سیاست روز 10 تير 1398 ساعت 1:07 http://siasatrooz.ir/vdcaion6649nwi1.k5k4.html -------------------------------------------------- مدیرعامل شرکت ملی نفت‌کش: عنوان : تحریم‌ها ما را متوقف نکرده است -------------------------------------------------- متن : مدیرعامل شرکت ملی نفت کش، نوسازی ناوگان را از برنامه های استراتژیک دانسته و گفت که اخیراً جلسه ای در نهاد ریاست جمهوری در این زمینه داشتیم اما با توجه به این که تامین فاینانس پیچیده است، قصد داریم ابتدا زیرساخت ها را با استانداردهای بین المللی همسو کنیم و بعد سفارش ساخت جدید در داخل داشته باشیم. نصرالله سردشتی اظهار کرد: شرکت ملی نفت کش حدود ۶۰ فروند کشتی دارد که سال گذشته حدود ۳۲ فروند کشتی را در چین و امارات تعمیر کردیم. وی ادامه داد: از زمانی که آمادگی شرکت عظیم گسترش هرمز از شرکت های هلدینگ ایزوایکو را داشتیم، این ششمین کشتی است که به بندرعباس آوردیم. این کشتی ۳۲۰ هزار تن وزن و ۳۳۳ متر طول دارد و یکی از بزرگ ترین کشتی های دنیاست. مدیرعامل شرکت ملی نفت کش ایران تصریح کرد: در برنامه هشت ماه آینده، تعمیرات حدود ۱۲ فروند کشتی دیگر را داریم، اکنون سکویی در یکی از حوضچه های خشک عملیاتی در حوضچه دوم وجود دارد که باید بیرون آید؛ ما دو کشتی آماده تعمیرات داریم که تا یک ماه آینده این مشکل نیز حل می شود. سردشتی افزود: سکوهای نفتی عسلویه نیز در این شیپ یارد دیده می شوند، تعمیرات کشتی هایی این چنینی در مقایسه با ساخت و عملیاتی کردن سکوهای نفتی و گازی، کار راحتی است و نیاز به تخصص های زیادی ندارد و با حداکثر ظرفیت این کار را ادامه می دهیم و امیدواریم بتوانیم از اعزام کشتی ها برای تعمیرات به کشورهای دیگر و خارج کردن ارز از کشور جلوگیری کنیم. وی ادامه داد: من انتظار دارم در سفرهای بعدی به این شیپ یارد، با ساخت کشتی شروع کنیم و تا چندین سال آینده بتوانیم ظرفیت ناوگان خود را به وسیله جایگزینی کشتی های قدیمی تر با کشتی های ایرانی، بومی سازی کنیم. مدیرعامل شرکت ملی نفت کش ایران عنوان کرد: کشتی هایی که تاکنون توسط ایزوایکو ساخته شده، متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی و کانتینربر بوده است، کشتی نفت کش ما از سال ۲۰۰۳ اینجا بوده و در حال بررسی هستیم که چگونه بتوانیم پروژه ای که حدود ۷۰ درصدش تمام شده و ۱۰ سال است متوقف شده را عملیاتی کنیم.