میزان آمادگی برای مدیریت بحران در کشور...
به اندازه کافی وجود دارد.
پیشرفت داشته اما با مطلوب فاصله دارد.
در حد صفر است و عقب گرد هم داشته است.
 
داخلی اقتصاد خبر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۶
 
 
"بانکداری باز" پلی برای ورود به بانکداری دیجیتال

مراسم رونمایی از بستر بانکداری باز با حضور مدیرعامل بانک توسعه صادرات، نایب رئیس شرکت بورس و مدیرعامل تامین سرمایه تمدن و جمعی از مدیران زیرمجموعه این بانک برگزار شد.
علی صالح‌آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات با بیان اینکه مشتریان بانکی همواره به دنبال دریافت خدمات مطلوب از بانک‌ها هستند گفت: امروزه کیفیت بالا در ارایه خدمات مطلوب تنها در بستر دیجیتال بانک رخ می‌دهد و بهره‌گیری از بستر بانکداری باز مقدمه ورود بانک توسعه صادرات در بستر دیجیتال است و معتقدیم مشتریان با ارایه خدمات مطلوب و با کیفیت مشتریان پایدار و وفاداری برای بانک خواهند بود.
وی بابیان اینکه با راه‌اندازی این سامانه تامین سرمایه تمدن؛ ۴۱ شعبه بانک توسعه صادرات شد تصریح کرد: با این سامانه از این پس شرکت تامین سرمایه تمدن با دسترسی به داده‌های بانک می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به ارایه خدمات بهتر و سرویس‌های قابل قبول به مشتریان خود اقدام کند و این اقدام خود مقدمه‌ای برای ورود به بانکداری دیجیتال است.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات با مثبت ارزیابی کردن این اقدام بانک به عنوان اولین بانک در نظام بانکی کشور ابراز امیدواری کرد تا در مدت ۶ ماه آینده عمده خدمات از این بستر به مشتریان ارایه شود. وی تصریح کرد: امیدواریم بانک توسعه صادرات با این نوآوری بتواند نسبت به جذب مشتریان جدید و توسعه ارایه خدمات خود اقدام کند و بی‌شک این اقدام یک تحول جدید در حوزه بانکدرای به شمار می‌رود.

هم‌افزایی در ارایه خدمات
در این مراسم محمودرضا خواجه‌نصیری مدیرعامل تامین سرمایه تمدن گفت: اجرایی و عملیاتی شدن سیستم بانکداری باز لایه‌های مختلف سیستم بانکی و سرویس‌های گسترده قابل ارایه از سوی نهادهای مالی را ایجاد خواهد کرد و برآیند این سیستم می‌تواند منجر به هم‌افزایی بیشتر در ارایه خدمات منجر شود.
نایب رئیس شرکت بورس با اشاره به اینکه هم‌افزایی در ارایه خدمات به مشتریان در سال‌های اخیر از دیدگاه عملیاتی مورد توجه بوده است افزود: بهره‌گیری از این مهم در فعالیت‌هایی مانند تقسیم سود، نقل و انتقالات مالی به واسطه حجم بالای نقل و انتقالات و مهیا نبودن بستر لازم برای آن منجر به توقف در این هم‌افزایی می‌شد اما با استفاده از بستر بانکداری باز این دغدغه‌ها برطرف شده و می‌توان به سمت بزرگتر شدن و توسعه خدمات گام برداریم. وی افزایش حجم نقل و انتقالات و تمرکز برنظام یافته شدن خدمات و سرویس‌های قابل ارایه به مشتریان و همچنین حذف کاغذ بازی و فرآیند بروکراسی را از جمله مزیت‌های این سامانه برشمرد.
خواجه‌نصیری با بیان اینکه بهره‌گیری از این سیستم می‌تواند لایه‌های مختلف را ایجاد تا خدمات متنوع‌تر ارائه شود تصریح کرد: این اتفاق به مفهوم توسعه بدون ساختار فیزیکی در بانک است که می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های بانک، افزایش سودآوری و پیشروی در توسعه خدمات بانکی شود.

کد مطلب: 109475
 
Share/Save/Bookmark