?>?> دلایل شکست کمپین «نه به یارانه» | سیاست روز
دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۶
کد مطلب : 86875

دلایل شکست کمپین «نه به یارانه»

۹ دلیل برای انصراف اندک و غیرقابل توجه مردم از دریافت یارانه نقدی می توان برشمرد که از آن جمله عبارت است از سیاست چماق و هویجی که دولت بر سر یارانه بگیران بلند کرد.
به گزارش تسنیم، توزیع سبد کالا که در اواخر سال ۱۳۹۲ صورت گرفت، به نوعی اولین عرصه آزمون توان دولت در عرصه اقتصادی بود. عملکرد دولت در این برنامه نشان داد که هنوز به طور کامل نمی توان به برنامه های اقتصادی دولت یازدهم تکیه کرد. اگر از توزیع سبد کالا بگذریم و نواقص آن را نادیده بگیریم؛ اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها جدی ترین و شاید اولین برنامه اقتصادی دولت تاکنون بوده است. دو تفاوت عمده فاز جدید نسبت به فاز اول یکی افزایش ملایم قیمت ها و دیگری کاهش تعداد یارانه بگیران است. فراخوان انصراف از دریافت یارانه را اعلام کرد تا شاید با همراهی مردم بتواند در پرداخت یارانه نقدی خانوار و تولید کمتر با مشکل روبرو شود.
آنچه که مورد نظر دولت بوده است، کاهش حدود ۴۰ درصدی مردم از دریافت یارانه ها است. این در حالی است که طبق آخرین آمارها و اخبار منتشرشده تنها در حدود کمتر از ۱۰ درصد مردم فرم ثبت نام دریافت یارانه را پر نکرده اند. بر همین اساس دلایل شکست کمپین «نه به یارانه» را می‌توان در عدم وجود اعتماد کامل بین مردم و دولت، عدم ارائه برنامه روشن در خصوص اجرای فاز دوم یارانه‌ها، سهم پایین مردم در اقتصاد.
سیاست چماق و هویج، هدف گذاری صرف دولت برای کاهش تعداد یارانه بگیران، نگرانی مردم نسبت آینده قیمت ها و عدم جامعیت ملاک ارزیابی جست‌وجو کرد.

https://siasatrooz.ir/vdcdkj0j.yt0956a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی