شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۱
کد مطلب : 3028

مشكل ‌ECU خودروهاي پژوپارس برطرف شد

امكان نصب ‌ECU و نرم‌افزار پژو206 تيپ5 روي خودروهاي پژو پارس وجود ندارد. ‌ غلا‌مرضا حاجي خاني، مدير تضمين كيفيت ايران خودرو در گفت‌وگو با ايسنا، ضمن بيان اين مطلب افزود: موتور پژو206 موتوري از نسل متفاوت است و در حال حاضر نيز ‌ECU ‌خودروهاي پژو پارس اصلا‌ح شده و توليدات فعلي ديگر مشكلي ندارند. وي خاطرنشان كرد: در افكار عمومي وقتي صحبت‌از ‌ECU مي‌شود، مجموعه‌سخت‌افزار ‌ECU و نرم‌افزار نصب شده روي آن يك جا در نظر گرفته مي‌شود، در حالي كه همانند بسياري از سخت‌افزارها، ممكن است نرم افزارهاي متعددي روي آن‌ها نصب شود. همچنين ممكن است فقط به دليل يك مشكل جزئي در برنامه‌نرم‌افزار، عملكرد نهايي سيستم دچار مشكل شود. ‌ او در پاسخ به اين‌كه پس مشكل خودروهاي پژو پارس در خصوص اين‌كه عنوان مي‌شود بعضي مدل‌هاي سال 1386 اين خودرو پس از كلا‌ج‌گيري و ترمز خاموش مي‌شوند، چيست؟ گفت: اين مشكل براي برخي خودروهاي سال گذشته در يك برهه زماني كوتاه بود. البته اين خودروها نيز مشكل ‌ECU نداشتند، بلكه نرم‌افزاري كه روي آنها نصب شده بود، اشكال داشت كه پس از مذاكره با سازنده‌آن، اين مشكل نيز برطرف شده است. خودرو با نرم‌افزار اصلا‌ح شده نيز 10 كيلومتر تست شده و بدون اشكال است. ‌ به گفته‌حاجي خاني در حال حاضر مشكل وارد كردن ‌ECU ‌ نداريم و قطعات وارد شده را از شركت‌هايي مثل بوش و زيمنس دريافت مي‌كنيم. ‌ وي درباره خودروهاي پژو پارس كه هم اكنون اين مشكل را دارند نيز گفت: اگر چنين مشكلي وجود داشته باشد، ايران خودرو در صورت لزوم حتي اقدام به تعويض ‌ECU نيز خواهد كرد، ولي مشكل با اصلا‌ح نرم‌افزار حل مي‌شود. ‌ مدير تضمين كيفيت ايران خودرو درباره اين‌كه عنوان مي‌شد مشكل خودروهاي دوگانه‌سوز پژو پارس به دليل استفاده از فقط يك ‌ECU بود، اظهار كرد: در حال حاضر خودروهاي گازسوزي مثل پژو پارس داراي دو ‌ECU هستند، ولي برنامه داريم كه امسال و سال آينده خودروهاي توليدي ايران خودرو را به سمت استفاده از يك ‌ECU كه كار دو ‌ECU ياد شده را انجام مي‌دهد، ببريم. ‌ وي ادامه داد: ‌ECU فوق براي سمند با موتور ‌7EF پايه گازسوز در حال نصب است و خودروهاي پژو 206 ‌SD پايه‌گازسوز نيز با يك ‌ECU عرضه شده و تا كنون نيز گزارشي از بروز مشكل در آن‌ها نداشته‌ايم. ‌ متفاوت بودن مصرف سوخت تندر90 ايران خودرو و سايپا صحت ندارد وي درباره آمار متفاوت مصرف سوخت كه از سوي شركت بهينه‌سازي مصرف سوخت براي توليدات تندر90 ايران خودرو و پارس خودرو عنوان شده بود، گفت: اين آمار صحت ندارد و تنها آمار شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران ملا‌ك عمل است. ‌ حاجي‌خاني درباره اين‌كه چرا آمار شركت ياد شده نيز براي توليدات ايران خودرو و پارس خودرو متفاوت است؟ توضيح داد: اين تفاوت در روش‌هاي تست حاصل مي‌شود و اين در حالي است كه موتور و كاتاليست تندر90 عمدتا وارداتي هستند. ‌ گفتني است، چندي پيش تعدادي از صاحبان پژو پارس مدعي شده بودند كه موتور خودرو بعضي مواقع در هنگام ترمزگيري، ناخودآگاه خاموش مي‌شود. دارندگان مدل‌هاي دوگانه‌سوز نيز از عملكرد نامناسب موتور در هنگام تغيير كاربري سوخت بنزين به گاز و يا برعكس خبر داده بودند. ‌ در اين باره عضو هيات علمي دانشكده مهندسي دانشگاه شيراز، مشكلا‌ت فوق را ناشي از ‌ECU اين خودرو دانسته و اظهار كرده بود كه دليل بروز مشكل در خودروهاي پژو پارس‌دوگانه‌سوز اين است كه اين خودروها كماكان از يك ‌ECU كه بر اساس بنزين طراحي شده استفاده مي‌كنند و وقتي گاز به مدار مي‌آيد مشكلا‌ت آغاز مي‌شود.
https://siasatrooz.ir/vdce.w8xbjh87v9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی