يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۲
کد مطلب : 14209

فاصله تهران تا فرودگاه امام (ره) به 10 دقيقه كاهش مي‌يابد

مجري طرح برقي كردن راه‌آهن اعلام كرد: سال گذشته 10 ميليارد تومان اعتبار براي احداث راه‌آهن سريع السير مسافري تهران ـ قم در نظر گرفته شد اما هنوز اين اعتبار جذب نشده و مدير دولتي اين طرح معين نشده است در صورتيكه راه‌اندازي آن به تصويب مجلس شوراي اسلامي و هيئت دولت رسيده است. عباس قربانعلي‌بيك در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: چگونگي سرمايه‌گذاري در اين پروژه مشخص نيست و با توجه به اينكه طرح‌هاي مسافري راه‌آهن چندان سودآور نيست دولت بايد در اين زمينه سهم بيشتري داشته باشد. وي ادامه داد: اين خط موازي اتوبان تهران ـ قم و با سرعت 350 كيلومتر در ساعت طراحي شده است و فاصله زماني تهران ـ فرودگاه امام خميني (ره) را به 10 دقيقه و فرودگاه امام (ره) به قم را به 30 دقيقه كاهش مي‌دهد. قربانعلي با بيان اينكه اين خط داخل شهر قم است و مسافران به راحتي به ديگر وسايل نقليه دسترسي دارند، گفت: با تخصيص اعتبار، اين پروژه‌فاز به فاز اجرا خواهد شد. مجري طرح برقي كردن راه‌آهن گفت: مسير راه‌آهن فعلي قم در ايستگاه محمديه (15 كيلومتري قم) است و از طرف ديگر اين راه‌آهن به عنوان فاز يك خط تهران ـ بندر عباس براي حمل بار بايد دوخطه و برقي شود كه تركيب بار و مسافر باعث ايجاد ترافيك و كاهش ايمني مي‌شود كه در اين راستا اين خط به خط باري مورد نياز تهران ـ بندرعباس تبديل خواهد شد و براي جابه‌جايي مسافر خط سريع السير تهران - قم راه اندازي خواهد شد. وي يادآور شد: اجراي قانون مديريت سوخت كه طبق آن سهم حمل و نقل ريلي در بخش كالا بايد از 7.1 در سال 86 به 30 درصد در سال 90 برسد تنها با توسعه حمل و نقل ريلي فراهم مي‌شود.
https://siasatrooz.ir/vdcf10dy.w6djxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی

تتلو
ناراحت شدم بايد مسافت تهران تا فرودگاه امام بايد مي نوشت