شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۷
کد مطلب : 101718
عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان:

انتظار می‌رفت دولت به زائران اربعین تسهیلات بدهد نه اینکه بلیت را گران کند

عضو هیئت مدیره انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با انتقاد از اقدام دولت در افزایش قیمت بلیت اتوبوس و هواپیما برای انتقال زائران اربغین حسینی (ع) گفت: انتظار می‌رفت دولت به زائران اربعین تسهیلات بدهد نه اینکه بلیت را گران کند.
محمد محمدی در گفت‌وگو با تسنیم درباره افزایش قیمت‌های اتوبوس و هواپیما در ایام منتهی به اربعین حسینی(ع) و انتقال زائران به مرزها و کشور عراق اظهار کرد: معتقدیم اقدام دولت برای افزایش قیمت بلیت اتوبوس و هواپیما، نادیده گرفتن حقوق مصرف‌کنندگان است و درست نیست.
عضو هیئت مدیره انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خاطرنشان کرد: توقع می‌رفت دولت مانند سایر مناسبت‌ها که به مردم تسهیلات می‌دهد، در این ایام نیز تسهیلاتی برای زائران در نظر بگیرد اما نه تنها تسهیلاتی داده نشد بلکه قیمت‌ها را نیز افزایش دادند.
محمدی با اشاره به افزایش قیمت بلیت اتوبوس با این بهانه در مسیر برگشت خالی هستند گفت: اتوبوس‌های بین شهری کمتر پیش می‌آید در طول سال ظرفیت‌شان تکمیل شود و اغلب با ۵۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت، مبادرت به انتقال مسافران می‌کنند اما در ایام اربعین به بهانه خالی بودن یک طرف مسیر، تصمیم به افزایش دو برابری قیمت اتوبوس‌ها گرفته‌اند؛ آن هم در شرایطی که در مسیر برگشت نیز مسافر وجود دارد و اغلب با ظرفیت کامل بازمی‌گردند.
عضو هیئت مدیره انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در ادامه درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما نیز اظهار کرد: نکته قابل توجه این است که قیمت بلیت‌ها در داخل سیستم آژانس‌های هواپیمایی درست است و اضافه دریافت‌ها در داخل سیستم ثبت نمی‌شود. یعنی شما اگر سیستم صدور بلیت یک آژانس هواپیمایی را بررسی کنید می‌بینید که قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان لحاظ شده است. قضیه از این قرار است که واسطه‌ها، بلیت هواپیما را به نرخ قانونی از آژانس‌ها می‌خرند اما خارج از سیستم تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و بیشتر هم می‌فروشند.
وی از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف در قیمت بلیت اتوبوس و هواپیما، گزارش گران‌فروشی را به شماره ۱۲۴ اعلام کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

https://siasatrooz.ir/vdcfyydycw6dxea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی