شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۳
کد مطلب : 89334
سالانه ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه داروهای شیمی درمانی در کشور

سرطان مي‌كشد، برخي‌ها به فكر جيب خودند

سرطان مي‌كشد، برخي‌ها به فكر جيب خودند

سرطان سومين عامل مرگ و مير ايراني ها شناخته شده است، سرطاني كه اپيدمي شيوع آن در نسل جوان نيز فراگير شده و كارشناسان اعتقاد دارند با توجه به نوع تغذيه اي كه ايراني ها پيش گرفته اند سرطان كبد يكي از رتبه داران كشور است.
سرطان بيخ‌گوش ما خودنمايي مي كند و بنزين آلوده در پايگاه هاي سوخت ما پول مبادله مي كنند.
سرطان همين جاست كنار ريه من ، كنار روده تو ،‌ كنار همين لحظه هايي كه بي هوا و بي توجه به بيم ها مي گذرانيم.
در اين بين سوالي كه پيش مي آيد اين است در حاليكه هزينه درمان ساده ترين سرطان ها از بيست ميليون تومان شروع مي شود آيا نمي توان هزينه هاي درماني كشور را براي بهبود شرايط و امكانات در نظر گرفت.
كافيست در اين ميان گوش شنوايي باشد كه ببيند عمق جان ويراني اين فاجعه را.

ضعف در اجراي قوانين ادامه دارد
در همين خصوص نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي به سياست روز مي‌گويد: مشکل آلودگي‌هاي محيط زيستي در تمام جهان دردسر‌ساز شده است و ما در اين بين بايد سعي کنيم نقش پيشگيري داشته باشيم.
عبدالرحمان رستميان ادامه مي‌دهد: براي مهار اين بحران راهکارهايي وجود دارد که از جمله آن داشتن عوارض براي برخي مشاغل است.
عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي به عوارض ماليات «کربن تک» اشاره کرده و ادامه مي‌دهد: براين اساس بايد قواعدي وجود داشته باشد تا استاندارد سموم ميوه‌ها و سبزيجات معرفي براساس آن بررسي شود تا اين محصولات با استاندارد مناسب به دست مردم برسد اما ‌در عمل اين قوانين عوارضي اجرايي نمي‌شود.
نماينده مردم دامغان ماليات و عوارض براي خودروهاي وارداتي را موضوع ديگري دانسته و ادامه مي‌دهد: قرار بود براي ماشين‌هايي که بنزين با حجم بالا مصرف مي‌کنند عوارضي در نظر گرفته شود اما اين عوارض نه تنها در نظر گرفته نمي‌شود بلکه در سال ۳۵ هزار خودرو وارد کشور مي‌شود که بخش اعظمي از اين ماشين‌ها با بنزين حجم بالا کار مي‌کنند.
وي تاکيد مي‌کند: در همين زمينه يا بايد ماشين‌هايي را وارد کشور کنيم که تکنولوژي بالا با مصرف سوخت کمتر داشته باشند و يا از ورود آنها جلوگيري کنيم.
رستميان کارخانه‌هاي توليد‌کننده آلودگي را موضوع ديگري دانسته و ادامه مي‌دهد: قرار بود براساس برنامه کارخانه‌ها ۳۰ کيلومتر از شهر فاصله داشته باشند اما هم‌اکنون کمتر از ۵ کيلومتر فاصله دارند.
وي حفره‌هاي موجود بر سر اجراي قوانين در کشور را دليل اصلي آلودگي‌ها دانسته و ادامه مي‌دهد: مشکل ديگري هم که در اين راستا وجود دارد آن است که عوارض مربوط به بحث آلاينده‌ها براي کاهش آلايندگي صرف نمي شود.
عضو کميسيون بهداشت با بيان اينکه عوارض بيشتر به شهرداري و وزارت کشور مي‌رسد، ادامه مي‌دهد، ارگان‌ها به جاي اينکه به دنبال کاهش آلايندگي باشند در برخي موارد از اين عوارض براي توليد آلايندگي بيشتر و حتي ورود خودروهاي لوکس آلاينده بهره مي‌برند.
وي تاکيد مي‌کند: آب، هوا و غذا را به درستي مديريت نکرده و در اين راستا نتوانسته‌ايم موفق عمل کنيم.
وي دادن سوبسيد براي مشاغل تميز و کاهنده آلايندگي را يکي از راهکارها دانسته و ادامه مي‌دهد: توسعه صنعتي در حالي در جهان رخ داد، که طبيعت نمي‌تواند پاسخگوي سرعت رشد اين توسعه باشد.
رستميان توسعه صنعتي را «ضدسلامتي» خوانده و ادامه مي‌دهد: طبيعت توان حذف اين آلايندگي‌ها را ندارد.
نماينده مردم دامغان در مجلس شوراي اسلامي در خصوص کيفيت بنزين‌هاي مصرفي هم مي‌گويد: در حاليکه دولت موظف بود بنزين يورو ۴ در تمام کلانشهرهاي کشور عرضه کند اما به اين قول خود پايبند نبوده است.
رستميان تصريح کرد: براساس برنامه بايد خودروها بر مبناي کيفيت يورو ۴ ساخته و اين بنزين نيز در وهله اول در کلانشهرها عرضه شود.
عضو کميسيون بهداشت مجلس اشاره مي‌کند: درحال حاضر سوخت يورو ۴ به صورت محدود در برخي کلانشهرها عرضه و برخي پالايشگاه‌ها نيز به توليد بنزين يورو ۴ پرداخته‌اند.

چرا بي چرا!!!
همانند قصه مرغ است و تخم مرغ كه هيچ كس هيچ گاه نفهميد كدام يكي در ابتداي پيدايش بوده است.قصه همين نافرماني هاست كه كسي نفهمد آيا فرماني براي اجرا وجود ندارد يا اجرايي نبايد وجود داشته باشد تا فرماني به منصه ظهور برسد.
و پرسشي كه مطرح مي شود اين است كه آيا ظهور قوانين و فرامين براي يك نمايش صوري است يا اجرا نشدن فرامين و قوامين بر اساس صور حك شده بر بدنه مديريتي كشور.
اينكه چگونه مي شود قوانين دنباله داري از سوي نمايندگان همين مردم به تصويب رسيده و همين نمايندگان براي چگونگي اجراي آن به مشكل بر بخورند سوالي است كه سالهاست هيچ ذهني ياراي پاسخگويي براي آن نداشته و بر حسب شرايط اميد نمي رود كه داشته باشد.

حرف آخر
حرف آخر اين گزارش را به يك فرد علمي مي‌سپاريم.رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی براي حرف آخر اين گزارش مي گويد:برآورد می شود سالانه ۸۰۰ میلیارد تومان در کشور صرف هزینه های داروهای شیمی درمانی بیماران سرطانی می شود که هزینه های کمر شکنی برای بخش سلامت و بیماران است.
علی اصغر پیوندی اظهار داشت: باید راهکارهای مناسبی برای افزایش طول عمر باکیفیت، افزایش نشاط و شادابی بیماران سرطانی و خانواده های آنان در نظر بگیریم.

https://siasatrooz.ir/vdcgtw97.ak9yw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی