میزان آمادگی برای مدیریت بحران در کشور...
به اندازه کافی وجود دارد.
پیشرفت داشته اما با مطلوب فاصله دارد.
در حد صفر است و عقب گرد هم داشته است.
 
داخلی جامعه گزارش
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۷
 
 
وقتی اصلاح‌طلبان اسب زین شده را به زمین می‌زنند
خط ۷ مترو خیلی دور خیلی نزدیک

توقف خط ۷ مترو خاطره‌ای است که شهروندان تهرانی از نجفی شهردار وقت تهران دارند خطی که به بهانه‌ ناایمن بودن تعطیل شد اما هرگز تلاشی برای افتتاح مجدد آن نشد و با گذشت بیش از ۱۰ ماه خبری از افتتاح این خط نیست؛ خطی که توسط قالیباف افتتاح هم شده بود.
وعده‌های مدیریت شهری تهران درخصوص راه‌اندازی مجدد خط ۷ مترو تهران همچنان ادامه دارد و این در حالی است که راه‌اندازی مجدد این خط به اما و اگرهای بسیاری ربط دارد.
زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه خط ۷ مترو به دلیل عدم مسائل ایمنی متوقف شده است، اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایلی که باعث به تعویق افتادن مجدد خط ۷ شده است کمبود نقدینگی است. وی تصریح کرد: مدیریت شهری در دوره گذشته مملو از رونق بود و منابع خوبی از فروش تراکم در اختیار مدیران شهری بود و مشکلی را برای اجرای پروژه‌ها نداشتند.
این در حالی است که ابوالفضل قناعتی عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره تلاش مدیریت شهری برای رفع مشکلات شهر تهران اظهار کرد: در زمان قالیباف همه شاهد بودند هر هفته یک ایستگاه مترو در سطح شهر تهران راه‌اندازی می‌شد. وی افزود: توسعه حمل‌و‌نقل عمومی برای مدیریت شهری اهمیت ویژه‌ای داشت و در همین زمینه تلاش‌های گسترده‌ای هم برای آن صورت گرفت.
قناعتی گفت: در روزهای که شهر تهران آلوده بود تعداد مرگ و میر‌ها نیز افزایش داشت و بر همین اساس حساسیت اعضای شورای شهر تهران به سمت توسعه حمل‌و‌نقل عمومی به ویژه مترو بود.
عضو سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: در همان زمان هم برخی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به عدم ایمنی خط ۷ مترو تهران انتقاد داشتند و بر همین اساس بازدیدی از خط ۷ صورت گرفت که در نهایت اعلام شد که ارائه خدمات با این شرایط برای خط ۷ بلامانع است.
قناعتی گفت: طرح خط ۷ براساس طرح جامع و براساس زمانبندی در حال انجام بود ولی متاسفانه این خط در دوره جدید مدیریت شهری متوقف شد. وی بیان کرد: در آن زمان تیم خاص اقتصادی پیگیر مطالبات و تامین اعتبارات بودند و خط ۷ مترو تهران اوایل سال ۹۶ با ۲۲ کیلومتر خط به بهره‌برداری رسید و ۵ کیلومتر باقی مانده ایستگاه‌های فرعی و پارکینگ بودند و ۱۹ ایستگاه داشت که ۱۱ ایستگاه به‌بهره‌داری رسید. تسنیم

کد مطلب: 105114
 
Share/Save/Bookmark