?>?> سال آینده ماهی یک ایستگاه مترو افتتاح می‌شود | سیاست روز
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۸
کد مطلب : 91451
شهردار تهران در مراسم افتتاح دو ایستگاه خط ۳ مترو:

سال آینده ماهی یک ایستگاه مترو افتتاح می‌شود

سال آینده ماهی یک ایستگاه مترو افتتاح می‌شود

شهردار تهران با انتقاد از نحوه اجرای قانون مربوط به هزینه‌های مترو از سوی دولت گفت: براساس قانون ۵۰ درصد هزینه ساخت مترو برعهده دولت است، اما سهم ناچیزی از آن را پرداخت می‌کند.
محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح دو ایستگاه خط ۳ مترو تاکید کرد: پیمانکاران، کارگران و اعضای مدیریت شهری برای بهبود وضعیت مردم شهر و به خصوص مردم جنوب تهران که بی‌توقع و از یاوران صدیق انقلاب هستند، تلاش می‌کنند. وی با بیان اینکه «با افتخار عنوان می‌کنیم که مترو کاملا بومی شده و با حوزه مهندسی کشور عجین شده است»، گفت: مردم تهران مطمئن باشند که با همه توان نسبت به تعهدات خود درباره ساخت مترو عمل کرده و با همه مشکلات پیش رو دست و پنجه نرم می‌کنیم.
شهردار تهران با اشاره به سخنان مدیرعامل شرکت مترو درخصوص کمبود اعتبارات اظهار کرد: این سخنان تنها ذره‌ای از مشکلات شهرداری در حوزه اعتبارات است، این در حالی است که ما مشکلات و چالش‌های دولت را می‌دانیم و از آنها توقع بی‌جا نداریم، اما براساس قانون ۵۰ درصد هزینه‌های ساخت مترو برعهده دولت است؛ اما آنها سهم ناچیزی را پرداخت می‌کنند.
قالیباف با بیان اینکه مدیریت شهری در راستای ساخت حداکثری مترو همه سختی‌ها را به جان می‌خرد، گفت: ما زخم زبان‌هایی را می‌شنویم و یادداشت‌هایی که در رسانه‌ها منتشر می‌شود را نگاه می‌کنیم، اما وقت‌مان را وقف کار کرده و معتقدیم مدیر نباید حرف بزند و باید کار انجام دهد.
وی با بیان اینکه با همه محدودیت‌ها و فشارها اجازه توقف کار را نمی‌دهیم، اظهار کرد: همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها مشکلات خود را دارند؛ اما مشکلات ما مضاعف است و ما مشکلات ارزی را قبول داریم، هرچند که معتقدیم با عدالت با ما رفتار نمی‌شود.
شهردار تهران با اشاره به عدم تخصیص حق شهرداری تهران گفت: از این گله‌مند هستیم که چرا قانون در مورد شهرداری تهران اجرا نمی‌شود و این در حالی است که اعتبارات ریالی آن از مردم دریافت و به حساب خزانه دولت واریز شده است، اما سهم شهرداری را نمی‌پردازند و هنگامی که گلایه‌مان را به دوستانمان در دولت می‌گوییم، آنها می‌گویند که حق با شماست و پیگیری می‌کنیم در حالیکه بخش عمده این پرداخت‌ها بر روی زمین مانده است و پرداخت نمی‌شود.
قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال آینده هر ماه یک ایستگاه مترو افتتاح می‌شود، توسعه حمل‌و‌نقل عمومی را یکی از راه‌های اصلی کاهش آلودگی هوا دانست و گفت:‌ پیشرفت شهر منوط به همکاری تنگاتنگ و تعامل مردم است.

شرط شهرداری برای بستن پرونده ساخت مترو در تهران
مدیرعامل شرکت مترو و حومه با انتقاد از عدم در نظر گرفتن مترو در فاینانس گفت: این دولت به مانند دولت قبل با مدل دیگری اعتبار به ساخت مترو نمی‌دهد.
به گزارش ایسنا، هابیل درویشی صبح ديروز در مراسم افتتاح دو ایستگاه از خط سه مترو با بیان اینکه خط ۳ بزرگترین خط متروی پایتخت است که از جنوب غربی تهران تا شمال شرق به طول ۳۷ کیلومتر می‌باشد، گفت: ۹۰ درصد ساخت خط سه مترو به اتمام رسیده است و صبح ديروز شاهد افتتاح ایستگاه شهرک شریعتی و ایستگاه میدان ولیعصر که بزرگترین ایستگاه خاورمیانه محسوب می‌شود، بودیم.
وی با بیان اینکه براساس تدابیر شهردار تهران دیگر ایستگاهی بدون پله‌برقی مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد، گفت: در حال حاضر کارشناسان در ایستگاه متروی عبدل‌آباد و چهارراه فاطمی در حال نصب پله‌برقی هستند که به زودی این دو ایستگاه نیز افتتاح می‌شود.
رئیس شرکت متروی تهران و حومه با بیان اینکه هفته‌ای ۵۰۰ متر تونل در زیر پایتخت حفر می‌شود، گفت: خیلی از افراد این عدد را باور ندارند اما این مساله قابل اثبات است.
درویشی با بیان اینکه برای حفر ۲۰ کیلومتر متروی باقیمانده به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم، گفت: این در حالی است که دولت طی ۲ سال اخیر براساس قانون مکلف است که ۵۰ درصد هزینه ساخت مترو را بپردازد، اما تنها رقمی پرداخت کرده است که حتی برای ساختن یک کیلومتر مترو نیز قابل استفاده نیست.
وی با بیان اینکه اواسط سال ۹۵ باید ساخت خطوط مترو بسته شود، گفت: ۱۰ هزار میلیارد اعتبار نیاز است که باید برای تکمیل خط ۶ و ۷ مترو در سال آینده ۷.۵ هزار میلیارد تومان پول تخصیص داده شود تا خط ۷ به اتمام رسیده و ۵۰ درصد کار ساخت خط ۶ نیز انجام شود.
درویشی با بیان اینکه ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است، گفت: دولت قبل به ما پول نمی‌داد و این دولت نیز با مدل دیگری پول نمی‌دهد و حتی در فاینانس، اولویت مترو را در نظر نگرفته‌اند و جای سوال است که کدام کار عمرانی از مترو دارای اولویت بیشتری است.
رئیس شرکت متروی تهران و حومه با بیان اینکه دولت نمی‌تواند پول دهد اما می‌تواند زمینه تخصیص فاینانس را فراهم کند، گفت: امروزه اتفاق مهمی رخ داده است به گونه‌ای که برخی حاضرند بدون پیش‌پرداخت فاینانس دهند اما نیاز به پشتیبانی دولت داریم و من بار دیگر برای سومین‌بار مدارک فاینانس را تکمیل و به دولت ارائه می‌کنم و ای کاش گوش شنوایی باشد و دلشان به حال مترو بسوزد. وی افزود: با پرداخت فاینانس مورد نظر می‌توانیم در اواسط سال ۹۵، پرونده مترو در تهران را ببندیم.

https://siasatrooz.ir/vdcjvxeh.uqevizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی