به هر جهت جنگی که آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران به راه انداختند هنوز نیز ادامه دارد و نمیتوان شرایط کنونی را پایان جنگ نامید، اما ایران تاکنون پیروز این نبرد نابرابر بوده است.
هر دو رژیم - که میتوان هم آمریکا و هم اسرائیل را رژیمهای غاصب و نامشروع دانست چرا که سرزمینهای دیگران را غصب کرده و برای خود کشور تأسیس گردهاند - از نظر نظامی بسیار قوی هستند. ایران اسلامی مقابل دو ابر قدرت نظامی که دارای تسلیحات هستهای نیز میباشند، تاکنون پیروز میدان نبرد بوده است. در چند روز گذشته گزارشهایی در برخی رسانههای داخلی منتشر شد که درباره همین موضوع است.
این که چرا ترامپ را پیروز جنگ علیه ایران معرفی نمیکنند. چنین سیاستی یعنی آمریکا بازنده جنگ است، بیشتر از سوی رسانههای آمریکایی و شخصیتهای سیاسی و نمایندگان مجلس آمریکا مطرح میشود که البته ادعای درستی است.
ترامپ اما در مواضع خود سعی دارد تا پیروزی را از آن خود کند و ایران را شکست خورده معرفی کند. او مدام میگوید ایران را نابود کردم، ارتش و سپاه ایران از بین رفتهاند، زیرساختهای کشور را نابوده کردهام و از این دست ادعاها که البته در این که برخی از تأسیسات ایران را با بمباران از بین برده است نمیتواند تردید کرد.
جنگ است و در جنگ هر دو طرف تلفات و صدمات میبینند. اما از سوی دیگر ماجرا به این پیامهای شکست ترامپ بنگریم به یک نکته مهم دست پیدا میکنیم. در واقع ترامپ به دلیل شکست سنگینی که از ایران خورده است، پیروزی را تکرار میکند و در هر گفتوگو یا سخنرانی و انتشار متن در فضای مجازی پیروزی در جنگ علیه ایران تکیه کلام اوست. ترامپ یک قمارباز بازنده است که به نیرنگ نتانیاهو باخت.
اما از نگاه بنده و برداشتی که از فضای تکرار شکست ترامپ دارم، آن را یک تهییج، تخریب و تحقیر برای آن میدانم تا ترامپ را تحریک کرده و وادار به شکستن آتشبس کند و جنگ را بار دیگر آغاز کند.
فضای منفی علیه ترامپ سنگین است، رسانههای آمریکایی در حال بمباران شدید خبری بر ذهن او هستند و در تکمیل این سیاست، شخصیتهای سیاسی و سناتورهای جمهوری خواه و دموکرات هر دو تبلیغ میکنند که ترامپ در جنگ علیه ایران به اهدافش نرسید و شکست خورد. هرچند برخی از هم حزبیهای ترامپ مانند لیندسی گراهام علاوه بر این که اعتقاد بر پیروزی ترامپ در جنگ علیه ایران دارند، خواهان آغاز جنگ علیه ایران نیز هستند.
در این شرایطی که هیچ ثباتی وجود ندارد و با توجه به این که وضعیت گفتوگوها هنوز به نتیجه نرسیده و پیش بینیها نیز بر این امر استوار است که بعید به نظر میرسد با توجه به رفتار و مواضع ضد و نقیض ترامپ،توافقی وجود داشته باشد، در داخل کشور به دلیل سکوت و آرامش نسبی که حاکم شده، نباید شرایط را به حالت عادی باز گرداند.
مسئولان بهویژه سران ارشد نظام باید تحت شدیدترین حفاظتها قرار داشته باشند. حتی اگر بر فرض آمریکا حملهای انجام ندهد، اما اسرائیل دست به چنین کاری خواهد زد و هدف آن نیز سران ارشد نظام خواهد بود.
باید جلسات و دیدارهایی که مسئولان ارشد نظام برگزار میکنند، کمتر شود و در صورت برگزار شدن همه جوانب امنیتی و حفاظتی در نظر گرفته شود. نباید بار دیگر در یک حمله نظامی غافلگیر شویم. غافلگیریهای گذشته برای کشورمان بسیار گران تمام شد. آن از دست دادنها بسیار سنگین، ناگوار و غیرقابل تحمل بود.
نیروهای مسلح ایران اسلامی در آماده باش کامل هستند و این آمادگیهای در چند نوبت عملیات موشکی ضربتی علیه اهداف آمریکا در منطقه به خوبی دیده شد. ایران باید برای هر شرایط و اتفاقی آمادگی خود را حفظ کند.
دشمن قصد دارد شرایط نه جنگ نه صلح را حاکم کند،هر چند این شرایط به واسطه مؤلفه تنگه هرمز که در اختیار ایران است، باعث زیان اقتصادی جهانی شده است، اما ایران باید برای شرایط نه جنگ نه صلح نیز برنامه داشته باشد.
رهبر شهید انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت چهاردهم در بخشی از بیاناتشان تاکید کرده بودند، «روحیه کار و تلاش را غلبه بدهیم بر حالت نه جنگ، نه صلحی که دشمن میخواهد بر ما تحمیل کند؛ یعنی یکی از ضررها و خطرهای کشور همین حالت نه جنگ و نه صلح است که خب خوب نیست، فضای خوبی نیست.»
هر دو رژیم - که میتوان هم آمریکا و هم اسرائیل را رژیمهای غاصب و نامشروع دانست چرا که سرزمینهای دیگران را غصب کرده و برای خود کشور تأسیس گردهاند - از نظر نظامی بسیار قوی هستند. ایران اسلامی مقابل دو ابر قدرت نظامی که دارای تسلیحات هستهای نیز میباشند، تاکنون پیروز میدان نبرد بوده است. در چند روز گذشته گزارشهایی در برخی رسانههای داخلی منتشر شد که درباره همین موضوع است.
این که چرا ترامپ را پیروز جنگ علیه ایران معرفی نمیکنند. چنین سیاستی یعنی آمریکا بازنده جنگ است، بیشتر از سوی رسانههای آمریکایی و شخصیتهای سیاسی و نمایندگان مجلس آمریکا مطرح میشود که البته ادعای درستی است.
ترامپ اما در مواضع خود سعی دارد تا پیروزی را از آن خود کند و ایران را شکست خورده معرفی کند. او مدام میگوید ایران را نابود کردم، ارتش و سپاه ایران از بین رفتهاند، زیرساختهای کشور را نابوده کردهام و از این دست ادعاها که البته در این که برخی از تأسیسات ایران را با بمباران از بین برده است نمیتواند تردید کرد.
جنگ است و در جنگ هر دو طرف تلفات و صدمات میبینند. اما از سوی دیگر ماجرا به این پیامهای شکست ترامپ بنگریم به یک نکته مهم دست پیدا میکنیم. در واقع ترامپ به دلیل شکست سنگینی که از ایران خورده است، پیروزی را تکرار میکند و در هر گفتوگو یا سخنرانی و انتشار متن در فضای مجازی پیروزی در جنگ علیه ایران تکیه کلام اوست. ترامپ یک قمارباز بازنده است که به نیرنگ نتانیاهو باخت.
اما از نگاه بنده و برداشتی که از فضای تکرار شکست ترامپ دارم، آن را یک تهییج، تخریب و تحقیر برای آن میدانم تا ترامپ را تحریک کرده و وادار به شکستن آتشبس کند و جنگ را بار دیگر آغاز کند.
فضای منفی علیه ترامپ سنگین است، رسانههای آمریکایی در حال بمباران شدید خبری بر ذهن او هستند و در تکمیل این سیاست، شخصیتهای سیاسی و سناتورهای جمهوری خواه و دموکرات هر دو تبلیغ میکنند که ترامپ در جنگ علیه ایران به اهدافش نرسید و شکست خورد. هرچند برخی از هم حزبیهای ترامپ مانند لیندسی گراهام علاوه بر این که اعتقاد بر پیروزی ترامپ در جنگ علیه ایران دارند، خواهان آغاز جنگ علیه ایران نیز هستند.
در این شرایطی که هیچ ثباتی وجود ندارد و با توجه به این که وضعیت گفتوگوها هنوز به نتیجه نرسیده و پیش بینیها نیز بر این امر استوار است که بعید به نظر میرسد با توجه به رفتار و مواضع ضد و نقیض ترامپ،توافقی وجود داشته باشد، در داخل کشور به دلیل سکوت و آرامش نسبی که حاکم شده، نباید شرایط را به حالت عادی باز گرداند.
مسئولان بهویژه سران ارشد نظام باید تحت شدیدترین حفاظتها قرار داشته باشند. حتی اگر بر فرض آمریکا حملهای انجام ندهد، اما اسرائیل دست به چنین کاری خواهد زد و هدف آن نیز سران ارشد نظام خواهد بود.
باید جلسات و دیدارهایی که مسئولان ارشد نظام برگزار میکنند، کمتر شود و در صورت برگزار شدن همه جوانب امنیتی و حفاظتی در نظر گرفته شود. نباید بار دیگر در یک حمله نظامی غافلگیر شویم. غافلگیریهای گذشته برای کشورمان بسیار گران تمام شد. آن از دست دادنها بسیار سنگین، ناگوار و غیرقابل تحمل بود.
نیروهای مسلح ایران اسلامی در آماده باش کامل هستند و این آمادگیهای در چند نوبت عملیات موشکی ضربتی علیه اهداف آمریکا در منطقه به خوبی دیده شد. ایران باید برای هر شرایط و اتفاقی آمادگی خود را حفظ کند.
دشمن قصد دارد شرایط نه جنگ نه صلح را حاکم کند،هر چند این شرایط به واسطه مؤلفه تنگه هرمز که در اختیار ایران است، باعث زیان اقتصادی جهانی شده است، اما ایران باید برای شرایط نه جنگ نه صلح نیز برنامه داشته باشد.
رهبر شهید انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت چهاردهم در بخشی از بیاناتشان تاکید کرده بودند، «روحیه کار و تلاش را غلبه بدهیم بر حالت نه جنگ، نه صلحی که دشمن میخواهد بر ما تحمیل کند؛ یعنی یکی از ضررها و خطرهای کشور همین حالت نه جنگ و نه صلح است که خب خوب نیست، فضای خوبی نیست.»
محمد صفری
