
۷ روش جذب مشتری حضوری
جذب مشتری در صدر اولویت هر بیزینسی است؛ حفظ بقا و رشد هر کسبوکاری وابسته به مشتریان آن است. به همین دلیل برای پابرجا ماندن بیزینس و توسعه کسبوکارتان باید برنامهای استراتژیک و هدفمند برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی داشته باشید. برگزاری رویدادهای حضوری و بازاریابی پیامکی دو روش کاربردی و موثر برای جذب مشتری حضوری هستند. در این مطلب به بررسی کامل ۷ روش جذب مشتری حضوری میپردازیم.
۱. بازاریابی پیامکی؛ روشی مقرنبهصرفه برای جذب مشتری حضوری
بازاریابی پیامکی، به دلیل هزینه مقرونبهصرفه و بازدهی بالا، آسانترین و کاربردیترین روش جذب مشتری حضوری است. همچنین باتوجهبه فراگیر بودن تلفنهای همراه بهراحتی میتوانید با خرید پنل ارسال پیامک انبوه، متن تبلیغاتی کسبوکارتان را بهصورت گسترده برای طیف وسیعی از مخاطبان و مشتریان بفرستید. علاوهبر این، میتوانید مشتریان را از تخفیفات ویژه فصلی باخبر کرده یا برای رشد و بهبود کسبوکارتان از طریق بازاریابی پیامکی از آنها نظرسنجی کرده و فیدبک بگیرید.همچنین میتوانید بهخاطر شرکت کردن در نظرسنجی مزیتهایی مانند ارائه تخفیفات و خدمات بهصورت حضوری، برای ترغیب آنها به خرید حضوری درنظر بگیرید. با استفاده از متنهای تبلیغاتی پررنگ و لعاب که اشاره به مزیت رقابتی برندتان دارد مشتریان را ترغیب به بازدید کردن از فروشگاه حضوری کنید. بهعنوان مثال در پیامک تبلیغاتی بگویید با خرید حضوری، ۲۰٪ تخفیف به شما تعلق میگیرد.
هزینه پایین، تهیه گزارش از میزان کلیک کاربران، امکان ارسال پیام در زمان دلخواه از مزیتهای بازاریابی پیامکی است. همچنین بیش از ۹۰٪ افراد پس از دریافت پیامکتان بهسرعت آن را باز کرده یا توجه آنها بهعنوان پیام شما جلب میشود. امکان کلیک بالای مخاطبان، بازاریابی پیامکی را به بهترین روش برای جذب مشتری حضوری تبدیل کرده است.

اس ام اس مارکتینگ؛ راهکاری مقرنبهصرفه برای جذب مشتری حضوری
۲. ایمیل مارکتینگ؛ کانالی هدفمند برای جذب مشتری
ایمیل مارکتینگ کانال ارتباطی هدفمند برای تعامل با مشتریان احتمالی است. هدف از ایمیل مارکتینگ جذب مشتریان، برندسازی، نگهداشتن مشتریان قدیمی، تعامل با مشتریان، اطلاعرسانی اخبار و تخفیفها و افزایش ترغیب مشتریان به خرید است. همچنین ایمیل مارکتینگ کانالی مناسب برای ارسال متن تبلیغ فروشگاه اینترنتی برندتان برای جذب مشتری و افزایش ترافیک سایت است.برای داشتن بازدهی بالا از ایمیل مارکتینگ، باید به پرسونا مخاطب توجه کنید. توجه به سن، جنس، شغل و تمایلات مخاطب ازجمله مسائلی است که برای ارسال هدفمند پیام در ایمیل مارکتینگ باید به آن توجه کرد. ایمیل مارکتینگ هم، مانند بازاریابی پیامکی یکی از ورشهای جذب مشتری است؛ زیرا میتوان با کمک گرفتن از متنهای تبلیغاتی هدفمند و هیجانانگیز، نظرسنجیها و فیدبک گرفتن از مخاطبان، تعاملی موثر و دوسویه با مشتریان برقرار کرد. نکته مهم برای تاثیرگذاری و بازدهی بالا ایمیل مارکتینگ، ارسال پیام بهصورت مداوم در بازه زمانیهای منظم برای مشتریان است؛ چرا که این کار باعث میشود نام برندتان در ذهن مخاطب باقی بماند.
۳. با سوشال مدیا مارکتینگ، برای فروش بیشتر اعتمادسازی کنید
استفاده از روش سوشال مدیا مارکتینگ برای جذب مشتری حضوری، باعث افزایش آگاهی برند، افزایش تعامل با مشتریان کنونی و بالقوه و افزایش نرخ ترافیک سایت شما میشود. در ابتدا باتوجهبه مدل کسبوکارتان یک صفحه کاری در شبکههای اجتماعی بسازید؛ بهعنوان مثال اینستاگرام راه ارتباطی موثری برای فروشگاههای عطر و لباسهای زنانه برای جذب مشتری است.استوری کردن رضایت مشتریان از محصول یا خدمت، روشی هوشمندانه برای جذب مشتری بهصورت حضوری است؛ زیرا باعث اعتمادسازی برای مشتریان بالقوه میشود. در این روش با اطلاعرسانی برگزاری رویدادهای حضوری و ارائه خدمات رایگان فقط برای مشتریان حضوری در پست و استوری، مخاطبان سوشال مدیا را ترغیب به بازدید از فروشگاه کنید. همچنین لحن شما هنگام پاسخگویی به مشتریان تاثیر بسیاری برای خریدهای بعدی بر ذهن آنها میگذارد؛ برای همین استفاده از پیامک نمونه متن تشکر از خرید مشتری که در فضای وب فارسی هم موجود است تاثیر بسیاری برای فروش بیشترتان دارد.
همچنین درصورتیکه بودجه بیشتری برای جذب مشتری در دسترس دارید، اینفلوئنسر مارکتینگ نیز روشی موثر برای جذب مشتریان حضوری است. با دعوت اینفلوئنسرهای محبوب برای بازدید از فروشگاه و رویدادهای حضوری، مخاطبان آنلاینتان را ترغیب به خرید حضوری در فروشگاه خود کنید.
۴. بهینهسازی سئو سایت؛ روشی هوشمندانه برای جذب مشتری حضوری
با بهینهسازی سئو سایت که نتیجه آن کسب رتبه بالا در گوگل است، نیازی به رقابت با فروشگاههای آنلاین و فیزیکی ندارید؛ چرا که سایت شما در نتایج بالای گوگل قرار میگیرد. درصد بالایی از افراد قبل از خرید، درباره محصول موردنظرشان در گوگل جستجو میکنند بنابراین کار کردن روی سئو سایت و بهینهسازی آن راهکاری هوشمندانه برای جذب مشتریان آنلاین و حضوری است. برای بهینهسازی سئو سایت هنگام نگارش محتوا حتما از کلمات کلیدی با سرچ بالا و متناسب با کسبوکارتان استفاده کنید.۵. ایونت مارکتینگ؛ تعامل مستقیم با مشتری برای فروش
ایونت مارکتینگ یا بازاریابی رویداد با هدف آگاهی از برند و معرفی کردن محصولات و خدمات صورت میگیرد. ایونت مارکتینگ یا حضور در نمایشگاههای کاری بهترین روش جذب مشتری آنلاین و حضوری است؛ چرا که با تعامل مستقیم با مخاطبان و مشتریان بالقوه و ارائه توضیحات دقیق و کاملی از خدمات و محصولاتتان به آنها، میتوانید ارتباط عمیق و موثری با مشتریان بسازید.مهمترین مزیتی که ایونت مارکتینگ و پرزنت کردن کسبوکارتان در نمایشگاههای حضوری دارد افزایش اعتبار و اعتمادسازی برای مشتریان احتمالی است؛ درنتیجه امکان تبدیل کردن مشتریان بالقوه به مشتریانی وفادار بالا است. برای اینکه مخاطبان وارد غرفه شما شوند باید دیزاین غرفه جذاب و مرتبط با کسبوکارتان باشد؛ با استفاده از متنهای تبلیغاتی ترغیبکننده با گرافیک خاص و جذاب روی کاتالوگ و بروشور، نام کسبوکارتان را در ذهن مخاطب ثبت کنید.
۶. تبلیغات محیطی؛ جذب مشتری حضوری برای کسبوکارهای بزرگ
تقریبا حدود ۷۰٪ مردم با دیدن تبلیغات محیطی و بیلبوردها تصمیم به خرید محصول یا استفاده از خدماتتان میگیرند. بسیاری از مردم در طول روز، هنگام رفتن به سرکار یا دانشگاه بیلبوردهای تبلیغاتی را میبینند؛ بنابراین استفاده از تبلیغات محیطی روشی موثر برای آشنایی طیف وسیعی از مشتریان بالقوه با بیزینس شما است. باتوجهبه اینکه روش تبلیغات محیطی، بودجه خیلی بیشتری نسبت به بازاریابی پیامکی و ایمیل مارکتینگ میخواهد، مناسب جذب مشتری آنلاین و حضوری برای کسبوکارهای بزرگ است.
تبلیغات بیلبوردی مناسب برای بیزینسهای بزرگ