سکوت مدعیان حقوق بشر و سازمان ملل در کنار تکرار بازی آمریکایی فشار و تسلیم سازی و تقلای آن برای توجیه تجاوزگری جدید در منطقه زمینه ساز تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان شده چنانکه نتانیاهو دستور قتل عام گسترده در ضاحیه بیروت و بویژه ترور رهبران حزب الله از جمله شیخ نعیم قاسم و فرماندهان مقاومت را صادر کرد.
بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر رژيم صهيونيستى به ارتش دستور داد تا در منطقه ضاحیه بیروت حملاتی انجام دهد و ادعا کرد که این حملات در پاسخ به «نقض مکرر» آتشبس جاری در لبنان توسط حزبالله بوده است. نتانیاهو ادعا کرد که او و يسرائيل کاتس، وزير جنگ اسرائيل به ارتش دستور دادهاند تا به آنچه «اهداف تروریستی» خوانده در این منطقه حمله کنند. این دستور علیرغم آتشبس با میانجیگری آمریکا که از ۱۷ آوریل به اجرا درآمد و بعداً تا اوایل ژوئیه تمدید شد، صادر شده است.
به گفته وزارت بهداشت لبنان، حملات اسرائیل از ۲ مارس بیش از ۳۴۰۰ شهيد در سراسر کشور برجای گذاشته است.در حالی که پایان دادن به جنگ در تمامی جبههها یکی از شروط اصلی ایران هم در آتشبس و هم در «یادداشت تفاهم» با واشنگتن بوده، رسانههای اسرائیلی از موافقت آمریکاییها با تشدید حملات علیه مردم لبنان خبر دادهاند.روزنامه جروزالم پست افشا کرده که مقامات اسرائیلی تأییدیههای لازم را برای گسترش عملیات خود علیه لبنان از آمریکا دریافت کردهاند. این در حالی است که مذاکرات مسئولان اسرائیلی و لبنانی و همچنین مذاکرات ایران و آمریکا بر سر پایان جنگ در لبنان همچنان در جریان است.این رسانه صهیونیستی به نقل از یکی از مقامات آمریکایی نوشته که ایالات متحده «انتظار ندارد اسرائیل حملات مستمر یک سازمان تروریستی به غیرنظامیان خود را تحمل کند.» این مقام بدون اشاره به تجاوزات مداوم و سهمگین اسرائیل علیه لبنان، توپ را در زمین حزبالله انداخته و گفته که «سریعترین راه برای کاهش تنش و حفاظت از غیرنظامیان در هر دو طرف، توقف فوری حملات حزبالله است.»در پی ناتوانی رژیم اسرائیل در برابر ضربات مقاومت، صهیونیستها فاش کردند که ارتش رژیم نام شیخ نعیم قاسم را در صدر بانک اهداف ترور خود قرار داده است.
دشمن صهیونیستی مایوسانه به دنبال قطع شبکه ارتباطی مقاومت است؛ چرا که به خوبی میداند فرماندهان حزبالله از مقرهای خود در ضاحیه و بقاع هدایت عملیاتها را در دست دارند و دستورات را به مقرهای خط مقدم در صور و صیدا منتقل میکنند.
در ادامه بازی تسلیم سازی و توجیه کشتارها، منابع مطلع میگویند که وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با رئیسجمهور لبنان و نخستوزیر رژیم صهیونیستی، طرح جدیدی برای آتشبس ارائه داده است.وبگاه خبری-تحلیلی «آکسیوس» از تماس تلفنی «مارکو روبیو» وزیر خارجه آمریکا با «جوزف عون» رئیسجمهور لبنان و «بنیامین نتانیاهو» نخستوزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.
در این میان هم روزنامه معاریو با اذعان به ناکامی برای مقابله با حزبالله نوشت: اسرائیل گرفتار «جنگ فرسایشی» در لبنان است.روزنامه عبریزبان «معاریو» با اشاره به ناکامی صهیونیستها در مقابله با حزبالله گزارش داد: «ما قلعه شقیف را اشغال کردیم، اما هنوز هیچ ایدهای نداریم که به کجا میرویم؛ اسرائیل در حال کشیده شدن به یک جنگ فرسایشی در لبنان است.»
انگلیس در بحبوحه حملات سنگین رژیم صهیونیستی علیه لبنان خواستار خلع سلاح حزبالله شد.در بحبوحه حملات سنگین رژیم صهیونیستی به خاک لبنان، لندن در موضعی دوگانه، خواستار توقف حملات حزبالله و خلع سلاح این جنبش شد. وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی مداخلهجویانه مدعی شد که حزبالله باید حملات خود را متوقف و سلاحهایش را زمین بگذارد! در این میان عون رئیس جمهور لبنان با وجود تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه این کشور، بار دیگر بر گزینه مذاکرات به عنوان امنترین گزینه تأکید کرد. در مقابل رسانههای عبری از فرار مقامات شهرکهای شمالی در سایه ترس از تشدید حملات حزبالله خبر دادند. در سایه تداوم و تشدید عملیاتهای مرگبار حزبالله ضد صهیونیستها که تلفات سنگین و غیرقابلانکاری به آنها وارد میسازد و این تلفات طی روزهای گذشته بهشکل قابلتوجهی بیشتر شده است، رسانهها و مقامات صهیونیست که در سایه سانسور نظامی شدید هم نمیتوانند تلفاتشان را انکار کنند، اعلام کردند که از زمان شروع آتشبس، اسرائیل در جبهه شمالی سختترین روزهای خود را میگذراند و اوضاع امنیتی در سایه ادامه حملات حزبالله، بسیار وخیم و شکننده است.
نبيه بری، رئیس پارلمان لبنان در پاسخ به پیشنهاد آمریکا اعلام کرد که این اسرائیل است که ابتدا باید آتشبس را رعایت کند.خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد که مارکو روبیو، وزیر امور خارجه این کشور درخصوص مذاکرات دیپلماتیک میان دو طرف با رئیسجمهور لبنان، میشل عون، و نخستوزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، گفتگو کرده است.بری گفت: «من تعهد کامل و فوری مقاومت به آتشبس را تضمین میکنم، اما چه کسی اسرائیل را ملزم به توقف تجاوزاتش از زمین، دریا و هوا و تخریب روستاها میکند؟»حزبالله در پاسخ به نقض مکرر توافق آتشبس از سوی تلآویو، برای نخستین بار دایره حملات موشکی و پهپادی خود را تا مسافت ۴۰ کیلومتری گسترش داد.
ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد، حزب الله به مرور زمان پهپادهای مدرنتری را وارد صحنه جنگ میکند.ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر به ساکنان 7 شهرک در جنوب لبنان هشدار داده که هدف حمله قرار خواهند گرفت.شیخ محمد یزبک، رئیس هیئت شرعی حزب الله لبنان شب گذشته در پیامی برای مردم لبنان و خانوادههایی که به خاطر تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی آواره شدهاند و نیز خطاب به رزمندگان مقاومت تاکید کرد که ما تا رسیدن به اهداف خود حسینی وار خواهیم جنگید. وی تاکید کرد ای رزمندگان قهرمان، خداوند با دستان شما نیروهای دشمن را مجازات خواهد کرد و به واسطه فداکاریهای شما سران دشمن را خوار و ذلیل خواهد کرد. ای پیروان مکتب امام حسین علیه السلام، ای سازندگان میهن و حافظان حاکمیت و مردم، بدانید که همه شرافتمندان و آزادگان با شما هستند.
بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر رژيم صهيونيستى به ارتش دستور داد تا در منطقه ضاحیه بیروت حملاتی انجام دهد و ادعا کرد که این حملات در پاسخ به «نقض مکرر» آتشبس جاری در لبنان توسط حزبالله بوده است. نتانیاهو ادعا کرد که او و يسرائيل کاتس، وزير جنگ اسرائيل به ارتش دستور دادهاند تا به آنچه «اهداف تروریستی» خوانده در این منطقه حمله کنند. این دستور علیرغم آتشبس با میانجیگری آمریکا که از ۱۷ آوریل به اجرا درآمد و بعداً تا اوایل ژوئیه تمدید شد، صادر شده است.
به گفته وزارت بهداشت لبنان، حملات اسرائیل از ۲ مارس بیش از ۳۴۰۰ شهيد در سراسر کشور برجای گذاشته است.در حالی که پایان دادن به جنگ در تمامی جبههها یکی از شروط اصلی ایران هم در آتشبس و هم در «یادداشت تفاهم» با واشنگتن بوده، رسانههای اسرائیلی از موافقت آمریکاییها با تشدید حملات علیه مردم لبنان خبر دادهاند.روزنامه جروزالم پست افشا کرده که مقامات اسرائیلی تأییدیههای لازم را برای گسترش عملیات خود علیه لبنان از آمریکا دریافت کردهاند. این در حالی است که مذاکرات مسئولان اسرائیلی و لبنانی و همچنین مذاکرات ایران و آمریکا بر سر پایان جنگ در لبنان همچنان در جریان است.این رسانه صهیونیستی به نقل از یکی از مقامات آمریکایی نوشته که ایالات متحده «انتظار ندارد اسرائیل حملات مستمر یک سازمان تروریستی به غیرنظامیان خود را تحمل کند.» این مقام بدون اشاره به تجاوزات مداوم و سهمگین اسرائیل علیه لبنان، توپ را در زمین حزبالله انداخته و گفته که «سریعترین راه برای کاهش تنش و حفاظت از غیرنظامیان در هر دو طرف، توقف فوری حملات حزبالله است.»در پی ناتوانی رژیم اسرائیل در برابر ضربات مقاومت، صهیونیستها فاش کردند که ارتش رژیم نام شیخ نعیم قاسم را در صدر بانک اهداف ترور خود قرار داده است.
دشمن صهیونیستی مایوسانه به دنبال قطع شبکه ارتباطی مقاومت است؛ چرا که به خوبی میداند فرماندهان حزبالله از مقرهای خود در ضاحیه و بقاع هدایت عملیاتها را در دست دارند و دستورات را به مقرهای خط مقدم در صور و صیدا منتقل میکنند.
در ادامه بازی تسلیم سازی و توجیه کشتارها، منابع مطلع میگویند که وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با رئیسجمهور لبنان و نخستوزیر رژیم صهیونیستی، طرح جدیدی برای آتشبس ارائه داده است.وبگاه خبری-تحلیلی «آکسیوس» از تماس تلفنی «مارکو روبیو» وزیر خارجه آمریکا با «جوزف عون» رئیسجمهور لبنان و «بنیامین نتانیاهو» نخستوزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.
در این میان هم روزنامه معاریو با اذعان به ناکامی برای مقابله با حزبالله نوشت: اسرائیل گرفتار «جنگ فرسایشی» در لبنان است.روزنامه عبریزبان «معاریو» با اشاره به ناکامی صهیونیستها در مقابله با حزبالله گزارش داد: «ما قلعه شقیف را اشغال کردیم، اما هنوز هیچ ایدهای نداریم که به کجا میرویم؛ اسرائیل در حال کشیده شدن به یک جنگ فرسایشی در لبنان است.»
انگلیس در بحبوحه حملات سنگین رژیم صهیونیستی علیه لبنان خواستار خلع سلاح حزبالله شد.در بحبوحه حملات سنگین رژیم صهیونیستی به خاک لبنان، لندن در موضعی دوگانه، خواستار توقف حملات حزبالله و خلع سلاح این جنبش شد. وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی مداخلهجویانه مدعی شد که حزبالله باید حملات خود را متوقف و سلاحهایش را زمین بگذارد! در این میان عون رئیس جمهور لبنان با وجود تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه این کشور، بار دیگر بر گزینه مذاکرات به عنوان امنترین گزینه تأکید کرد. در مقابل رسانههای عبری از فرار مقامات شهرکهای شمالی در سایه ترس از تشدید حملات حزبالله خبر دادند. در سایه تداوم و تشدید عملیاتهای مرگبار حزبالله ضد صهیونیستها که تلفات سنگین و غیرقابلانکاری به آنها وارد میسازد و این تلفات طی روزهای گذشته بهشکل قابلتوجهی بیشتر شده است، رسانهها و مقامات صهیونیست که در سایه سانسور نظامی شدید هم نمیتوانند تلفاتشان را انکار کنند، اعلام کردند که از زمان شروع آتشبس، اسرائیل در جبهه شمالی سختترین روزهای خود را میگذراند و اوضاع امنیتی در سایه ادامه حملات حزبالله، بسیار وخیم و شکننده است.
نبيه بری، رئیس پارلمان لبنان در پاسخ به پیشنهاد آمریکا اعلام کرد که این اسرائیل است که ابتدا باید آتشبس را رعایت کند.خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد که مارکو روبیو، وزیر امور خارجه این کشور درخصوص مذاکرات دیپلماتیک میان دو طرف با رئیسجمهور لبنان، میشل عون، و نخستوزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، گفتگو کرده است.بری گفت: «من تعهد کامل و فوری مقاومت به آتشبس را تضمین میکنم، اما چه کسی اسرائیل را ملزم به توقف تجاوزاتش از زمین، دریا و هوا و تخریب روستاها میکند؟»حزبالله در پاسخ به نقض مکرر توافق آتشبس از سوی تلآویو، برای نخستین بار دایره حملات موشکی و پهپادی خود را تا مسافت ۴۰ کیلومتری گسترش داد.
ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد، حزب الله به مرور زمان پهپادهای مدرنتری را وارد صحنه جنگ میکند.ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر به ساکنان 7 شهرک در جنوب لبنان هشدار داده که هدف حمله قرار خواهند گرفت.شیخ محمد یزبک، رئیس هیئت شرعی حزب الله لبنان شب گذشته در پیامی برای مردم لبنان و خانوادههایی که به خاطر تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی آواره شدهاند و نیز خطاب به رزمندگان مقاومت تاکید کرد که ما تا رسیدن به اهداف خود حسینی وار خواهیم جنگید. وی تاکید کرد ای رزمندگان قهرمان، خداوند با دستان شما نیروهای دشمن را مجازات خواهد کرد و به واسطه فداکاریهای شما سران دشمن را خوار و ذلیل خواهد کرد. ای پیروان مکتب امام حسین علیه السلام، ای سازندگان میهن و حافظان حاکمیت و مردم، بدانید که همه شرافتمندان و آزادگان با شما هستند.

