سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹
کد مطلب : 124934

حسرت بخوریم یا غصه؟!

حسرت بخوریم یا غصه؟!
خبر شگفت انگیز یا شوکه کننده‌ای نیست، در واقع اظهر من الشمس است و یک حقیقت را بیشتر اشکار می‌کند. فقط مانده‌ایم حسرت بخوریم یا غصه؟!
سال‌ها است که برخی مسئولین فریاد می‌زنند و هشدار می‌دهند که کیفیت پایین است و در واقع باید گفت کیفیتی وجود ندارد که بخواهد پایین باشد،‌ اما دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های متولی و البته دولت‌ و دولت‌های مستقر گوش شنوا ندارند و با بی توجهی از آن می‌گذرند.
این مسئله به جان و سلامت مردم بستگی دارد و سالانه چند هزار نفر به دلیل این مشکل جان می‌سپارند و تعداد یدیگر مصدوم و معلول می‌شوند و خانواده‌ها علاوه بر داغدار شدن، باید هزینه‌های سنگینی آن حادثه را نیز متحمل شوند.
بحث بر سر خودروهای سر هم بندی شده داخلی است که کیفیت ندارد. خودروسازها از ساخت خود راضی هستند و ادعا می‌کنند که محصولاتشان با خودروهای مشابه خارجی رقابت می‌کند،‌اما واقیعت چیزی دیگری است.
مردم خود با سر هم بندی‌ خودروهای داخلی آشنا هستند و می‌دانند که چه سرظانی را تحویل گرفته‌اند اما ناچاری باعث می‌شود تا از آنها استفاده کنند.
انحصار در دست دو خودرو ساز داخلی است و البته چند شرکت چینی هم مشغول سر هم بندی خودروهای بی کیفیت چینی است که به دست خلق ا... با قیمت‌های سرسام آور می‌رساند.
واردات هم که تا چندی پیش با تعرفه‌های گمرکی و مالیاتی سنگین به صرفه نبود و اکنون که واردات مثلاً ازاد شده است، معلوم نیست چه کسی یا چه گروه و نهاد و سازمانی دست به واردات تعدادی خودرو زده که قیمت آنها هم بالا است. قرار بود خودروهای اقتصادی با کیفیت در رده قیمتی ۱۰ هزار دلار وارد شود اما نمی‌بینیم قیمت خودروهای وارداتی بسیار بیشتر از آن چیزی است که ادعا شد. قطعاً اگر زمانی وادرت خودروی خارجی کاملا آزاد شود،‌دو خودروساز داخلی به خاک سیاه خواهند نشست.
از بی کیفیت بودن خودروهای داخلی همین بس که در عراق بیش از ۳ برابر ایران تصادفات سالانه اتفاق می‌افتد اما نکته اینجا است که نصف تلفات ایران را دارد. این موضوع را رئیس پلیس راهور فراجا گفته است.
سردار هادیانفر گفت: در این کشور هر فردی که رانندگی بلد باشد از خودرو استفاده می‌کند و به همین دلیل هم تصادفات در عراق سه‌ونیم برابر ایران است اما کشته‌های تصادفات در این کشور نصف ایران است چرا که خودروهایشان ایمن‌تر است.
سردار سید کمال هادیانفر دیروز در همایش بانوان فرهنگ‌یار ترافیک، گفت: بسیاری سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه را عامل وقوع تصادفات می‌دانند اما این‌ها تنها دلایل تصادفات نیستند، بلکه باید به این سه مورد، دوعامل مدیریت و آموزش را هم اضافه کنیم.
وی ادامه داد: امروز باور داریم که با مدیریت صحیح و آموزش درست هم می‌توان از وقوع تصادفات جلوگیری کرد و هم شمار مصدومان و فوت شدگان را کاهش داد.
هادیانفر با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌ها، نقش‌ها و تامین منابع در قانون مشخص است، گفت: اما صریح بگویم که این کافی نیست؛ در قانون پیش‌بینی شده است شورای عالی ایمنی به ریاست رئیس جمهور برگزار شود به عبارت دیگر موارد بسیاری در قانون وجود دارد، اما باید به آن عمل هم بشود.
وی با اشاره به وضعیت رانندگی در کشور عراق، گفت: در عراق اصلا گواهینامه رانندگی موضوعیت و وجود ندارد و هرکسی که رانندگی بلد باشد از خودرو استفاده می‌کند ، به همین دلیل تصادفات کشور عراق سه و نیم برابر ایران است اما کشته‌های تصادفات عراقی‌ها نصف ایرانی‌ها است و این موضوع تنها به دلیل خودروهای ایمنی است که دارند.
به گفته هادیانفر، سالانه در تصادفات بیش از ۱۷ هزار نفر جان خود را از دست می دهند، اگر یک نفر در تصادفات جان خود را از دست بدهد ۸.۳ میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌شود و باید راهکاری برای کاهش قربانیان و تصادفات پیدا و آن را اجرا کرد.
وی همچنین در پایان مراسم با حضور در جمع خبرنگاران اجرای طرح‌هایی چون بانوان فرهنگیار ترافیک را موثر توصیف کرد و گفت: از سال ۹۸ که طرح بانوان فرهنگیار ترافیک به اجرا درآمد شاهد کاهش ۱۸ درصد تصادفات بودیم که این موضوع نشان می‌دهد که زنان نقش برجسته و ویژه‌ای در این زمینه دارند.
https://siasatrooz.ir/vdcaeyn6y49nuo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی