غرب همواره ادعای آزادی بیان و آزادی برگزاری مراسمهای دینی را سر داده و با این ادعا نیز مفاهیمی همچون هولوکاست را ابداع کرده است. این رویکرد به ظاهر انسان دوستانه و آزادی خواهانه از سوی غرب در حالی مطرح میشود که طی روزهای اخیر تحولات قابل تاملی در این عرصهها در حال روی دادن است.
از یک سو راسموس پالودن رهبر حزب راست گرا در دانمارک با مجوز پليس اقدام به سوزاندن قرآن در یکی از محلههای متعلق به مسلمانان در سوئد کرده است در حالی سران این کشور این اقدام را در چارچوب آزادی بیان عنوان می کنند. این در حالی است که در همین کشور سخن گفتن از هولوکاست جرم تلقی میشود و افراد به جرم یهود ستیزی مورد بازخواست قرار میگیرد. نکته قابل توجه آن است که این آزادی بیان یک طرفه است چنانکه مسلمانی که به این هتاکی اعتراض کرده اند مورد بازخواست قرار گرفته و سرکوب شدهاند.
بعد دیگر دیگر رویکردهای دو گانه غرب در قبال آزادی عقیده و بیان را در تحولات این روزهای فلسطین می توان مشاهده کرد. مسلمان بر اساس حقوق طبیعی خود خواستار برگزار نماز جمله در مسجد الاقصی بودهاند در حالی که این امر با سرکوب گری گسترده صهیونیستها همراه شده است. رژیم صهیونیستی با یورش به نمازگزاران به سرکوب و بازداشت گسترده آنها پرداخته است که آمارها رقمی بالای چند صد نفر را نشان میدهد.
جالب توجه آنکه کشورهای غربی در این موضوع نیز رویکردی دوگانه داشته و با نادیده گرفتن حق مسلمانان برای برپایی اصول دینی صرفا به ابراز نگرانی از درگیری میان فلسطینیها و صهیونیستها بسنده کرده اند. رویکردی که موجب شده تا صهیونیستها بیش از گذشته جری شده و برای یورش به مسجدالاقصی فراخوان بدهند. نگاهی به مجموع این تحولات نشان میدهد که آزادی بیان برای غرب آنجایی معنا دارد که اسلام ستیزی همراه باشد و در زمانی که حقوق مسلمانان نادیده گرفته شود آزادی بیان و عقیده محقق شده است و زمانی که مسلمانان به دنبال احقاق حقوق خود باشند به عنوان تروریسم و ضد امنیت با آنها برخورد می شود چنانکه سرکوب گری رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان امری طبیعی عنوان و خواستار همکاری تشکیلات خودگردان با صهیونیستها برای سرکوب مسلمانان شدهاند.
نویسنده: سید مهدی لنکرانی
از یک سو راسموس پالودن رهبر حزب راست گرا در دانمارک با مجوز پليس اقدام به سوزاندن قرآن در یکی از محلههای متعلق به مسلمانان در سوئد کرده است در حالی سران این کشور این اقدام را در چارچوب آزادی بیان عنوان می کنند. این در حالی است که در همین کشور سخن گفتن از هولوکاست جرم تلقی میشود و افراد به جرم یهود ستیزی مورد بازخواست قرار میگیرد. نکته قابل توجه آن است که این آزادی بیان یک طرفه است چنانکه مسلمانی که به این هتاکی اعتراض کرده اند مورد بازخواست قرار گرفته و سرکوب شدهاند.
بعد دیگر دیگر رویکردهای دو گانه غرب در قبال آزادی عقیده و بیان را در تحولات این روزهای فلسطین می توان مشاهده کرد. مسلمان بر اساس حقوق طبیعی خود خواستار برگزار نماز جمله در مسجد الاقصی بودهاند در حالی که این امر با سرکوب گری گسترده صهیونیستها همراه شده است. رژیم صهیونیستی با یورش به نمازگزاران به سرکوب و بازداشت گسترده آنها پرداخته است که آمارها رقمی بالای چند صد نفر را نشان میدهد.
جالب توجه آنکه کشورهای غربی در این موضوع نیز رویکردی دوگانه داشته و با نادیده گرفتن حق مسلمانان برای برپایی اصول دینی صرفا به ابراز نگرانی از درگیری میان فلسطینیها و صهیونیستها بسنده کرده اند. رویکردی که موجب شده تا صهیونیستها بیش از گذشته جری شده و برای یورش به مسجدالاقصی فراخوان بدهند. نگاهی به مجموع این تحولات نشان میدهد که آزادی بیان برای غرب آنجایی معنا دارد که اسلام ستیزی همراه باشد و در زمانی که حقوق مسلمانان نادیده گرفته شود آزادی بیان و عقیده محقق شده است و زمانی که مسلمانان به دنبال احقاق حقوق خود باشند به عنوان تروریسم و ضد امنیت با آنها برخورد می شود چنانکه سرکوب گری رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان امری طبیعی عنوان و خواستار همکاری تشکیلات خودگردان با صهیونیستها برای سرکوب مسلمانان شدهاند.
نویسنده: سید مهدی لنکرانی