اراک : محمد کریم شفیعی ،دلیل طولانی شدن عملیات اجرایی پیاده راه امیرکبیررا وجود معارض های متعدد زمینی و زیرزمینی اعلام کرد وافزود: سنگ فرش های پیاده راه امیرکبیر تعویض نشده است،تنها مصالح زیر کف فرش ها برای بالا بردن کیفیت در کار اصلاح شده است.
وی با بیان اینکه هزینه اضافی برای شهرداری ایجاد نشده است، گفت: خيابانهای شهري در گذر زمان به عنوان فضاهاي عمومي شهري نقش مهم و ويژه اي را از نقطه نظر فرهنگي، سياسي، اجتماعي و شهرسازي ايفا مي کنند.
وی یادآورشد: آنچه طي سالهابطور مستمر بدون تغيير باقي مانده عمومي بودن فضاي خيابان است که متعلق به تمام ساکنان شهر است و حضور مردم به دلپذير و سرزنده بودن اين فضاي عمومي کمک مي کند،همچنین پياده روي مهمترين امکان براي مشاهده مکانها، فعاليت ها و احساس شور و تحرک زندگي و کشف ارزشها و جاذبه هاي نهفته در محيط است.
شهردار اراک اظهارداشت: سازندگي پياده در شهر مايه اصلي شکل گيري اجتماع و روح شهر است و احساس تعلق به مکان و از آن خود دانستن محيط زندگي که موجب آرامش خاطر و تعادل رواني شهروندان مي شود، وابسته به تجربه محيط شهري است بنابراین شهرداری اراک اجرای پروژه پیاده راه هسته مرکزی شهر را با محوریت خیابان امیرکبیر به عنوان اولین تجربه کاری در احداث پیاده راه را در راستای مطالبات گسترده مردمی و کاهش ترافیک و از سویی برای کمک به افزایش شور و نشاط اجتماعی و کاهش تمرکززدایی از مرکز شهر ، در اواسط مرداد ماه سال جاری در دستور کاری خود قرار داده است. مهندس شفیعی شهردار اراک در توضیح اجرای پروژه پیاده راه در خیابان امیرکبیر گفت: در گذشته این محدوده از شهر اراک در واقع میدانگاه بوده و اکثر مراسمها و تجمعات در این منطقه انجام میگرفت، این فضاها در سالهای مختلف کاربری های مختلفی داشته اند و امروز به گورستانی برای خودروها تبدیل شده که تمام فضای شهری این منطقه را گرفته است.
وی با بیان اینکه این حجم خودرو در این منطقه از شهر در واقع روح و جان شهر را تصاحب کردهاند، افزود: اماکنی که یک زمانی محل پیادهروی، گفتمان، تبادل فرهنگی و اجتماعی، اطلاعات و خبررسانی بوده است امروز باید به شرایط قبل و اصالت اصلی خود بازگردد