کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کلید آزادی سوریه

در روزهای اخیر همزمان با پیشروی‌های نیروهای سوری در حلب شاهد افزایش کمک‌های کشورهای...

27 مهر 1395 ساعت 23:28


در روزهای اخیر همزمان با پیشروی‌های نیروهای سوری در حلب شاهد افزایش کمک‌های کشورهای غربی در حمایت از آن دسته از تروریستهایی هستیم که به اصطلاح آنها را میانه‌رو می‌خوانند. در این مقطع زمانی ائتلاف حامی تروریست‌ها متوسل به هر تکنیک و تاکتیک جنگی و غیرجنگی اعم از ایجاد ائتلاف بین معارضین گرفته تا برگزاری نشست‌های مختلف بین‌المللی می‌شوند تا به نوعی با خرید زمان از پیشروی خانه به خانه ارتش و ائتلاف طرفدار حکومت اسد در استان حلب ممانعت به عمل آورند. تلاش‌های مذبوحانه بین‌المللی و دست و پا زدن‌های منطقه‌ای شیطان بزرگ و عوامل دست نشانده آنها این سوال را به ذهن متبادر می‌نماید که چرا ائتلاف غربی به پیشروی نیروهای سوری در حلب این‌همه حساسیت نشان می‌دهند و می‌خواهند به هر طریقی که شده از این پیشروی جلوگیری و یا حداقل با تاخیر مواجه سازند؟
در پاسخ می‌توان گفت که اگر به نقشه سوریه با دقت نگاه کنیم درخواهیم یافت که اگر حلب بدست نیروهای ارتش سوری آزاد شود. درپی آن به احتمال قوی ادلب نیز آزاد خواهد شد و یا حداقل در استعداد آزادسازی توسط خود نیروهای سوری قرار گرفته و دیگر بهانه‌ای برای حضور ائتلاف به اصطلاح غربی برای تداوم حضورش در سوریه باقی نخواهد ماند. به عبارت دیگر آنها تلاش دارند که حلب را به مانند استخوانی در لای زخم برای اهداف شوم خود در تعیین سرنوشت آینده سوریه نگه دارند. در واقع حلب محل برخورد دو استراتژی کلان نظامی است. به زبان ساده‌تر می‌توان اینگونه بیان کرد که از یک‌سو نیروهای دولتی تلاش می‌کنند تا با پیروزی در حلب و اشراف نظامی بر تروریست‌ها دست اجانب را از سوریه قطع کنند و در مقابل آن ائتلاف غربی نیز می‌کوشد تا با جلوگیری از آن و به بهانه وجود این استخوان لای زخمی که خود ایجاد کرده است، در هر شرایط زمانی و مکانی که بخواهد به سوریه دست‌اندازی داشته باشد. در واقع آنها درصدد هستند تا با توسل به این موضوع در آینده سوریه ایفای نقش کرده و سهمی برای خود قائل شوند. پس پُرواضح است که غربی‌ها نگذارند که آینده حلب به این راحتی و سادگی تعیین گردد. در اینجا می‌شود به عمق صحبت سیدحسن نصرالله پی برد که گفتند: جنگ در حلب راه‌حل سیاسی ندارد.
به نظر می‌رسد در این مقطع زمانی نکته‌ای که در مورد ائتلاف غربی در سوریه حائز اهمیت بوده و قطعا از دید تیز نیروهای سوری پنهان نخواهد بود آن است که این ائتلاف به سرکردگی شیطان بزرگ، بدون حضور و دخالت مستقیم خود امریکا قادر نیستند در صحنه نبرد میدانی به مقابله با نیروهای سوری و ائتلاف حامی حکومت سوریه بروند. در حال حاضر نیز اوضاع آشفته انتخاباتی ریاست جمهوری در ایالات متحده باعث گردیده که آمریکا به هر دلیلِی نتواند در ائتلاف شیطانی - غربی نقش پُررنگتری ایفا نماید. این فرجه زمانی می‌تواند بهترین فرصت برای انجام عملیات نظامی در حلب باشد. از این‌رو ائتلاف غربی نیز با آگاهی از این موضوع تلاش دارد، به هر نحو ممکن انجام عملیات پاکسازی حلب را به تعویق اندازد تا شرایط برای بازگشت قدرتمندترین عضوش به صحنه میدانی فراهم گردد. لذا نیروهای ائتلاف حامی دولت سوریه بایستی در این مدت کوتاه با تلاش دو چندان و مضاعف عملیات آزادسازی حلب را آغاز کرده و با شجاعت استان حلب را حتی شده، وجب به وجب از وجود معارضین پاک نمایند. به حول و قوه الهی با تحقق این پیروزی رزمندگان، یکی دیگر از دسایس شیطان بزرگ شکست خواهد خورد. رزمندگان سوری دو نکته بسیار مهم را باید مورد توجه قرار دهند: ۱- تعیین سریع زمان دقیق حمله به حلب ۲- انجام سریع عملیات از زمین، هوا و دریا به سمت ادلب بعد از پیروزی در حلب (انشاالله)
استراتژیست‌های سیاسی و نظامی بهترین زمان برای حمله به حلب را تقریبا یک هفته قبل از برگزاری رای‌گیری رسمی انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تا یک هفته بعد از آن می‌دانند. چراکه علی‌رغم فعالیت سیستماتیک دولتی در ایالات متحده آمریکا، کسی ریسک پذیرش عواقب صدور دستور مقابله به مثل و یا حضور مستقیم در سوریه و یا هر اقدام احتمالی دیگر را برای خود و حزبش به جان نخواهد خرید و تنها به اغواگری و ایجاد سروصدا در سطح بین‌الملل بسنده خواهند کرد.
اگر ائتلاف سوری در تداوم حمله به ادلب دچار تردید گردند ائتلاف غربی فارغ از اینکه در ایالات متحده چه کسی بر کرسی ریاست جمهوری خواهد نشست بلافاصله اقدام به طرح‌ریزی‌های مختلفی چون ایجاد منطقه پرواز ممنوع در ادلب، تجمیع معارضین در ادلب و مسلح نمودن آنها و... تا حضور نظامی مستقیم اقدام خواهد نمود تا بدینوسیله از شکست استراتژی خود در سوریه ممانعت کرده باشد. همین موضوع می‌تواند به پیچیده‌تر شدن اوضاع میدانی در آینده سوریه منجر شود. از این‌رو به نظر می‌رسد که این زمان سرنوشت‌سازترین ایام جنگ و کلید آزادی سوریه از شر تروریست‌های بالذات و دولت‌های بوجود آورنده و حامی آن باشد و فرصتی است که نیروهای سوری بایستی با مغتنم دانستن آن و بدون فوت وقت با شدت، قدرت و بدون تعلل اقدام به انجام عملیات نظامی در حلب و ادلب نمایند. 

تورج گیوری


کد مطلب: 97265

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/editorial/97265/کلید-آزادی-سوریه

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir