کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سیاست مجازی

هشتک #خائن_القدس_و_الحرمين

18 آذر 1396 ساعت 23:06


از زمانی که ترامپ قدس را به پایتختی صهیونیست‌ها پذیرفته است، کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار پست‌هایی حاوی هشتگ #خائن_القدس_والحرمين انزجار خود را نسبت به سیاست‌های رژیم سعودی اعلام کردند.
گفتنی است؛ رژیم آل‌سعود از طرفی خود را خادم حرمین شریفین می‌داند و از طرف دیگر همکاری‌های گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف از جمله نظامی، با دولت ترامپ و رژیم صهیونیستی داشته و حتی از مقامات آنها با اهدای نشان و مدال‌هایی تجلیل نیز به‌عمل آورده است.
چند روز پیش نیویورک تایمز گزارش داد که محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان به محمود عباس، رئیس دولت خودگردان فلسطین، دو ماه فرصت داده است که شهرک ابودیس واقع در حومه بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت فلسطین بپذیرد چراکه در صورت عدم پذیرش این پیشنهاد، ولیعهد، وی را مجبور به استعفا خواهد کرد.
به همین دلیل کاربران عرب شبکه‌های اجتماعی با ایجاد این هشتگ در پست‌های خود یکی از مقصران اصلی در مورد اقدام جدید اسرائیل برای تغییر پایتخت از تل‌آویو به قدس و همراهی دونالد ترامپ و دولت ایالات متحده آمریکا از این انتقال را دولت عربستان می‌دانند.

فلسطين بدون قدس معنا ندارد
واکنش‌ها به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پستی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرد از قدس و فلسطین نوشت و اعلام کرد اقدام ترامپ در مورد به رسمیت شناختن پایتخت جدید رژیم صهیونیستی باعث قیام مسلمانان جهان خواهد شد. او نوشت: «قدس هر چند در قلب فلسطين قرار گرفته و فلسطين بدون قدس معنا ندارد، اما سرزمين قدس همچون مكه و مدينه برای تمام مسلمين از قداست و اهميت ويژه‌ای برخوردار است. اقدام جاهلانه ترامپ، اهانت به تمام مسلمانان جهان بود و با اين اقدام مسلمين را به مبارزه طلبيده است. قيام مسلمانان بر اثر اقدام ترامپ، مبارزه برای آزادی قدس نام خواهد گرفت و بسيار جدی و كوبنده خواهد بود.»


کد مطلب: 102159

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/102159/هشتک-خائن-القدس-الحرمين

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir