کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز توليد آزمايشي خودروي کاملا ايراني دنا از اسفندماه امسال

22 آبان 1390 ساعت 13:24

توليد آزمايشي سومين خودرو با نشان ايراني به نام دنا از اسفند ماه سال جاري آغاز مي شود .


به گزارش سياست روز از ايکو پرس ،  مير جواد سليماني قائم مقام مدير عامل ايران خودرو درکيفيت و توسعه محصول با بيان اين مطلب گفت : در مرحله توليد آزمايشي شامل فازهاي آفلاين، آنلاين يک و آنلاين ۲ ، بچ متد و رمپ آپ، دست کم ۱۰۰ دستگاه براي آزمون هاي مختلف توليد و توليدات مرحله بچ متد قابل عرضه به بازار خواهد بود.
وي خاطر نشان ساخت : طراحي بخش هاي بيروني خودرو مانند بدنه، سپرهاي جلو و عقب، پنل جلو و کولينگ پک، به پايان رسيده و طراحي تريم داخلي آن در دست انجام است.
مهندس سليماني خاطر نشان ساخت : از آن جا که تزيينات داخلي اين محصول کاملا جديد و از محصولات رايج مانند سمند، سورن و ۴۰۵ متمايز است، تجربه تازه اي در صنعت خودروسازي ايران به شمار مي رود، لذا موارد کيفيتي از اهميت و دقت بسيار بالا برخوردار است.
وي ازطراحي و تامين قالب هاي بدنه توسط شرکت قالب هاي صنعتي ايران خودرو، خط بدنه سازي توسط شرکت تام ايران خودرو خبر داد که به صورت جدي از اول امسال شروع شده و گفت: تامين قالب ها حدود ۳۰ درصد پيشرفت فيزيکي داشته و نزديک به ۶۰ درصد طراحي خط بدنه سازي نيز انجام شده است.
قائم مقام ايران خودرو از اجراي پروژه خاص در ساپکو براي طراحي تريم و تامين قطعات تريم خارجي مانند سپرها و کولينگ پک و برخي قطعات کوچک بدنه خبر داد و گفت: سالن رنگ شماره يک ايران خودرو براي عمليات رنگ اين محصول به روزآوري و سالن مونتاژ ۲ نيز براي مونتاژ آن در نظر گرفته شده است.
وي تاکيد کرد : براساس برنامه زمان بندي شده خودروي دنا در نيمه اول سال آينده به توليد انبوه مي رسد . 
سليماني تعداد توليدات دنا تا کنون را پنج دستگاه بدنه و سه دستگاه خودروي کامل ذکر کرد که برخي آزمون ها بر روي آن به اجرا در آمده و افزود: براي انجام ساير آزمون ها بايد نمونه هاي بيشتري با قطعات اصلي توليد شود.


کد مطلب: 69393

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/69393/آغاز-توليد-آزمايشي-خودروي-کاملا-ايراني-دنا-اسفندماه-امسال

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir