کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سایه سنگین بهداد سليمي بر سنگين وزنها

ايران قهرمان وزنه‌برداري آسيا شد

11 ارديبهشت 1391 ساعت 19:24


باز هم یک وزن از رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی آسیا با قدرتنمایی ملی پوشان ايران، سراسر ایرانی شد و شش مدال طلا، نقره و برنز دسته سنگین وزن آسیا به نام ایران رقم خورد. بهداد سلیمی سه مدال طلای فوق سنگین را بر گردن آویخت و سجاد انوشیروانی نیز با يك مدال نقره و دو مدال برنز سوم شد تا تيم ملي وزنه برداري ايران پس از ۹ سال قهرمان آسيا شود.
این قهرمانی از آن جهت ارزش داشت که تیم ملی وزنه برداری کشورمان در ۹ سال گذشته هیچ گاه قهرمان آسیا نشده بود. آخرین قهرمانی پولادمردان کشورمان در قاره کهن به سال ۲۰۰۳ بر می گردد که در کشور چین موفق شدیم با کسب ۴ مدال طلای حسین رضازاده، کوروش باقری، محسن بیرانوند و محمد علی فلاحتی نژاد، یک مدال نقره محمد حسین برخواه و یک مدال برنز اصغر ابراهیمی، بالاتر از چین روی سکوی نخست آسیا بایستیم.
حالا پس از گذشت ۹ سال و در حالی که از جمع طلایی های سال ۲۰۰۳، رضازاده در سمت ریاست فدراسیون وزنه برداری قرار دارد و باقری نیز سرمربی تیم ملی است، پولاد مردان ایران زمین توانستند با کسب دو مدال طلا (بهداد سلیمی و سهراب مرادی)، یک نقره ( کیانوش رستمی) و دو برنز (سجاد بهروزی و سجاد انوشيرواني) مجموع و ۵۰۱ امتیاز تیمی، یک بار دیگر افتخار قهرمانی را نصیب کشورمان کنند.
نفرات برتر دسته ۱۰۵ + كيلوگرم:
۱- بهداد سلیمی – حرکت یک ضرب ۲۰۶ کیلوگرم(طلا)، حرکت دوضرب ۲۴۵ کیلوگرم(طلا)، مجموع ۴۵۱ کیلوگرم(طلا).
۲- سانگ گوئن جئون از کره جنوبی – حرکت یک ضرب ۲۰۰ کیلوگرم(نقره)، حرکت دوضرب ۲۳۷ کیلوگرم(برنز) مجموع ۴۳۷ کیلوگرم( نقره)
۳- سجاد انوشیروانی – حرکت یک ضرب ۱۹۳ کیلوگرم(برنز)، حرکت دو ضرب ۲۳۸ کیلوگرم(نقره)، مجموع ۴۳۱ کیلوگرم (برنز)


کد مطلب: 73407

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/73407/ايران-قهرمان-وزنه-برداري-آسيا

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir