کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تکذیب افزایش زمان خدمت سربازی

25 ارديبهشت 1392 ساعت 22:29


رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی گفت: افزایش زمان خدمت سربازی به ۲۴ ماه کذب است و در قانون نظام وظیفه عمومی زمان ۲۴ ماهه خدمت پیش بینی شده است ولی هیچ تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.
سید حمید رضا صدر السادات در نشست خبری که ديروز در سازمان نظام وظیفه عمومی برگزار شد با بیان این که این سازمان، وظیفه اعزام و بررسی انواع درخواست های مشمولان به خدمت را برعهده دارد گفت: جهت تسریع و ارتقاي سطح کیفی و کمی خدمت‌رسانی و پاسخگویی به مشمولان از سیستم سامانه های اینترنتی تلفن گویا، پیامک استفاده کرده ایم چراکه با توجه به ازدیاد درخواست ها که به عنوان مثال در سال ۹۱، ۲ میلیون و ۷۰۰ نوع درخواست از سوی مشمولان داشته ایم امکان پاسخگویی به این نیازها بدون کمک گرفتن از فناوری‌ها و تکنولوژی میسر نبود.
رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ادامه داد:‌خوشبختانه با استفاده از فناوری و تکنولوژی‌های روز توانسته ایم میزان مراجعات حضوری را که در سال های قبل ۴ تا ۴ هزار و ۵۰۰ نفر بود به ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر برسانیم و پیش بینی ما این است که با اصلاح و بازبینی برخی از فرایندهای سازمان بتوانیم مراجعات حضوری به سازمان را به حداقل برسانیم.
وی در رابطه با کاهش مراجعه مشمولان خدمت به دفاتر پستی و پلیس ۱۰+ اظهار کرد: طی برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های اخیر بنا شده است تا با استفاده از اینترنت و فضای مجازی مراجعات به دفاتر پستی و پلیس ۱۰+ را کاهش محسوسی دهیم.
صدرالسادات در رابطه با تعویض و اعتبار کارت های خدمت خاطرنشان کرد: کارت های قدیمی پایان خدمت و معافیت های پزشکی از سال ۸۵ به بعد تا پایان خرداد اعتبار دارند و صاحبان کارت موظف هستند هر چه زودتر جهت تعویض این کارت ها اقدام کنند.
وی همچنین ادامه داد: کارت های قدیمی پایان خدمت و معافیت پزشکی از سال ۷۰ به بعد نیز تا تیرماه اعتبار دارند و صاحبان کارت با مراجعه به دفاتر پستی و پلیس ۱۰+ می توانند جهت تعویض این کارت ها اقدام کنند.
به گزارش ایلنا، رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی درباره آخرین وضعیت معافیت مشمولان و سربازان در حین خدمت شهرهای زلزله زده کشور گفت: سربازانی که واحد مسکونی آنها بالای ۴۰ درصد تخریب شده است مشمولان سه ماه مرخصی می گیرند و همچنین سربازانی که خانواده یا واحد مسکونی آنها بالای ۴۰ درصد صدمه دیده است نیز می توانند به نزدیک ترین یگان های محل سکونت خود منتقل شوند.
وی ادامه داد: افرادی که حداقل دو نفر از اعضای خانواده درجه یک خود را در زلزله از دست داده اند به استناد ماده ۲۴ نظام وظیفه عمومی معاف می شوند و همچنین افرادی که سرپرست خانواده خود را از دست داده اند یا سرپرست خانواده شان با توجه به معلولیت های پیش آمده قادر به اداره خانواده نیست و سرپرست دوم خانواده نیز در استان حاضر نیست و همچنین سربازان یا مشمولانی که متاهل هستند و فرزند یا همسر خود را از دست داده اند و یا همسر آنها دچار معلولیت شده است و مشمولانی که واحد مسکونی آنها صد درصد تخریب شده است طبق قانون نظام وظیفه عمومی معاف هستند.
صدرالسادات همچنین از تسهیلات جدید برای سربازان خبرداد و گفت: مشمولان به خدمت برخلاف سال های گذشته می توانند تاریخ اعزام خود را در مدت زمان یک سال پیشنهاد دهند و تاریخ پیشنهادی این افراد پس از بررسی مورد قبول قرار می گیرد.
رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ضمن انتقاد از شعارها و وعده های برخی نامزدهای انتخاباتی در رابطه با تغییر در نحوه و ساختار اعزام سربازان گفت‌: متاسفانه برخی از نامزدها فقط به برداشت های خودشان توجه می کنند و شعارهایی را می دهند که شاید مطابقتی با واقعیات نداشته باشد؛ قانون نظام وظیفه عمومی در سال ۹۰ پس از وقفه ای ۶ ساله در مجلس به تصویب رسید و ما آن را از سال ۹۱ در سازمان خود اجرایی کرده ایم لذا پیش‌بینی می شود که تغییری در قانون نظام وظیفه عمومی رخ ندهد.
صدرالسادات در ادامه به خانواده ها توصیه کرد آن‌هایی که صاحب فرزندان مشمول به خدمت هستند قوانین ابلاغ شده از سازمان را ملاک کار خود قرار دهند و توجه ای به شعارهای انتخاباتی نداشته باشند تا در برنامه های خود با مشکلی روبرو نشوند.وی از کشف ۳۵۰ کارت جعلی خدمت در حین تعویض کارت ها خبرداد و گفت: با توجه به اینکه کارت های جعلی کمتری جهت تعویض کارت به سازمان ارجاع داده می شود ولی با این حال در سال گذشته ۳۵۰ کارت جعلی در حین مراحل تعویض کشف شد.
وی در رابطه با تغییرات قانون معافیت پزشکی عنوان کرد:‌کسانی که از هر نوع معافیتی در سال های قبل استفاده کرده اند و امسال در قانون آن معافیت لغو شده در زمان تعویض کارت معافیت با هیچ مشکلی روبرو نمی شوند.
صدرالسادات در رابطه با معافیت پزشکی ایرانیان خارج از کشور اظهار کرد: هم اکنون در سه شهر پکن، دبی و مونیخ پزشکانی را جهت بررسی معافیت های پزشکی ساماندهی کرده‌ایم و مشمولان مقیم خارج از کشور می توانند به این سه شهر جهت رسیدگی به پرونده های پزشکی خود مراجعه کنند.صدرالسادات ادامه داد: در رابطه با مشمولان به خدمت مقیم در آمریکا و کانادا کشور کوبا را در نظر گرفته ایم که می توانند جهت رسیدگی به پرونده خود به آنجا مراجعه کنند.وی همچنین اولویت طرح آمایش سربازان را با متاهلان و خانواده شهدا دانست و گفت: سربازان بر اساس نیاز سازمان ها و ستاد کل نیروهای مسلح در مناطق مختلف تقسیم بندی می شوند و تلاش ما بر این است که محل سکونت سربازان در تقسیم بندی لحاظ شود.رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی در رابطه با واژگونی اتوبوس اعزامیان به خدمت گفت: طبق قانون افراد از زمانی که جهت اعزام به خدمت مراجعه می کنند جزو نیروهای مسلح محسوب می شوند و امیدوار هستیم برابر مقررات و قوانین نظام وظیفه عمومی حقوق مستمری و هزینه درمانی این افراد پرداخت شود.


کد مطلب: 81325

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/81325/تکذیب-افزایش-زمان-خدمت-سربازی

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir