کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محکومیت زیبا‌کلام در دادگاه

27 آبان 1393 ساعت 23:31


دادگاه تجدیدنظر، صادق زیباکلام را به جای تحمل زندان به جزای نقدی محکوم کرد.
به گزارش خبرآنلاین، صادق زیبا‌کلام در یادداشتی خطاب به قضات دادگاه شعبه ۳۶تجدیدنظر نوشت: از اینکه حکم ۱۸ ماه محکومیت بنده را تبدیل به ۵ میلیون تومان جزای نقدی نمودید صمیمانه و از عمق وجودم ازتان سپاسگزاری مي‌نمایم. شاید بسیاری به محکومیتم از همان ابتدا با نگاهی مشکوک مي‌نگریستند و بالطبع حالا هم شک و شبهه‌شان دیگرتبدیل به یقین مي‌شود. اما بنده نیک مي‌دانم که اتفاقا آن محکومیت چقدر جدی بود و چگونه و چرا برخی از آقایان حقیقتا بدنبال فرستادنم به اوین بودند. به همین خاطر است که واقعا و صمیمانه از شما سپاسگزارم.
زیباکلام در بخش دیگری از پیام خود درباره معاون اول رئیس قوه قضائیه نوشته است: یکی از غیر‌منتظره‌ترین برخوردها در ملاقات با آیت‌الله محسنی‌اژه‌ای اتفاق افتاد. ایشان آنقدر متواضعانه، محترامانه و در عین حال صمیمانه با من برخورد کردند که تا لحظاتی که وارد دفترشان شده بودم فکر مي‌کردم که حتما فرد دیگری هم پشت سر من وارد دفتر ایشان شده و آن همه احترام و صمیمیت‌شان به آن فرد است. باورم نمی‌شد و هنوز نشده که آن همه محبت و تکریم نسبت به من بود.
صادق زیباکلام در عین حال در یادداشت خود به انتقاد از برخی از قضات که به زعم وی رفتار سیاسی داشته‌اند پرداخته و نوشته است: مسئولین قضایی که آنقدر سیاسی و سیاست‌زده هستند که در برخورد با متهم به جز سیاست و نگاه سیاسی چیز دیگری نمی‌بینند، چرا نمی‌روند وارد فعالیت‌های حزبی و سیاسی شوند و چرا اصرار دارند در نهادی خدمت نمایند که اساس و بنیاد آن بر روی "استقلال" و "بی‌طرفی" بنا شده است؟ شاید سرنوشت زندگی حرفه‌ای قاضی سعید مرتضوی بتواند برای این آقایان درس عبرتی شود تا عدالت و قضاوت را بپای سیاست و قدرت قربانی نکنند.


کد مطلب: 90057

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/90057/محکومیت-زیبا-کلام-دادگاه

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir