کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تظاهرات بحريني‌ها با شعار "ما کاظمی هستیم"

24 ارديبهشت 1394 ساعت 2:16


به رغم سركوب‌گري‌هاي گسترده آل‌خليفه مردم بحرین برای تظاهرات گسترده امروز، با شعار «ما وابسته به امام كاظم‌(ع) هستیم و از زندان نمی‌هراسیم» آماده می‌شوند.
" مردم بحرین در آستانه ایام شهادت اسوه مقاومت و پایداری و صبر، امام موسى بن‌جعفر كاظم (علیه‌السلام) براي تظاهرات گسترده و فعالیت‌های مردمی و انقلابی امروز به خيابان‌ها مي‌آيند.
ديروز منابع خبري اعلام كردند مردم بحرین در حال حاضر برای برگزاری تظاهرات گسترده در حمایت از زندانیان سیاسی با شعار "ما وابسته به امام كاظم‌(علیه‌السلام) هستیم و از زندان‌ها نمی‌هراسیم" آماده می‌شوند. انقلابیون بحرینی در همه شهرها و شهرک‌های این کشور عکس‌های زندانیان سیاسی و پلاکاردهایی که شعارهایی در حمایت از این زندانیان روی آن نوشته شده است را پخش می‌کنند تا آزادی این زندانیان محقق شود.
در ادامه سركوب مردم وزارت کشور نظام بحرین اعلام کرد که ساختمان‌های جدیدی بزودی به سلول‌های سابق در زندان‌های «الحوض الجاف» و «جو» افزوده می‌شود. نظام بحرین که از زمان آغاز انقلاب ۱۴ فوریه در سال ۲۰۱۱ تا کنون از هیچ تلاشی برای خاموش کردن صدای انقلابیون دریغ نکرده است، با افزایش بیش از حد شمار زندانیان، مجبور به افتتاح ساختمان‌های جدید در بازداشتگاه‌هایش شد.
وزارت کشور بحرین اعلام کرد که بزودی ساختمان‌های جدیدی به منظور اسکان زندانیان در بازداشگاه‌های «الحوض الجاف» و «جو» افتتاح می‌کنند. بر‌اساس این گزارش، وزارت کشور بحرین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «خالد العبسی» ‌معاون وزیر کشور به همراه «نواف المعاودة» دبیر‌کل دادرسی از مرکز حبس الحوض الجاف بازدید کرده و در جریان روند احداث ساختمان‌های جدید قرار گرفتند. این گزارش حاکی است که قرار است طی یک هفته آینده شش ساختمان جدید به بهره‌برداری برسند.
العبسی مدعی شد که ساختمان‌های جدید بر‌اساس استانداردهای اصلاح و تربیت و تامین حقوق آنها احداث شده‌اند. خبر ديگر از بحرين آنكه سازمان حقوق بشر «ایکس ایندکس» ضمن محکوم کردن تداوم بازداشت نبيل رجب رئیس مرکز حقوق بحرین، از نظام «آل‌خلیفه» به علت نقض حقوق بشر انتقاد کرد. «جودی گینزبِرگ» مسئول اجرایی سازمان ایکس ایندکس اعلام کرد: نظام بحرین آشکارا قوانین و توافقنامه‌های حقوقی را نقض و همچنان به پایمال کردن حقوق مردم مبادرت می‌کند.

تظاهرات براي شيخ نمر
فعالان حقوق بشری در عراق، بحرین و عربستان با اعتراض به تلاش عربستان برای اعدام شیخ نمر روحانی مبارز شیعه، خواستار آزادی فوری او شدند.
در‌پی تشدید اعتراض‌های مردمی به تلاش عربستان برای اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی شیعه مبارز عربستانی، کشورهای مختلف منطقه به صحنه همبستگی با شیخ نمر تبدیل شد. بر همین اساس، فعالان حقوق بشری در شهر «بنی‌جمره» بحرین ضمن ستایش اقدامات اعتراضی شیخ نمر در برابر خاندان آل‌سعود از مردم این شهر خواستند امروز پنجشنبه در تجمعی اعتراضی حکم اعدام شیخ نمر را محکوم کنند.
از سوی دیگر بغداد پایتخت عراق نیز ديروز شاهد اعتراضات مردمی و در خواست برای آزادی شیخ نمر بود و علاوه بر چهره‌های شناخته شده بغداد، «سید المدرسی» یکی از مراجع عراق در این تظاهرات حضور خواهد داشت. اعتراض‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیز ادامه دارد و معترضان با هشتگ‌ و بازنشر تصاویر شیخ نمر خواستار تحرک گسترده برای مقابله با این حکم شده‌اند.


کد مطلب: 92212

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/92212/تظاهرات-بحريني-ها-شعار-کاظمی-هستیم

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir