کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اين ميش مودب، همان گرگ هميشگي است

رئیس‌جمهور کشورمان در مصاحبه با نشریه آمريكايي فایننشیال تایمز به سوالات خبرنگار اين نشريه پاسخ داده است و...

9 آذر 1392 ساعت 23:04

مولف :


رئیس‌جمهور کشورمان در مصاحبه با نشریه آمريكايي فایننشیال تایمز به سوالات خبرنگار اين نشريه پاسخ داده است و البته در اغلب موارد پاسخ هاي درست و محكم و به جايي داشته است.
اما در بخشي از اين گفت‌وگو خبرنگار اين نشريه از رئيس‌جمهور كشورمان مي‌پرسد: «آیا آماده هستید که شاید در آینده اوباما را به تهران دعوت کنید؟ درباره وی به‌عنوان یک شخصیت اصلاح‌طلب چه‌فکری دارید؟»
حسن روحاني در پاسخ به اين سوال مي‌گويد: «در گفت‌و‌گوی تلفنی [ماه سپتامبر] که داشتیم،‌ وی را فردی بسیار مؤدب و باهوش یافتیم. همان‌گونه که قبلاً نیز گفتم، مسائل ایران ــ آمریکا بسیار پیچیده هستند و در یک بازه زمانی کوتاه نمی‌توانند حل شوند. علی‌رغم پیچیدگی‌ها، گشایشی در ۱۰۰ روز گذشته پدید آمده است که می‌تواند بعداً گسترش یابد.»
اينكه رئيس‌جمهوري زيرك همچون حسن روحاني، اوباما را فردي مودب مي‌يابد جاي تعجب دارد. اينكه رئيس‌جمهور آمريكا به نسبت افرادي همچون بوش پسر مودب‌تر است، واضح است، اما آيا ادب يك فرد تنها در نوع بيان كلماتش نهفته است؟ قطعا پاسخ رئيس‌جمهور كشورمان هم منفي است. چرا كه دولت‌هاي گذشته تا حال آمريكا اثبات كرده اند كه حتي در كلماتشان هم موضعي دوگانه دارند و البته در عمل به هيچ عنوان از اين خصيصه بهره نبرده اند.
درست پس از پايان مذاكرات اخير ژنو رئيس‌جمهور آمريكا طي سخناني، باز هم ملت و دولت ايران را متهم به ساخت سلاح هسته‌اي مي‌كند و توافق ژنو را موفقيتي براي جلوگيري از ساخت بمب اتم در ايران مي‌داند. همان سخناني كه رئيس‌جمهور كشورمان را به واكنش وامي‌دارد و از سخنان اوباما با عنوان «جوك خنده دار تاريخي » ياد مي‌كند.
اينكه اوباما سعي مي‌كند ژست صلح‌طلبي و مدافع حقوق بشري بگيرد، بركسي پوشيده نيست. اما واقعا در مقام عمل هم چنين بوده است؟ اظهارات او عليه ايران، تلاش براي گسترش تحريم‌ها، تهديد ايران به جنگ و اتهامات ريز و درشت به كشورمان و مسئولان آن در كدام قالب ادبي مي‌گنجد؟ آيا واقعا گرگي در لباس ميش بودنِ رئيس‌جمهور امريكا هنوز محرز نشده است؟ قطعا جواب رئيس‌جمهور كشورمان هم منفي است.
آنها علي‌رغم توافقات اوليه، همچنان بر فشار بر ملت ايران تاكيد دارند و هر روز زياده‌خواهي‌هايشان را به رخ ما مي‌كشند. طبيعتا ملت ما به رئيس‌جمهور كشورمان به عنوان نماينده همه اقشار جامعه نگاه مي‌كند و از ايشان توقع دارند، با دشمن از درِ دوستي وارد نشوند. آمريكا با اوباما و با روساي جمهور گذشته‌اش بارها و بارها در مقام عمل اثبات كرده است كه كينه و دشمني ديرينه‌اي با ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي دارد. اينكه آنها مدعي‌اند به دنبال تغيير نظام جمهوري اسلامي نيستند هم از آن جوك خنده دار تاريخي است. حماسه ۲۴ خرداد سبب شده آنها از مواضع خود عقب نشيني كنند و مدعي تعامل با ايران باشند. اظهارات همين آقاي مودبِ باهوش پس از اتفاقات سال ۸۸ گواه همين موضوع است.
آمريكا همواره دشمن ملت ايران بوده است و هيچگاه تيغ تيز دشمني‌اش كُند نشده است. فقط گاهي اين تيغ را رو به ما مي‌گيرند و گاهي در پشت خود مخفي مي‌كنند. دولت آمريكا طي همه سال‌هاي پيش و پس از انقلاب اسلامي اثبات كرده است، كه دلش براي مردم ما نمي‌سوزد و تنها منافع خود و رژيم منحوس صهيونيستي را دنبال مي‌كند. حال گاهي با ادبيات ديوانه‌وار بوشِ پسر و گاهي با ادبيات به اصطلاح مودبانه باراك اوباما.


کد مطلب: 84915

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/note/84915/ميش-مودب-همان-گرگ-هميشگي

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir