کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اتحاد تروريست‌ها براي غرب نه عليه غرب

حملات ويران‌گر آمريكا در قاب ظاهري كشورهاي عربي به سوريه براي نابود‌سازي زير ساخت‌هاي آن در حالي ادامه دارد كه...

9 مهر 1393 ساعت 1:39

مولف : قاسم غفوري


حملات ويران‌گر آمريكا در قاب ظاهري كشورهاي عربي به سوريه براي نابود‌سازي زير ساخت‌هاي آن در حالي ادامه دارد كه منابع خبري از همگرايي جريان‌هاي تروريستي داعش و النصره خبر داده‌اند. آنها بر اين ادعايند كه براي پاسخگويي به حملات ائتلاف به اصطلاح ضد داعش در كنار يكديگر قرار مي‌گيرند. النصره ادعاي حمله به منافع آمريكا و اروپا را مطرح كرده است. حال اين سوال مطرح است آيا واقعا چنين اتحادي صورت گرفته است و هدف واقعي اين اتحاد چيست؟ براي پاسخگويي به اين مسئله بررسي ريشه‌اي رفتار داعش و النصره امري قابل‌توجه است. منبع اصلي تشكيل اين گروه‌ها يكسان بوده و مجموعه‌اي از مزدوراني هستند كه با حمايت دستگاه‌هاي اطلاعاتي آمريكا و انگليس و دلارهاي نفتي قطر و عربستان ايجاد شده‌اند. مركز آموزش و گرد‌آوري آنها يكسان بوده و حاميان آنها نيز يا غرب بوده‌اند يا آنكه از مهره‌هاي غرب.
در طول سه سال و نيم گذشته داعش در عراق و سوريه به كشتار و ويران‌سازي پرداخته و النصره نيز در لبنان و جولان و مرزهاي اردن بوده است كه هدف همه آنها نابودي مقاومت بوده است. مجروحان هر دو طيف در بيمارستان‌هاي صهيونيست‌ها مداوا شده‌اند. با توجه به مجموع اين برآوردها به راحتي مي‌توان دريافت كه جدايي النصره و داعش ادعاي واهي بوده و اصلا تفاوتي نبوده كه حال بخواهد پيوندي ايجاد شود.
بر اين اساس مي‌توان گفت كه هدف از اتحاد كنوني نيز صرفا تامين منافع غرب و ارتجاع عربي و صهيونيستي است كه محور آن را نيز نابودي مقاومت تشكيل مي‌دهد. اعلام اتحاد اين گروه‌ها اولا بهانه‌اي براي لشگر‌كشي غرب به سوريه و منطقه است در حالي كه ارتجاع عربي و صهيونيست‌ها نيز با ادعاي كمك به صلح و جبران اشتباهات گذشته وارد ميدان مي‌شوند. همزمان تروريست‌هاي النصره و داعش از تمام مرزها به سوريه وارد مي‌گردند تا بحراني سراسري را در اين كشور ايجاد نمايند تا در جنگي فرسايشي (يك الي سه ساله) نظام سوريه را سرنگون و مقاومت منطقه را زمين‌گير سازند تا پروژه آمريكا براي سلطه بر منطقه و تحقق امنيت صهيونيست‌ها اجرايي شود. بر اين اساس اتحاد النصره و داعش نه عليه غرب بلكه كاملا در چارچوب منافع غرب براي نابودي منطقه است كه زمينه‌ساز جنايات جديد غرب در منطقه و جهان اسلام خواهد بود. با توجه به اين شرايط مي‌توان گفت كه وحدت داعش و النصره باب تازه تحركات غرب براي نابودسازي منطقه است در حالي كه در ظاهر ادعاي اقدام آنها عليه منافع آنها ذكر مي‌شود.


کد مطلب: 89383

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/note/89383/اتحاد-تروريست-ها-براي-غرب-نه-عليه

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir