کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آنچه كانادا جست‌وجو مي‌كند

3 آبان 1393 ساعت 21:40

مولف :


در جریان تیراندازی در ساختمان پارلمان کانادا، یک سرباز کشته و دستکم ۴ نفر هم زخمی شدند. مظنون اصلی این تیراندازی به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کانادا، کشته شد. رسانه‌های کانادایی از جمله سی‌بی‌سی گزارش داده‌اند که تصویر زهاف بیبیو اولین‌بار پس از تیراندازی در یکی از حساب‌های توئیتر متعلق به داعش منتشر شده است.
پلیس کانادا می‌گوید که مظنون تیراندازی دو روز پیش در ساختمان پارلمان این کشور، در حال طی مراحل قانونی برای سفر به سوریه بوده است. دو مقام آمریکایی مطلع از جریان تحقیقات، گزارش داده است که این فرد به تازگی مسلمان شده و اهل کبک کانادا بوده است. آنچه در بالا ذكر شد بخشي از حوادثي بود كه در روزهاي اخير در كانادا روي داده و موجي گسترده را در اين كشور به راه انداخته است. حال اين سوال مطرح است كه اين حادثه بيشتر به نفع غربي‌ها است كه ادعا مي‌كنند اقدامي ديگر از سوي داعش براي تهديد امنيت جهان بوده است و يا سناريويي دست ساخته كانادا؟
اين مسئله كه داعش به عنوان فرزند دستگاه‌هاي اطلاعاتي آمريكا و متحدان غربي‌اش كه با پول كشورهاي عربي و اطلاعات تركيه و صهيونيست‌ها به بحراني جهاني مبدل شده، زماني به سمت اربابان خود باز خواهد گشت و تهديدي براي امنيت آنان خواهند شد امري انكار‌ناپذير است اما در باب رفتار و مواضع دولتمردان كانادا و سپس آمريكايي‌ها به اين حادثه، حقايقي بس مهم‌تر از اين مسئله را مي‌توان دريافت. نخستين مسئله آن است كه دولتمردان كانادا همواره در صف نخست مبارزه‌كنندگان با اسلام بوده‌اند چنانكه نهادهاي بين‌المللي همواره درباره وضعيت مسلمانان كانادا هشدار داده‌اند. در شرايطي كه مطالبه مسلمانان كانادا و نهادهاي بين‌المللي براي تحقق حقوقشان شدت گرفته است، دولتمردان كانادا برآنند تا با جوسازي‌هاي تروريستي سياست‌هاي ضد اسلامي خود را توجيه و حتي بر شدت آن بيفزايند. اين نكته مهم را نيز بايد در نظر گرفت كه وضعيت اسفناك بوميان كانادا نيز مجامع حقوق بشري را متوجه كانادا كرده است. سران اين كشور با برجسته‌سازي مسائل امنيتي و البته با محوريت اتهام‌زني به مسلمانان برآنند تا پرونده بوميان را در حاشيه قرار دهند. پرونده‌سازي عليه ساير كشورها و بازگشايي آن در مجامع جهاني حربه ديگر دولتمردان اين كشور براي پنهان‌سازي شرايط بحراني بوميان است.
نكته ديگر آنكه كانادا به دنبال حضور گسترده‌تر در ائتلاف آمريكايي براي نظامي گري در جهان است در حالي كه مردم به شدت با آن مخالف هستند. سران كانادا با بحران‌سازي امنيتي برآنند تا اين حضور را توجيه و بارديگر پول ماليات دهندگان كانادايي را صرف جنگ‌طلبي‌ اربابان خود در آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي نمايند. اقداماتي كه در گذشته در قبال جنگ افغانستان، عراق و ليبي نيز صورت گرفت و كانادا در كشتار هزاران مسلمان مشاركتي گسترده داشت.


کد مطلب: 89731

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/note/89731/آنچه-كانادا-جست-وجو-مي-كند

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir