کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با سفر بن حمد به قزاقستان صورت گرفت

سركوب مردم بحرين، درخواست آل‌خليفه از قزاق‌ها

26 فروردين 1393 ساعت 21:51


بعد از سفر پادشاه بحرين به پاکستان و توافق با اسلام‌آباد مبني بر ارسال نيروي نظامي به منامه اين بار شيخ «حمد»‌ با سفر به «آستانه» سه قرار همکاري با قزاقستان امضا کرد در حالي كه محور خواست بن‌حمد را مشاركت قزاق‌ها در سركوب مردم بحرين تشكيل مي‌دهد.
آل‌خليفه كه در سركوب مردم ناتوان بوده با دوره‌گردي در كشورهاي ديگر به دنبال جذب مزدور براي سركوب مردم است. پس از ورود مزدوراني از پاكستان براي سركوب مردم به بحرين، شيخ «حمد بن‌عيسي» پادشاه بحرين که به قزاقستان سفر کرده است، سه قرارداد همکاري در زمينه‌هاي سياسي، فني و امنيت غذايي با کشور ميزبان امضا کرد. روزهاي پاياني اسفند ماه گذشته شيخ حمد بن‌عيسي به اسلام‌آباد سفر کرد که با تظاهرات اعتراض‌آميز ملت پاکستان روبرو شد. در جريان اين سفر شش توافقنامه همکاري دو جانبه در زمينه‌هاي امنيتي و اقتصادي امضا شد.
ناظران سياسي با اشاره به اعزام نظاميان پاکستاني به منامه در راستاي سرکوب انقلابيون اين کشور در‌پي سفر شيخ حمد به اسلام‌آباد، نسبت به احتمال امضاي معاهدات همکاري‌هاي امنيتي منامه با آستانه ابراز نگراني کردند. گرچه مواضع رسمي منامه هدف از اين سفرها را تقويت‌ همکاري‌هاي سياسي و اقتصادي اعلام مي‌کنند ولي همکاري عملي بين دو طرف بيانگر موضوعات ديگري از جمله همکاري‌ امنيتي و نظامي است. نكته قابل توجه آنكه كشورهاي عربي منطقه رويكرد قابل تاملي به پاكستان داشته‌اند چنانكه پس از عربستان اين‌بار کويت و پاکستان بر گسترش همکاري‌هاي خود در زمينه نظامي و امنيتي تاکيد کردند. نكته قابل توجه آنكه «علي سعيد العسيري» که هم‌اکنون سفير عربستان در لبنان است و از وي بعنوان متخصص استفاده و بهره‌گيري از شبه‌نظاميان در تحولات سياسي ياد مي‌شود، به عنوان سفير جديد اين کشور در پاکستان معرفي شد. علي سعيد‌العسيري به عنوان سفير عربستان در پاکستان انتخاب شد. سعيد العسيري مهارت زيادي در حل بحران‌هاي سياسي و برنامه‌ريزي براي استفاده از شبه‌نظاميان دارد بگونه‌اي که از وي بعنوان متخصص بهره‌گيري از اين نيروهاي ياد مي‌کنند.


کد مطلب: 86760

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/86760/سركوب-مردم-بحرين-درخواست-آل-خليفه-قزاق-ها

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir