کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واشنگتن براي پنهان‌سازي دروغ بودن ائتلاف ضد داعش تقلا مي‌كند

دستاوردهاي سوريه و عراق هدف بمباران سياسي‌ - نظامي آمريكا

7 مهر 1393 ساعت 1:22


عراق و سوريه در عرصه مبارزه با تروريسم در حالي هر روز دستاوردهاي جديدي كسب مي‌كنند كه آمريكا با حملات نظامي و نيز طرح‌هاي سياسي سعي در كمرنگ‌سازي اين دستاوردها و برجسته‌سازي نام خود دارد.
آمريكا در حالي با ادعاي مبارزه با داعش سعي دارد تا جايگاه جهاني كسب و مداخلات نظامي خود را توجيه نمايد كه در اصل اين مردم عراق و سوريه هستند كه در برابر تروريسم ايستادگي كرده و آمريكا با بهانه‌جويي سعي در پنهان‌سازي اين روند دارد.
از عراق خبر مي‌رسد ارتش عراق و داوطلبان مردمی با حمله به منطقه راهبردی "حوض حمرین" در استان دیاله، این منطقه از وجود تروریست‌ها پاکسازی کردند. حوض حمرین شامل تعدادی کوه، تپه و دره است که تروریست‌ها، آن را به یکی از ناامن‌ترین مناطق دیاله و پناهگاهی برای خود بدل کرده بودند. با آزادی حوض حمرین، مسیر حرکت تروریست‌ها به سوی شهرهای سعدیه، جلولا و همچنین حرکت به سوی استان صلاح‌الدین قطع شد. نظامیان عراقی همچنین سد‌الصدور یکی از سدهای مهم دیاله را آزاد کردند.
لازم به ذكر است سیاستمداران و ناظران امور سیاسی نسبت به طرح جدید آمریکا برای دستیابی به پایگاه‌های نظامی در مناطق استراتژیک عراق هشدار دادند. با اینکه واشنگتن تلاش کرد، به سرعت این خبرها را تکذیب و نفی کند که از قصد آمریکا جهت اعزام ۱۳ هزار نظامی آمریکایی با تجهیزات نظامی و سلاح‌هایشان به استان صلاح‌الدین با هدف آغاز عملیات گسترده سخن می‌گفتند که از پایگاه نظامی «اسبایکر» کلید می‌خورد، با این حال محافل سیاسی عراق همچنان با شک و تردید و نگرانی اوضاع را زیر نظر دارد و هشدار می‌دهد که مبادا این اخبار سرآغاز تشکیل و ایجاد پایگاه‌های نظامی آمریکایی در عراق باشد.
معاون اول استاندار کربلای معلی تاکید کرد که اجازه نخواهیم داد، آمریکا از دروازه «داعش» بار دیگر عراق را به اشغال خود درآورد.
خبر ديگر از عراق آنكه منابع امنیتی عراقی از انفجار یک مرقد دینی و دفتر حزب دموکرات کردستان در شمال موصل، تلاش برای آزادی کامل سد الصدور و هلاکت تعدادی از تکفیری‌ها در حملات هوایی خبر دادند. فالح الخزعلی از نمایندگان وابسته به فراکسیون وفاداری به مقاومت ضمن مخالفت قوی با دخالت نظامیان خارجی در عراق هدف از اقدامات واشنگتن را نابودی دستاوردهای مقاومت دانست.

دستاوردهاي سوريه و خرابكاري آمريكا
در اين ميان از سوريه نيز خبر مي رسد كه ارتش دستاوردهاي بسياري داشته در حالي كه آمريكا با تحركات نظامي و سياسي سعي در كمرنگ‌سازي اين دستاوردها دارد. شبکه المنار در خبری فوری گزارش داد جنگنده‌های سوری مقر گروه تروریستی داعش در استان الرقه را هدف قرار دادند. نیروهای ارتش سوریه ديروز مرقد یکی از صحابه‌های پیامبر را از دست تروریست‌ها آزاد کردند.حجر بن عدی الکندی یکی از رهبران فتوحات اسلامی بود و از وی به عنوان راهب صحابه‌های پیامبر یاد می‌شد.ارتش سوریه کنترل کامل شهر عدرا الجدیده در ریف دمشق را به دست گرفت.
عملیات تیم مهندسی ارتش سوریه نیز برای خنثی کردن بمب، مین و خودروهای بمب‌گذاری شده ادامه دارد، و نیروهای رزمی هم گروه‌های تروریستی را در مزارع اطراف تعقیب می‌کنند. ارتش سوریه همچنین در حومه شهر حمص تعدادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساند و یا زخمی کرد و تعدادی از تجهیزات و مهمات آنها را منهدم کرد.
در شهر درعا نیز نیروهای ارتش در عملیاتی مانع نفوذ گروهی تروریست به منطقه عتمان شد؛ و تعدادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساند. ارتش سوریه منطقه الدخانیه در حومه دمشق را از دست عناصر مسلح گروه تروریستی النصره آزاد کرد.
نكته قابل‌توجه آنكه ۱۲ غیرنظامی در حملات هوایی آمریکا به بهانه مبارزه با گروه داعش در شمال شرق سوریه کشته شدند. لازم به ذكر اتس "سردیا تریفکوویچ" تحلیلگر صرب آمریکایی و سردبیر نشریه کرونیکلز به این خبرگزاری گفت: غربی‌ها ادعا می‌کنند ما هوشمندانه و با دقت سلاح‌های خود را به دست معارضان به اصطلاح میانه‌رو می‌رسانیم ولی به اعتقاد من معارض میانه‌رو وجود ندارد، همه آنها افرادی با افکاری افراطی هستند.
شماری از روزنامه‌های آلمان ضمن انتقاد از حملات هوایی آمریکا در عراق، این اقدامات را زمینه‌ساز آوارگان بیشتر و با هدف سرنگونی دولت سوریه ارزیابی کردند.
در ادامه بحران‌سازي سياسي آمريكا مون دبیرکل سازمان ملل در نیویورک با گروه موسوم به ائتلاف مخالفان خارج‌نشین سوریه دیدار کرد. فيصل وزیر خارجه عربستان بار دیگر موضع همیشگی خود را علیه سوریه تکرار کرد تا نشان دهد که تغییری در مواضع این کشور در قبال نظام سوریه صورت نگرفته و همچنان بر طبل براندازی نظام دمشق می‌کوبد.


کد مطلب: 89342

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/89342/دستاوردهاي-سوريه-عراق-هدف-بمباران-سياسي-نظامي-آمريكا

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir