کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمريكا براي گسترش نظامي‌گري تقلا مي‌كند

ائتلاف ضد داعش، توطئه دخالت بیشتر در منطقه

8 مهر 1393 ساعت 7:00


پس از کشتار فراوان مردم سوریه و عراق توسط گروهک‌های تروریستی که به اعتراف مقامات امریکایی دست‌پرورده غرب بوده‌اند، اکنون غرب به رهبری امریکا از هراس بازگشت نیروهای این گروهک‌ها به کشورهایشان و همچنین ایجاد مشکل برای متحدان منطقه‌اي غرب اقدام به تشکیل ائتلاف ضد داعش کرده است.
اما آنچه که واضح است تشکیل ائتلاف ضد تروریست تنها طرحی برای توطئه‌اي جدید در منطقه است. تمامی ملت‌های منطقه دیگر آگاهند که ادعاهای غرب و امریکا برای مقابله با تروریسم تنها شعاری بیش نیست زیرا تروریست را نمی‌توان در دو گروه دسته‌بندی کرد، تروریست بد و تروریست خوب.
این اقدامات نمایشی که تنها در حملات هوایی به مواضع گروهک‌هاي تروریستی خلاصه شده تاکنون نتوانسته ضربات جدی و مهلکی را به این گروهک‌ها وارد کند و مهمترین حملات و ضربات را به این گروهک‌های تروریستی را نیروهای ارتش و مردمی در سوریه و عراق وارد کرده‌اند. نكته قابل‌توجه آنكه در حملات ائتلاف ادعايي به سوريه و عراق بيش از همه غير‌نظاميان قتل‌عام شده‌اند. گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه حتي نيروهاي ارتش عراق نيز از حملات آمريكا در امان نبوده و ده‌ها نفر در بمباران هوايي به قتل رسيده‌اند. بسياري از روستاهاي سوريه نيز با ساكنان غير‌نظامي هدف نيروهاي ائتلاف قرار گرفته‌اند كه ده‌ها نفر از جمله زنان و كودكان قتل‌عام گرديده‌اند. جالب توجه آنكه در اين حملات تاسيسات نفتي عراق و سوريه هدف قرار گرفته‌اند كه عملا نابودسازي زير‌ساخت‌هاي اين كشورها است.
در این مبارزه تمام‌عیار و جدی نمي‌توان از حمایت عظیم و پشتوانه مرجعیت و علمای دینی چشم‌پوشی کرد که در زمان لازم با صدور فتاوای خود بسیج عمومی برای مقابله با این تروریست‌ها را تشکیل دادند و ضربات مهلکی را به آنها وارد کردند. نمود عيني آن بسيج ميليوني مردم عراق در مبارزه با داعش پس از فتواي مرجعيت بود كه تمام طرح‌هاي داعش و اربابان آنها را نقش بر آب كرد. جالب توجه آنكه دستاورد مردم عراق نه در حملات آمريكايي‌ها بلكه در چارچوب وحدت ملي در قالب رويكرد به فتواي مرجعيت ديني بوده است.
نکته‌اي که همواره در رویکردهای غرب و امریکا همواره مشاهده مي‌شود رویکرد دوگانه با مسائل است. ابتدا اینکه غرب تنها سعی در سرکوب گروهک تروریستی داعش را دارد ولی کمک‌هاي مالی و نظامی خود را از تروریست‌ها مخالف دولت سوریه را قطع نمي‌کند.
نکته بعدی اینکه امریکا و غرب نیروهای مقاومت اسلامی و مردمی حزب‌الله در لبنان، جهاد اسلامی و حماس در فلسطین را نیز جزو گروه‌های تروریستی اعلام مي‌دارند که این نگرش از دیدگاه اصول پایه‌اي دموکراسی غربی نیز مردود است.
حزب‌الله لبنان منتخب مردم بوده و در پارلمان لبنان نماینده دارد. حماس در انتخابات مردمی رای اکثریت را بدست آورد و در غزه و کرانه باختری به عنوان دولت منتخب مردمی توانست رای اکثریت را به خود تعلق دهد. با این حال امریکا و متحدان غربی خود بدون اعتنا به رای مردمی و بدون در نظر گرفتن اصول پایه‌اي دموکراسی این منتخبان مردمی را به دروغ تروریست مي‌نامند.
اما در مورد داعش باید به این نکته اشاره کرد که این گروهک تروریستی که برای مقابله با حلقه‌هاي مقاومت در منطقه ایجاد شده بود و در اولین قوم سعی در وارد کردن لطمه به یکی از اصلی‌ترین حلقه‌هاي این زنجیر را داشت نتوانست در سوریه موفق شود و اقدام به ورود به عراق کرده تا بخش دیگری از منافع امریکا را برآورده کند.
آن بخش از منافع غرب در عراق ورود مجدد آنها به عراق با بهانه‌اي جدید بود. عراق که در زمان خروج نیروهای امریکایی از امضای قرارداد امنیتی سرباز زده بود و حاضر نشده بود که حضور نیروهای اشغالگر را در سرزمین خود تحمل کند علی‌رغم میل ملی و حکومتی مي‌بایست حملات هوایی علیه داعش را در خاک خود تحمل کنند.
این گروهک‌هاي تروریستی دامی بود که خود تاسیس‌کنندگان را به کام خود کشاند زیرا در ابتدای حملات تروریستی به سوریه بشار اسد به جهان هشدار داده بود که حمایت از تروریست‌ها عاقبتی خوش نخواهد داشت و اقدامات این جنایتکاران دامان غرب را خواهد گرفت.
بازگشت نیروهای این گروهک‌هاي تروریستی به کشورهایشان به همراه تجربه‌هاي خونینی خواهد بود که طی مدت عضویت در این گروهک‌ها بدست آورده‌اند. دیری نپایید که جنایات این تروریست‌ها گسترش پیدا کرد و چند تبعه غربی را سر بریدند و تهدیداتی را علیه کشورهای غربی اعلام داشتند. این اقدام تبعات شومی را برای امریکا و متحدانش به بار آورد و آینده تاریکی را در‌پی داشت.
حال غرب مي‌بایست مولودی را که خود بوجود آورده بود را از بین ببرد و یا حداقل تضعیف کند. بر تمامی ملت‌های جهان نیز آشکار شده بود که غرب بوجود آورنده این گروهک‌هاي تروریستی است و بهترین و به موقع‌ترین اقدام حملات هوایی علیه این گروهک خاطی بود.
با نگاهی دقیق به گردهم آمدن جمعی برای مبارزه با داعش در مي‌یابیم که هدف این ائتلاف توطئه‌اي علیه منطقه است که رهبری این توطئه را کاخ سفید بر عهده دارد. یکی از مهمترین اهداف این توطئه نیز حمایت و تقویت رژیم صهیونیستی مي‌باشد.
تجزیه منطقه که از دیر باز جزو برنامه‌هاي امریکا بوده با طرح این توطئه شرایط بهتری را پیدا خواهد کرد که البته تجزیه کشورهای منطقه بیشترین منافع را برای رژیم صهیونیستی در‌پی خواهد داشت.
رژیم صهیونیستی که در‌پی چند جنگ اخیر نشان داده که از توان ادعایی خود بر خوردار نیست اکنون هراس فراوانی از برخی کشورهای منطقه و ملت‌های بیدار آنها دارد و موضوع تجزیه این کشورهای ضد صهیونیستی مي‌تواند حل‌کننده و پوشش‌دهنده ضعف فراوان این رژیم کودک‌کش باشد. صهيونيست‌ها با استفاده از ائتلاف آمريكايي به دنبال پنهان‌سازي شكست غزه و زمينه‌سازي براي نابود‌سازي منطقه است تا شايد با اين حربه به حيات جعلي خود ادامه دهد. 

عماد نجار


کد مطلب: 89364

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/89364/ائتلاف-ضد-داعش-توطئه-دخالت-بیشتر-منطقه

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir