کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اسناد محرمانه موساد افشا كرد

رسوايي سياسي بزرگ براي آمريكا و اسرائيل

6 اسفند 1393 ساعت 1:37


يك دور ديگر از گفت‌وگوهاي هسته‌اي ايران و آمريكا در حالي پايان يافت كه زمزمه‌هاي پيشرفت محسوس از اين گفت‌وگوها از هر دو سوي ميز به گوش مي‌رسد.
ژنو بار ديگر ميعادگاه گفت‌وگوهاي هسته‌اي ايران و ۱+۵ بود تا با برداشتن اختلافات ميان دو طرف احتمال رسيدن به يك توافق يك مرحله‌اي فراهم شود.
هر چند در اين ميان همچنان كارشكني‌ها و سنگ‌اندازي‌هاي رژيم صهيونيستي و كنگره آمريكا بر سر راه گفت‌وگوهاي هسته‌اي وجود دارد و به عنوان يك مانع براي رسيدن به توافق هسته‌اي مي‌شود، اما طرف‌هاي مذاكره‌كننده هم هر از گاهي مواضعي را اتخاذ مي‌كنند كه خود از عوامل طولاني شدن گفت‌وگوهاي هسته‌اي است.
رژيم صهيونيستي همچنان بر طبل امنيت خود مي‌كوبد و توافق هسته‌اي با ايران را خطري براي امنيت خود معرفي مي‌كند.
اين در حالي است كه گفت‌وگوهاي هسته‌اي به هيچ عنوان براي تأمين امنيت اين رژيم غاصب و جنايتكار نيست و تنها براي احقاق حقوق قانوني و بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران در زمينه فعاليت‌هاي هسته‌اي صلح‌آميز است اما سران اين رژيم نخود هر آشي مي‌كنند تا بتوانند به اهداف پليدشان برسند.
اكنون عمق استراتژيك جمهوري اسلامي ايران تا مرزهاي سرزمين‌هاي اشغالي پيش رفته و اين اتفاق راهبردي اصلاً نيازي به توليد سلاح هسته‌اي ندارد. اين رژيم كه داراي صدها كلاهك هسته‌اي است با وجود اين توان ايجاد امنيت براي خود را ندارد. در واقع دارا بودن سلاح هسته‌اي به هيچ عنوان امنيت‌آفرين نيست. به همين خاطر است كه ايران اسلامي به توليد سلاح هسته‌اي فكر هم نمي‌كند.
حتي وب‌سایت روزنامه گاردین متن سندی از سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل (موساد) را منتشر کرده که در آن به صراحت گفته شده ایران یک برنامه تسلیحات هسته‌ای فعال ندارد.
این سند تحت عنوان سند شماره ۹۳۴۲ در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۱۲، روز ۵ اسفند ۱۳۹۳ در وب‌سایت روزنامه گاردین منتشر شده است.
افشاي چنين سندي كه البته پيش از آن ارگان‌هاي اطلاعاتي آمريكا هم بر نبود فعاليت‌هاي هسته‌اي غير‌صلح‌آميز ايران صحه گذاشته بود مي‌تواند پاسخ محكمي از سوي خود صهيونيست‌ها به ادعاهاي پوچ سران اين رژيم باشد كه همواره با دروغ‌پردازي‌هاي خود سعي داشتند جمهوري اسلامي ايران را متهم به اقدام براي توليد سلاح هسته‌اي كنند.
در بند ۹ اين سند نوشته شده است؛ خلاصه کلام؛ ایران علاوه بر این که در این مرحله در حال انجام فعالیت مورد نیاز تولید تسليحات نیست، در حال تلاش برای حل شکاف‌ها در موضوعاتی است که به نظر می‌رسد شکاف‌های مشروع شامل غنی‌سازی و راکتورها است که حل این شکاف‌ها زمان مورد نیاز برای تولید تسلیحات هسته‌ای را نسبت به زمان در نظر گرفته شده در دستورالعمل کاهش خواهد داد.
انتشار اين سند و توجه جدي به آن ثابت مي‌كند كه رژيم جعلي اسرائيل در اين سال‌ها سعي كرده است تا با دروغ‌پردازي‌هاي خود علاوه بر فريب بزرگ افكار عمومي جهان، فشارهاي سياسي و اقتصادي عليه ايران را تشديد كند و ديگر سران كشورهاي اروپايي و غربي از جمله آمريكا را عليه ايران بسيج كند تا تحريم‌هاي اقتصادي، فشارهاي سياسي و حتي تهديد نظامي عليه ايران شكل بگيرد.
افشاگري سازمان اطلاعاتي موساد كه بدون شك با همكاري ديگر سازمان‌هاي اطلاعاتي و امنيتي غربي و البته گزارش‌هاي بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي هماهنگ بوده است خوي جنگ‌طلبي و جنگ‌افروزي اين رژيم را ثابت مي‌كند.
اكنون بايد در قبال آن همه توطئه، دسيسه، ترور و تهديد نظامي كه از سوي رژيم صهيونيستي عليه ايران اسلامي شده است، اقامه دعوي كرد و عليه اين رژيم جنايتكار كه در صدد ايجاد حنگي ديگر در منطقه عليه ايران بود به سازمان‌هاي بين‌المللي شكايت جدي كرد تا به خاطر اين همه فرافكني و دروغ‌پردازي كه باعث ضرر و زيان‌هاي فراواني به ايران شد، خسارات اين رفتارها جبران شود.
و اكنون تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي كشورمان مي‌توانند با استفاده از همين گزارش كه افشا شده است، برتري خود را با قدرت بيشتر در گفت‌‌وگوهاي هسته‌اي نشان دهند چراكه همواره اين رژيم صهيونيستي بود كه در جريان گفت‌وگوهاي هسته‌اي با لابي‌هاي خود بر روي سران كشورهاي غربي به ويژه آمريكا تأثير مي‌گذاشت و از رسيدن به توافق جلوگيري مي‌كرد.
اكنون كه قرار است نتانياهو نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در كنگره آمريكا سخنراني كند و آنها را ترغيب به جلوگيري از توافق با ايران كند، اگر در وجود مقامات آمريكايي صداقتي وجود داشته باشد بايد از چنين اقدامي جلوگيري كنند و از اين فرصت براي تبرئه خود استفاده كنند تا افكار عمومي جهان بتوانند قضاوت منصفانه و عادلانه‌اي داشته باشند.
در واقع آمريكايي‌ها با اين سند يك رسوايي سياسي براي خود تدارك ديدند و يك رسوايي بزرگ هم براي سران رژيمي كه همواره تأكيد مي‌كرد ايران در‌پي ساخت سلاح هسته‌اي است.
جمهوري اسلامي ايران سال‌هاست كه تلاش مي‌كند تا ثابت كند فعاليت‌هاي هسته‌اي‌اش انحرافي نداشته و تنها مقاصد صلح‌آميز و علمي را پيگيري مي‌كند اما آمريكايي‌ها و رژيم صهيونيستي اصرار داشتند كه ايران در‌پي ساخت سلاح هسته‌اي است.
در اين سال‌ها ايران هزينه‌هاي زيادي را به خاطر اين ادعا تحمل كرده است. كه بايد از سوي مدعيان غربي جبران شود.


کد مطلب: 91364

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/91364/رسوايي-سياسي-بزرگ-براي-آمريكا-اسرائيل

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir