کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازتاب رسانه‌ای از مرگ بر اسرائیل در روز جهانی قدس

3 تير 1396 ساعت 1:10


ناظران سیاسی معتقدند روز جهانی قدس مانعی دربرابر گسترش پدیده عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها در جوامع اسلامی است زیرا عادی جلوه کردن این امر در میان مردم زمینه ساز عادی سازی روابط سیاسی با رژیم صهیونیستی و پذیرفتن وجود این رژیم جنایتکار در منطقه است. اهتمام به این روز همواره باعث ایجاد محافل و تجمعات بحث و گفت‌وگو میان مردم در خصوص وضعیت فلسطین و روشنگری هرچه بیشتر آنان می‌شودکه این امر به نوبه خود جبهه مخالف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به دلیل بالارفتن آگاهی و درک مردم، تقویت می‌کند. جبهه مقاومت می‌تواند با استفاده از شرایط ایجاد شده در روز قدس در کشورهای مختلف عربی و اسلامی حقیقت استکبار جهانی و استعمارگران و خطرات ناشی از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به مردم توضیح دهد.
حالا برگزاری راهپیمایی این روز بزرگ با حضور پر شور مردم روزه‌دار ایران و اقصی نقاط جهان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های دنیا داشت.
پایگاه خبری شبکه خبری المیادین در گزارشی درباره مشارکت مردم تهران در راهپیمایی روز قدس نوشت که تظاهرات کنندگان در مسیرهای روز جهانی قدس در تهران پرچم‌های آمریکا و اسرائیل را به آتش کشاندند.
همچنین شبکه تلویزیونی المیادین با بازتاب حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام کرد: در ایران تظاهرات روز جهانی قدس آغاز شده است. در شهر تهران و دیگر شهرهای این کشور مردم بطور گسترده در این تظاهرات شرکت می‌کنند. مردم در این تظاهرات شعارهایی در حمایت از مقاومت فلسطین و هشدار به دشمنان فلسطین سرمی‌دهند.
آسوشیتدپرس نیز گزارش داد: مردم شهرهای مختلف ایران با حضور در راهپیمایی ضداسرائیلی و سردادن شعار مرگ بر اسرائیل، اشغال سرزمین‌های فلسطینی از سوی این رژیم را محکوم کردند.
در ادامه گزارش این خبرگزاری آمریکایی آمده است: شرکت‌کنندگان در راهپیمایی تهران از نقاط مختلف پایتخت به سمت دانشگاه تهران محل برگزاری مراسم نماز جمعه در حرکت هستند. راهپیمایی‌های مشابه در سایر شهرهای ایران در حال برگزاری است.
شبکه قطری الجزیره مباشر نیز راهپیمایی روز جهان قدس در تهران و سایر شهرهای ایران را بازتاب داد و زیرنویس این شبکه نوشت: راهپیمایی در ایران برای زنده نگه داشتن روز جهانی قدس است.
بیروت پرس نیز نوشت: راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و سایر استان‌ها و شهرهای ایران برگزار شد و ملت ایران با شرکت در این راهپیمایی با محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی از مقاومت و مبارزه ملت فلسطین و آزادسازی قدس حمایت کردند.
در تهران که ملت، حضوری میلیونی در خیابان‌های مختلف پایتخت داشتند، روز قدس را روزی برای به یاد آوردن مظلومیت ملت فلسطین توصیف کردند و بر ضرورت احیای این روز به منظور بازپس‌گیری حقوق فلسطینیان تأکید کردند.
در استان سیستان و بلوچستان نیز شهروندان شیعه و سنی در ۵۰ منطقه این استان در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند و مردم ضمن ابراز همدردی با ملت فلسطین و لبیک گفتن به بیانات مقام معظم رهبری شعار مرگ بر اسرائیل سردادند.

ایران روز قدس را با شعار «مرگ بر اسرائیل» برگزار کرد
روزنامه تایمز آو اسرائیل در خبری درباره برگزاری گسترده راهپیمایی روز قدس در سراسر کشورمان تصاویری نیز از حضور مقامات بلندپایه ایران حضور گسترده مردم منتشر کرد.
این روزنامه صهیونیستی با اشاره به این‌که حدود یک میلیون نفر در تهران در این راهپیمایی شرکت کرده‌اند، نوشت: معترضان شعار مرگ بر اسرائیل سردادند و بار دیگر از مردم فلسطین حمایت کردند.
ایران روز قدس را که توسط آیت‌الله خمینی رهبر فقید انقلاب اسلامی نامگذاری شده است فرصتی برای حمایت از مردم فلسطین و تأکید بر اهمیت بیت‌المقدس برای مسلمانان می‌داند.
تایمز آو اسرائیل در ادامه گزارش خود به ارائه جزئیاتی درباره حاشیه‌های برگزاری این راهپیمایی پرداخت و نوشت: در این راهپیمایی یک عروسک از ملک سلمان پادشاه عربستان به نمایش گذاشته شد که شبیه به کلیشه یهودیان بود. روزنامه اورشلیم پست نیز در آستانه برگزاری این راهپیمایی در گزارشی با پیش‌بینی حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی روز جمعه نوشت: انتظار می‌رود ایرانی‌ها بار دیگر هم‌زمان با آخرین جمعه ماه رمضان به مناسبت روز قدس به خیابان‌ها بیایند و شعارهای ضداسرائیلی بدهند.
به رسم هر ساله، معترضان در دیگر کشورهای مسلمان و عرب همچون عراق، یمن، ترکیه راهپیمایی روز قدس برگزار می‌کنند تا حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کنند.
اورشلیم پست در ادامه گزارش خود آخرین پیام صفحه توئیتر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را منتشر کرد که در آن به نقل از ایشان نوشته شده است: راهپیمایی روز قدس بسیار اهمیت دارد.
امروز دفاع از فلسطین دفاع از حقیقت است و مبارزه با رژیم صهیونیستی مقابله با نظام متخاصم است. شبکه خبری المنار در گزارشی نوشت: مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس به منظور حمایت از قضیه فلسطین با حضور باشکوه مردم در ایران و ۹۰۰ شهر دیگر در ایران برگزار شد.
در این گزارش آمده است: مردم ایران از همان ساعات اولیه صبح به خیابان‌ها آمدند و با سردادن شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر استکبار جهانی، جنایت‌های تروریست‌ها و رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و با این مشارکت گسترده به وصیت‌ امام خمینی (ره) که گفته بود مسأله فلسطین اولین و مهم‌ترین مسأله جهان اسلام است و قدس باید آزاد شود، لبیک گفتند.
هم‌چنین ملت ایران با در دست گرفتن پلاکارت‌هایی مربوط به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا اعلام کردند که رژیم صهیونیستی خانه عنکبوت است و سرنوشت نهایی آن‌ها سقوط و نابودی است.
خبرگزاری رسمی سوریه در گزارشی نوشت: صبح روز جمعه در تهران و ۹۰۰ شهر دیگر در ایران مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار شد. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نوشت: مردم ایران در تهران و ۹۰۰ شهر دیگر در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس به طور گسترده حضور یافتند و ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی از ملت فلسطین و آزادی قدس حمایت کردند.
شرکت‌کنندگان در مسیرهای راهپیمایی با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، ‌مرگ بر اسرائیل،‌ مرگ بر استکبار جهانی بر ضرورت زنده نگه داشتن این روز و باز پس‌گیری حقوق ملت فلسطین و همچنین نابودی رژیم صهیونیستی تاکید کردند.
خبرگزاری سانا در ادامه به سخنان حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران،‌ سردار حسین دهقان وزیر دفاع، آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و یحیی صفوی مشاور و دستیار عالی رهبر انقلاب اسلامی پرداخت.
پایگاه خبری i۲۴ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: صدها هزار ایرانی در خیابان‌ها دوباره فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند. در کنار این دو شعار سنتی، شعار «مرگ بر آل‌سعود» نیز امسال از میان جمعیت شنیده می‌شود.پوشش رسانه‌ای گسترده رسانه‌های دنیا از راهپیمایی روز قدس در حالی بود که برخی سفرای کشورهای دیگر در ایران در این راهپیمایی شرکت کردند چنانچه ماریو بارکرو سفیر نیکاراگوئه و کاردار سفارت جمهوری کوبا نیز در کنار فعالان خانه آمریکای لاتین در راهپیمایی شرکت کردند.
جدا از به تصویر کشیدن برائت از اسرائیل در ایران برخی کشورهای دیگر نیز در حمایت از مردم مظلوم فلسطین راهپیمایی کردند چنانچه به مناسبت روز جهانی قدس مراسم باشکوهی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در الجزایر برگزار شد.
در این مراسم که بنا به دعوت رضا عامری سفیر کشورمان در الجزایر برگزار شد رئیس شورای عالی اسلامی الجزایر و شماری از شخصیتهای عالیرتبه از جمله چند تن از نمایندگان مجلس سنا و مجلس ملی مردمی، روسای احزاب سیاسی، روساء و سردبیران روزنامه‌های معتبر الجزایر، دبیرکل جمعیت علمای مسلمان، جمعی از اساتید دانشگاه و فعالان جامعه مدنی، نمایندگان وزارت امور خارجه و وزارت امور دینی و اوقاف و برخی فلسطینیان مقیم این کشور حضور داشتند.
در این مراسم رضا عامری سفیر کشورمان در الجزایر طی سخنانی با اشاره به تحولی که اعلام روز جهانی قدس از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در روند تحولات فلسطین به وجود آورد، بر لزوم التزام به رویکرد مقاومت به عنوان تنها راه رهایی قدس از چنگال صهیونیسم تاکید و خاطرنشان کرد که نباید اجازه داد مسئله فلسطین از اولویت ویژه خود خارج شود و رژیم اشغالگر قدس به عنوان دشمن شماره یک مسلمانان به تجاوزات خود ادامه دهد.
سفیر کشورمان خواستار وحدت گروههای فلسطینی و تقویت جبهه داخلی در رویارویی با سیاستهای توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی شد.
همچنین رسانه‌ها از تظاهرات گسترده مردم سوریه در دمشق در بزرگداشت روز جهانی قدس خبر دادند.
پایگاه الاخباریه سوریه گزارش داد که تظاهرات گسترده‌ای از ورودی بازار الحمیدیه در دمشق انجام شد.
مردم روزه‌دار سوریه با تجمع در میدان الحجاز در مرکز شهر دمشق از مسیر خیابان النصر و بازار شهیر حمیدیه راهپیمایی خود را در صفوف منظم و به هم فشرده آغاز کردند.
نمونک بزرگ قدس که با پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران، سوریه و فلسطین و همچنین تمثال حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مزین شده، در میان راهپیمایان به حرکت در آمده و بر شکوه راهپیمایی افزوده است.
عکس‌های سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان، بشار اسد رئیس جمهور سوریه، شهدای انتفاضه فلسطین و برخی شخصیت‌ها و رهبران گروه‌های مبارز فلسطینی از جمله شهید فتحی شقاقی دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی در طول مسیر راهپیمایان برافراشته شده است.
راهپیمایان تعداد زیادی پارچه نوشته، پوستر و عکس با خود حمل می‌کنند که در آنها جنایات دشمنان در کشورهای اسلامی از جمله سوریه، یمن، فلسطین وعراق به شدت محکوم شده است.
شرکت کنندگان در این راهپیمائی که اکثریت آنان از قشر جوان هستند، با شور و نشاط خاصی ، شعارهایی کوبنده علیه اشغالگران قدس شریف و حامیان و همراهان آنها سرداده‌اند.
آنان در شعارهای خود با ملت مقاوم فلسطین اعلام همبستگی و جنایات صهیونیست‌ها و حامیان و همراهان آنها به ویژه آل‌سعود را علیه مسلمانان محکوم می‌کنند.
"دفاع از فلسطین باعث عزت اسلام است"، "نابودی رژیم اسرائیل خواسته مسلمانان است"، "جنایات رژیم آل‌سعود و تکفیریها محکوم است"، از جمله شعارهای راهپیمایان در این مراسم است.
مراسم روز قدس علاوه بر شهر دمشق، به طور همزمان در چند شهر سوریه از جمله حلب، لاذقیه، حمص و همچنین حرم حضرت زینب کبری (س) برگزار شده است.
این مراسم با اهتمام کمیته دوستی ملت های مسلمان فلسطین و ایران ، ائتلاف گروه‌های مبارز فلسطینی، کمیته سوری حمایت از فلسطین و قدس شریف و حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه برگزار شده است.


کد مطلب: 99786

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/99786/بازتاب-رسانه-ای-مرگ-اسرائیل-روز-جهانی-قدس

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir