کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حاج قاسم؛ مسیح جبهه مقاومت و آزادی‌خواهان جهان

شهید حاج قاسم سلیمانی نه تنها پرچمدار نهضت مقاومت اسلامی است بلکه الگوی...

8 دی 1400 ساعت 22:16


شهید حاج قاسم سلیمانی نه تنها پرچمدار نهضت مقاومت اسلامی است بلکه الگوی بزرگی برای همه آزادی‌خواهان جهان است و به واقع او مسیح جبهه مقاومت در مقابل نظام سلطه است و با وجود شهادت سردار دلاور ایران اسلامی که منطقه و حتی جهان مدیون او است؛ جبهه مقاومت قدرتمندتر شده و حتی غیر مسلمانان نیز نسبت به شخصیت سردار سلیمانی سر تعظیم فرود می‌آورند.
سال ها پیش «هنری کیسینجر» تئوریسین مشهور آمریکا در یادداشتی از بروز و ظهور امپراتوری ایران که به هلال شیعی نام گذاری شده بود، ابراز نگرانی کرده بود.
ایران در طول تاریخ همواره در تحولات و معادلات منطقه و جهان تأثیر گذار بوده است حتی زمانی که در شرایط ضعف قرار داشته و یا در اشغال متجاوزان خارجی بوده است.
امپراتوری تاریخ ایران که در ذهن برخی نقش بسته نشان می دهد که دشمنان تا چه اندازه نسبت به اقتدار و قدرت ایران اسلامی نگرانی دارند و به همین خاطر است که در جهت تضعیف و مانع تراشی بر سر راه پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران اقدام می کنند.
کیسینجر نگرانی خود را چند سال پیش ابراز داشته بود و البته پیش از آن که آن یادداشت در روزنامه واشنگتن پست به چاپ برسد، سیاست ضد ایرانی آمریکا برای جلوگیری از دستیابی به قدرت جمهوری اسلامی تدوین و به مرحله اجرا نیز گذاشته شده بود.
امپراتوری ای که آمریکایی ها از آن دم می زنند بر اساس آنچه که جهان اسلام در پی آن است، یک مکتب اسلامی جهان شمول است و جمهوری اسلامی ایران در پی آن نیست که بخواهد امپراتوری خود را مانند سبک تاریخی خود احیا کند بلکه ایران مکتب جهان ساز و انسان سازی که در ایران پیاده کرده، با تأثیر گذاری فرهنگی و معنوی به دیگر نقاط سرایت کرده و می رود تا شمول خود را داشته باشد.
اگر چنین روند و فرایندی احیای امپراتوری ایران با مکتب اسلام نام گذاری شده، شاید بتوان تعبیر درست و زیرکانه ای دانست اما هدفی که جمهوری اسلامی ایران در پی آن است، احیای جهان اسلام با ایجاد وحدت و همبستگی حداکثری میان ملل اسلامی است.
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت: ایرانیان دوباره در حال احیا کردن امپراتوری باستانی خود هستند.
روزنامه روسیه ای روسیاالیوم نیز نوشت، به نظر می‌رسد تمدن کهن و وسیع ایران دوباره احیا می‌شود با این تفاوت که تمدن جدید یک تمدن آریایی نیست، بلکه رنگ و بوی اسلامی دارد.
تایمز درباره عمق استراتژیک ایران در منطقه نوشته: دستور از تهران صادر می شود و بی چون و چرا در بغداد و بیروت و دمشق و دوشنبه و کابل و خارطوم و اسلام آباد و غزه و صنعا و ... اجرا می شود.نفوذ و تأثیر جمهوری اسلامی ایران، نه به خاطر قدرت نظامی و موشکی است که البته این خود باعث مباهات و افتخار مسلمانان جهان است اما مهمترین وجه آن تأثیر فرهنگی قیام ایران مقابل نظام سلطه است، نظامی که مسلمانان و جهان اسلام را برده خود می خواهد.
نگرانی آمریکا، صهیونیست ها و حتی اروپایی ها در مواجهه با ایران اسامی را شاید بتوان یک مواجهه تاریخی دانست، یک رو در رویی که جنبه تاریخی و آینده نگاری آن پر رنگ باشد چرا که در مطالعات اسلام شناسانه غربی، بر روی اعتقادات اسلامی به ویژه تشیع این مسئله وجود دارد که منجی عالم بشریت امامی است که از مکتب تشیع ظهور خواهد کرد و همه ضدیتی که آنها با ایران دارند، مبتنی بر مقابله و تضعیف اسلام در تقابل با ظهر منجی حقیقی و واقعی حضرت مهدی موعود(عج) است.
اگر در سوریه، عراق، به ویژه یمن نیروهای مقاومت شکل گرفته و در راه آرمان های خود به شهادت می رسند، به خاطر همان اعتقادی است که نسبت به آینده اسلام دارند و یقین دارند که همان خواهد شد حتی اگر جنگ هایی علیه اعتقادات آنها شکل بگیرد.

نویسنده: محمد صفری


کد مطلب: 121060

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/editorial/121060/حاج-قاسم-مسیح-جبهه-مقاومت-آزادی-خواهان-جهان

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir