کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تروریست شمایید؟

تروریستی دانستن سپاه پاسداران از سوی پارلمان اتحادیه اروپا، یک خطای راهبردی است که...

30 دی 1401 ساعت 18:49


تروریستی دانستن سپاه پاسداران از سوی پارلمان اتحادیه اروپا، یک خطای راهبردی است که ابعات و عواقب آن می‌تواند دامن اروپایی‌ها را بگیرد.
اگر ایران داعش را رها کند و آنها را به حال خود واگذارد، آیا اروپا توان مقابله با تروریست‌های داعش و دیگر تروریست‌ها را دارد؟
قطعاً اروپا توان مقابله با تروریست‌ها را ندارد و در صورت بازآفرینی داعش و تروریست‌ها همسو، امنیت اروپا به خطر خواهد افتاد.
اگر خوب تبیین کرده بودیم و افکار عمومی جهان را آگاه کرده بودیم، دولت های غربی به خود اجازه نمی دادند ایران و یکی از سازمان های نظامی رسمی آن را تروریسم بنامند.
پیش از این ایالات متحده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست گروه های تروریستی قرار بوده و اکنون اتحادیه اروپا در صدد تکمیل این پازل است.
در اقدام آمریکا و اروپا در تروریستی دانستن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نکته مهمی وجود دارد، غرب سپاه را در حالی تروریستی می داند که این نهاد رسمی ایران اسلامی سال ها است در حال مبارزه با تروریست ها در منطقه است. افغانستان، عراق، سوریه، پاکستان محل رو در رویی نیروهای سپاه با تروریست‌ها است.
پس از القاعده و طالبان، داعش به یک نیروی بزرگ تروریستی تبدیل شد و منطقه غرب آسیا را به آتش کشید.
هر چند فلسفه وجودی تشکیل داعش در منطقه مقابله با ایران بود، اما حضور عناصری از کشورهای غربی در این سازمان تروریستی، برای اروپا دردسر ساز شد.
بازگشت تروریست‌هایی که از کشورهای اروپایی به داعش پیوسته بودند، باعث اقدامات تروریستی در برخی کشورهای اروپایی شد.
ایران اسلامی نخستین کشوری بود که برای مقابله با داعش در سوریه و عراق وارد عمل شد و روسیه را نیز ترغیب به حضور در این نبرد کرد.
شکست پروژه تشکیل حکومت خودخوانده اسلامی داعش در منطقه غرب آسیا که از سوریه وعراق آغاز شد، در آبان ماه ۱۳۹۶ از سوی سردار شهید قاسم سلیمانی رسما اعلام شد.
انا آمریکا فرمانده دلاور ایران را در یک هملیات تروریستی به شهادت رساند، شخصی که در نابودی داعش نقش اول را داشت.
داعش به طور کامل نابود نشد اما با نقش آفرینی ایران که با محوریت سپاه پاسداران و همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران همراه بود، نتوانست به حکومت تروریستی خود ادامه دهد.
همزمان با ظهور داعش ترورهایی در برخی کشورهای اروپایی نیز انجام شد که داعش همه آنها را به عهده گرفت.
حمله تروریستی داعش در مارس ۲۰۱۶ میلادی در بروکسل بلژیک جان ۳۴ نفر را در فرودگاه بروکسل و ایستگاه مترو مالبیک این کشور گرفت. هر دو عملیات، انتحاری انفجاری بود.
از این دست عملیات تروریستی در سال های قدرت داعش، در کشورهای اروپایی بسیار انجام می شد تا این که ایران توانست داعش را شکست دهد و از قدرت به زیر بکشد، پس از آن بود که اقدامات تروریستی این گروه بسیار کاهش پیدا کرد و قطع شد.
اکنون پارلمان اروپا سازمانی را تروریستی دانسته که به واقع مدیون آن است. اگر ورود سپاه پاسداران به جنگ با داعش نبود، اروپا دستخوش سلسله اقدامات تروریستی شدیدی می شد که می توانست پایه‌های امنیت اروپا را از بین ببرد.
اروپا با اقدام خود علیه سپاه پاسداران ایران از تروریست ها حمایت کرد. روشن است که اقدام پارلمان اروپا در راستای تضعیف یک سازمان نظامی رسمی در جمهوری اسلامی ایران است که در خط مقدم جبهه نبرد با تروریسم قرار دارد، ایران اسلامی توان بالایی ببرای حراست و حفاظت از امنیت خود دارد، آیا اروپا نیز چنین توانی دارد؟! سپاه ضد تروریسم است و این ادعا در عملکرد این نیروی مردمی اثبات شده است.
هدف از تحریم سپاه آن هم بدون هیچ منطقی چه می‌تواند باشد؟ سپاه پاسداران در روزهای گذشته چه اقدامی انجام داده که پارلمان اروپا آن را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است؟
پروژه فتنه اخیر شکست خورد، غرب در ایجاد آشوبی دیگر در ایران اسلامی ناکام ماند، علاوه بر آن یک جاسوس ایرانی که برای انگلیس جاسوسی می‌کرد اعدام شد، اقدام اروپا از سر عقده‌ای است که از آن دو اتفاق دارد. اروپا به‌زودی نتیجه نادانی خود را خواهد دید.

نویسنده: سیاوش کاویانی


کد مطلب: 125026

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/editorial/125026/تروریست-شمایید

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir