کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بی توجهی شهرداری به حقوق شهروندی

8 بهمن 1400 ساعت 18:12


شهرداری سازمانی است که باید برای ایجاد شهری با کیفیت تلاش کند. این سازمان با بودجه‌ای که از مردم و بیت المال دریافت می‌کند باید به ارائه خدمات بپردازد اما در بسیاری مواقع با وجودی که واحدهای زیر مجموعه‌ای برای ارائه خدمات تعبیه شده به شکایت و خواسته‌های مردم رسیدگی نمی‌کند.
سامانه پیگیری ۱۸۸۸ که شماره‌ای برای اعلام شکایات و پیگیری مشکلات شهری است، چندین سال است راه اندازی شده اما هر بار که با این سامانه تماس گرفته می‌شود،‌با وجود اعلام پیگیری،‌اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد.
در تاریخ ۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ شهروندی با این سامانه تماس گرفت و اعلام کرد زباله‌گردها مقابل در خانه واحد آپارتمان مسکونی او چند گونی بزرگ از زباله‌های آلوده را تلنبار کرده‌اند. متصدی پاسخگو با اعلام این که برای تلفن همراه شما پیامک کد پیگیری ارسال و رسیدگی می‌شود،‌ به مکالمه پایان ‌داد اما هیچ مأمور شهرداری برای حل این مشکل مراجعه نکرد. شهروندی که این مشکل را پیگیری می‌کرد گفت: تا ساعت یک بامداد جمعه ۸ بهمن در کوچه مراقب بودم تا زباله گردها را ببینم و معترض شود که یکی از آنها به سراغ زباله‌ها آمد و به او تذکر دادم اما از مأمورین شهرداری خبری نبود. برای راه اندازی سامانه‌های رسیدگی به شکایات و خواسته‌های مردم هزینه زیادی می‌شود اما در موقع نیاز، این سازمان هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهد.
شهرداری تهران و خاصه شهرداری منطقه ۷ تهران اگر پاسخی در این زمینه دارد روزنامه سیاست روز آماده انتشار آن است.


کد مطلب: 121478

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/121478/بی-توجهی-شهرداری-حقوق-شهروندی

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir