کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با وجود انتقادات زیاد:

وزیر صمت ماندگار شد

10 آبان 1401 ساعت 21:46


با وجود انتقادات زیادی که از وزیر و عملکرد او در وزارت صمت وجود داشت، نمایندگان مجلس بار دیگر به فاطمی امین رأی اعتماد دادند تا در مسند وزارتخانه باقی بماند.
انتقادات از وزیر صنعت معدن و تجارت زیاد است و بیشتر این انتقادات به خودرو باز می‌گردد، بی کیفیتی خودروهای داخلی،‌گران بودن آنها، فروش با روش قرعه کشی و وعده عملی نشده حذف آن در زمان مقرر و مسائل دیگر باعث شد تا استیضاح فاطمی امین در مجلس شورای اسلامی کلید بخورد.
اما وزیر صنعت معدن و تجارت دیروز با حضور در صحن علنی مجلس بدون حضور رئیس جمهور که برای میزبانی از پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به کاخ سعد آباد رفته بود، به دفاع از خود پرداخت و توانست نمایندگان مجلس را قانع کند که به استیضاحش رأی ندهند.
هر چند دیروز فاطمی امین رأی کمتری از زمان معرفی وزرای پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی به دست آورد،‌اما مسئله تفکیک وزارت صمت هنوز تعیین تکلیف نشده است و روشن نیست قرار است آیا وزارت بازرگانی از دل صمت بیرون بیاید یا نه! در هر صورت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز با اکثریت آرا با استیضاح سیدرضا فاطمی امین مخالفت کردند.
رسیدگی به تقاضای استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در دستور کار نمایندگان در جلسه علنی دیروز قرار داشت. در ابتدای جلسه چند تن از موافقان و سپس مخالفان استیضاح وزیر «صمت» نقطه ‌نظرات خود را مطرح کردند.
در ادامه جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت دفاعیات خود را مطرح کرد و در نهایت استیضاح به رأی نمایندگان گذاشته شد که با ۸۴ رأی موافق و ۱۸۲ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع و ۲ باطله از مجموع ۲۷۴ نماینده با استیضاح وزیر «صمت» مخالفت شد و فاطمی امین وزیر ماند.


کد مطلب: 124283

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/124283/وزیر-صمت-ماندگار

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir