?>?> سیاست روز - اهداف جبهه صهيونيزم مسيحي در خاورميانه - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اهداف جبهه صهيونيزم مسيحي در خاورميانه

آمريكايي‌ها يا بهتر بگوييم جبهه صهيونيزم مسيحي به بهانه رخداد يازده سپتامبر به منظور تثبيت و استمرار هژموني سياسي و امنيتي و ...

8 مهر 1393 ساعت 7:00

مولف : اسد الله افشار


آمريكايي‌ها يا بهتر بگوييم جبهه صهيونيزم مسيحي به بهانه رخداد يازده سپتامبر به منظور تثبيت و استمرار هژموني سياسي و امنيتي و اقتصادي بر منطقه و حفظ وضع موجود در روابط بين‌الملل، طرح خاورميانه بزرگ (خاورميانه جديد) را با چند هدف مشخص تعريف و ارائه كرد.
مركز ثقل اين طرح جغرافياي اسلام بود كه خاورميانه نقطه آغازين براي استقرار اين طرح با اهداف ذيل بود: ۱- تسلط بر مراكز نفتي و دولت‌هاي منطقه براي تامين فرايند ارزان، مطمئن و مستمر انرژي. ۲- تامين امنيت و سلطه رژيم صهيونيستي بر منطقه خاورميانه. ۳- مهار و يا انحراف جنبش‌هاي اسلامي براي جلوگيري از توسعه نفوذ آنها. ۴- براندازي و يا مهار و محدودسازي جمهوري اسلامي ايران به عنوان موتورمحرك جريان بيداري اسلامي.
اما اين اهداف خود تابع عوامل ديگري بوده‌اند كه در ذيل به آنها اشاره خواهد شد: ۱- درك و آگاهي از عمق بيداري اسلامي و نگراني از تبديل شدن اين جنبش‌ فكري به كارگردانان قدرت و مديران و سياستمداران آينده. ۲- نگراني از تسلط عوامل بيداري اسلامي به عنوان قدرت‌هاي هژمون سياسي و امنيتي در منطقه خاورميانه به عنوان هارتلند جهان اسلام و نقطه رقم‌زننده معادلات آينده. ۳- نقش برخي از سران منطقه و رژيم‌هاي وابسته در جهان اسلام در تقويت نگراني از رشد اسلام‌گرايي. ۴- نقش رسانه‌ها و بنگاه‌هاي غربي و صهيونيستي در معرفي بيداري اسلامي به عنوان تروريسم و نماد خشونت. ۵- مهمترين دليل، ظهور ايده صهيونيزم مسيحي به عنوان يك الگوي عقيدتي و ايدئولوژي با ويژگي‌هاي افراطي‌گري، تصلب فكري و سياسي است كه پيگير يك جنگ ايدئولوژيك و صليبي است.
آمريكا كه با راهبردها و طرح‌هاي استراتژيك از پيش طراحي شده به دنبال مديريت بحران و چالش‌هاي خاورميانه بود، با ناكامي بي‌سابقه‌ا‌ي مواجه شد. راهبرد آمريكا در دو چهره سياست مشت آهنين و جنگ نرم يا نبرد فرهنگي با تكيه به ابزار رسانه و انتخابات نمود يافت. در هر دو شكل با چالش جدي مواجه و كاملاً بي‌نتيجه بود، تجربه افغانستان و ظهور مجدد طالبان، تجربه عراق وروي آمدن اكثريت شيعه با گرايش اسلامي و ظهور داعش، تجربه فلسطين و تقويت موقعيت سياسي و اجتماعي جنبش سياسي اسلامي حماس و جهاد اسلامي و پیروزی‌هاي دلچسب مردمی درکشورهای مسلمان مصر، تونس و لیبی، مقاومت جانانه مردم بحرین و یمن تا به امروز برای پیروزی، خنثی شدن توطئه در هم شکستن مقاومت مردم سوریه در دفاع از حاکمیت قانونی و مشروعشان و سرانجام تجربه جنگ‌هاي ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۸ روزه، ۵۰ روزه و شكست تاريخي رژيم صهيونيستي در جنگ اخیر غزه و ايده‌هاي آمريكا از جمله شواهد عيني شكست‌هاي استراتژيك آمريكا در نيل به اهداف از پيش تعريف شده بود. و در آینده نزدیک نیز شاهد پیروزی‌هاي درخشان ملت‌هاي منطقه در برابر این جبهه نامشروع خواهیم بود.


کد مطلب: 89365

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/note/89365/اهداف-جبهه-صهيونيزم-مسيحي-خاورميانه

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir