پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۰
کد مطلب : 95048

ميدان دادن به تفكر انقلابي

براي حفظ و نگهداري انقلابي که تاکنون باعث شده، رژيم‌هايي همچون آمريکا را به زانو درآورد، نبايد قوام و...

براي حفظ و نگهداري انقلابي که تاکنون باعث شده، رژيم‌هايي همچون آمريکا را به زانو درآورد، نبايد قوام و دوام ايجاد کرد؟! قوام و دوام يک انقلاب با ويژگي‌هاي الهي و مردمي چه مي‌تواند باشد؟ اکنون که از عمر انقلاب اسلامي ۳۷ سال گذشته است، آرمان‌هاي انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامي چه جايگاهي يافته است؟
دسيسه‌هاي دشمنان خارجي و داخلي در طول انقلاب اسلامي با چه ابزارهايي دفع شده است؟
پرسش‌هاي زيادي درباره انقلاب در ذهن بسياري از جوانان وجود دار كه بايد به آنها پاسخ داده شود. پاسخي كه برگرفته از آرمان‌ها و تفكر انقلابي باشد.
اکنون در روزهاي سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران قرار داريم. انقلابي که با پيروزي خود توانست تأثيرات شگرفي بر تحولات زمان خود بگذارد و اکنون در مرحله‌اي قرار دارد که مي‌تواند، با گفتمان انقلاب خود، تحولي بزرگتر را رقم بزند.
انقلاب اسلامي در اين سال‌هاي گذشته، فراز و فرودهاي بسياري را تجربه کرده است که هر يک از آنها مي‌توانست، کشوري را به ورطه نابودي بکشاند، مهمترين چيزي که توانسته تاکنون انقلاب را استوار نگهدارد، مردم و رهبري نظام اسلامي در قالب ولايت فقيه بوده است. غفلت از مردم و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي، باعث مي‌شود، گفتمان انقلاب در داخل وخارج ضربه ببيند.
دشمناني که در خارج، سياست خصمانه خود را عليه نظام اسلامي نشان مي‌دهند، شايد مقابله با آنها بسيار آسان‌تر از دشمناني باشد که در داخل دست به خيانت مي‌زنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي بر اين نکته بسيار تأکيد دارند و انقلابي‌گري و آرمان‌خواهي انقلابي را يکي از مهمترين ويژگي‌هاي ايران اسلامي مي‌دانند که توانسته است اهداف دشمن را خنثي کند. ايشان براي زنده نگه‌داشتن تفکر انقلابي بارها اين موضوع را مطرح کرده‌اند. اهميت طرح آن به اين خاطر است که با کمرنگ شدن تفکر انقلابي، دشمنان راحت‌تر مي‌توانند خود را وارد انقلاب کنند و با نفوذ خود، دسيسه‌ها و توطئه‌هاي براندازي انقلاب اسلامي را پياده سازند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ديدار شرکت‌کنندگان در نهمين همايش ملي نخبگان فردا، در همين زمينه فرموده‌اند؛ «بحمد‌لله اهداف انقلابي و شعارهاي انقلابي زنده است. دشمن نتوانسته است شعارهاي انقلابي را کم‌رنگ کند... حرکت انقلابي حرکت زنده‌اي است و اين از استثناهاي تاريخ است. هيچ انقلابي را در دنيا، ما سراغ نداريم که در طول ۴۰ -۳۵ سال با اين همه مخالفت، با اين همه دشمني، آن خط مستقيم و صراط مستقيم خودش را توانسته باشد ادامه دهد؛ وجود ندارد.»
براي اين که تفکر انقلابي تقويت شود و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي هم با قوت خود ادامه يابد، بازگويي و بازخواني آنها پس از۳۸ سال از انقلاب، که يک نسل تازه به وجود آمده، به شدت احساس مي‌شود.
در اين ميان برخي‌ها هستند که اين آرمان‌ها و گفتمان انقلابي را وارونه جلوه مي‌دهند و سعي دارند تا خود را در اين ميان محق بدانند. در صورتي که براساس نظريات حضرت امام(ره)، انقلاب اسلامي ايران را مردم به پيروزي رساندند و همين مردم ولي‌نعمت هستند.
سخنراني‌ها، ديدارها و گفت‌وگوهاي حضرت امام(ره) اکنون بايد بارها و بارها از رسانه‌هاي گوناگون کشور منتشر شود، تا ضمن يادآوري به آنهايي که در زمان حيات پربرکت ايشان حضور داشتند، تلنگري به آنها بزند و به نسل تازه هم انتقال يابد تا راه را کم نکند و در مسير قرار داشته باشد.
اندک جرياناتي در کشور وجود دارد که با فضاسازي عليه نيروهاي مؤمن انقلابي و حزب‌اللهي سعي دارد جرياني را به پا کند تا جاي خود را بيشتر باز کند. اين جريان داخلي که البته بيشتر برنامه‌هاي خود را از خارج دريافت مي‌کند، با به حاشيه راندن نيروهاي مؤمن انقلابي که در زمان نياز، پاي انقلاب ايستاده‌اند و جان هم مي‌دهند، به تضعيف تفکر انقلابي پرداخته است. تحريف آرمان‌ها و محق جلوه دادن خود در اين دسيسه، اکنون به عنوان ابزار و دستاويزي است تا شايد بتواند حضور و نفوذ خود را افزون کند. اجازه ظهور و بروز به افرادي که عليه تفکر انقلابي اقدام مي‌كنند، در گوشه و کنار احساس مي‌شود. براي مقابله با اين جريان بايد هر چه بيشتر به جريان انقلابي مؤمن در همه زمينه‌ها از جمله فرهنگي، سياسي و اقتصادي ميدان داد تا جريان تفکر غير انقلابي توان عرض‌اندام نداشته باشد. بستن دست و پاي تفکر انقلابي و آرمان‌هاي انقلاب به خاطر اين که شايد به برخي يا کشوري بربخورد، ظلم به انقلاب، نظام اسلامي و مردم است.
تفکر انقلابي، انديشه‌اي دلسوز و راهگشا براي بسياري از مشکلاتي است كه بر سر راه انقلاب گذاشته شده به همين خاطر تا دير نشده بايد توصيه موکد رهبر معظم انقلاب را که فرموده‌اند، بايد مقابل جريان غيرانقلابي داخل نظام ايستاد، اجرا کرد.

سياوش كاوياني

https://siasatrooz.ir/vdcfcxd1.w6dtjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی