يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳
کد مطلب : 129340

اخراج بازیگران و هنرمندان در آمریکا به دلیل حمایت از فلسطین

هالیوود تحمل انتقاد و نظر مخالف را ندارد
اخراج بازیگران و هنرمندان در آمریکا به دلیل حمایت از فلسطین
نیکلا کوگلن بازیگر مجموعه تلویزیونی پرمخاطب «بریجرتون» به دلیل حمایت از فلسطین و درخواست آتش‌بس در غزه که از حدود هفت ماه پیش زیر حملات بی‌وقفه اسرائیل قرار دارد به بایکوت‌شدن در حرفه‌اش تهدید شد.
کوگلن که تاکنون از طریق تلاش‌های مداوم در اینستاگرام هزاران پوند کمک مالی برای مردم غزه جمع‌آوری کرده است، در مصاحبه‌ای با ووگ گفت که از شبکه‌های اجتماعی برای جلب توجه عموم به رفتارهای غیرانسانی و بحران در غزه استفاده می‌کند .این در حالی‌ست که به او هشدار داده شده که چنین حمایت‌هایی ممکن است به قیمت محرومیت او از بازیگری در فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی تمام شود.کوگلن گفت: «من بسیار خوش شانس هستم که به این نقطه در زندگی رسیده‌ام و به واسطه شغلی که عاشقانه دوستش دارم به نقاط مختلف دنیا سفر کرده‌ام و با مردمان فوق‌العاده‌ای آشنا شده‌ام. احساس می‌کنم مسئولیت اخلاقی من است که از خود واکنش نشان دهم. همیشه به جنبش‌ها و عدالت اجتماعی اهمیت داده‌ام. برای من حمایت از مردم بی‌گناه که به سادگی نادیده گرفته می‌شوند، همیشه حائز اهمیت است. مهم نیست چه کسانی باشند و اهل چه کشوری باشند.»
او در ادامه گفت: «وقتی سخن از اتفاقات غزه به میان می‌آید در هالیوود تهدید به از دست دادن شغل می‌شوی. وقتی نمی‌خواهم مردم بی‌گناه آسیب ببینند، پس نگران واکنش دیگران نیز نیستم.»
او بر این باور است که وقتی در شبکه‌های اجتماعی به واسطه هنرمند وبودن مورد لطف میلیون‌ها هوادار قرار دارد، می‌تواند صدای کسانی باشد که در شرایط سخت و درگیر جنگ هستند و از این طریق کمک‌های مالی برای مردم فلسطین جمع آوری کند.در حالی‌که هالیوودی‌ها در موضوعات سیاسی معمولا مواضع یکسانی می‌گیرند، اما حمله‌ اسراییل به نوار غزه که حدود هفت ماه پیش آغاز شد و تاکنون به شهادت بیش از ۳٤ هزار نفر (که اغلب‌شان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند) انجامیده، باعث آشکارشدن اختلاف‌نظرها در بین اهالی سینمای آمریکا شده است.شکاف عمیق میان کمپانی‌های فیلم‌سازی و آژانس‌های استعدادیابی هالیوود و تعدادی از بازیگران و دست‌اندرکاران آثار سینمایی که موضع‌گیری‌هایی علیه کشتار هولناک در غزه و در حمایت از مردم فلسطین داشتند، ابعاد تازه‌ای از گستره رابطه صمیمانه هالیوود و تل‌آویو را بیش از پیش روشن کرده است.جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، در روز هفتم اکتبر ٢٠٢٣ در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی، عملیات نظامی «طوفان الاقصی» را علیه رژیم اسرائیل آغاز کرد.رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، بمباران سنگینی را علیه نوار غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد.
حملات اسرائیل تاکنون به شهادت نزدیک به ٣٤ هزار و پانصد نفر منجر شده است.
به گزارش فارس صدها هنرمند از سراسر جهان از آغاز جنگ از رهبران جهان درخواست کردند که گامی جدی برای برقراری آتش‌بس در غزه بردارد. این در حالیست که آمریکا و شرکای اروپایی‌اش جدی‌ترین حامیان تل‌آویو در طول جنگ شش ماهه غزه هستند و از هیچگونه کمک به رژیم صهیونیستی دریغ نکرده‌اند.کوگلن تنها هنرمندی نیست که اظهاراتش درخصوص جنگ غزه طی ماه‌های اخیر خبرساز شده است.
ملیسا باررا ستاره فیلم «جیغ» به دلیل انتشار پست‌هایی در حمایت از غزه، از این فرانچایز اسلشر اخراج شد.
سوزان ساراندون، برنده اسکار بهترین بازیگر زن برای فیلم «راه رفتن مرد مرده»، پس از اظهارنظر در یک راهپیمایی حامیان فلسطین، توسط آژانس استعدادیابی یو‌تی‌ای کنار گذاشته شد. این بازیگر ٧٧ ساله از آغاز جنگ غزه سیاست‌های اسراییل را به شدت مورد انتقاد قرار داده و تجاوز رژیم صهیونستی به این منطقه‌ی محاصره‌شده را مصداق «پاک‌سازی قومی» توصیف کرده است.
ماها دخیل، از مطرح‌ترین مدیران آژانس سی‌ای‌ای، نیز به دلیل پست اینستاگرامی‌اش به هواخواهی از فلسطین به شدت تحت فشار بود و نهایتا مجبور شد از سمت بلندپایه‌ی خود استعفا دهد.
https://siasatrooz.ir/vdcgty9qzak9xw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی