جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
کد مطلب : 129454
برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در ۱۵ استان

یک گام دیگر برای تشکیل مجلس دوازدهم

یک گام دیگر برای تشکیل مجلس دوازدهم
دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی دیروز در ۱۵ استان کشور برای تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس دوازدهم برگزار شد.
دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ساعت 8 صبح روز جمعه 21 اردیبهشت‌ ماه در 15 استان آغاز شد و حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در آغازین دقایق فرآیند رأی‌گیری، رأی خود را در صندوق الکترونیک شعبه سیار 110 ثبت کردند. روز گذشته رهبر انقلاب هنگام رای دادن گفتند که «مرحلهٔ دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌اندازه مرحله اول اهمیت دارد، هرچقدر رأی بیشتر باشد، مجلس قوی‌تر است و هرچقدر مجلس قوی‌تر باشد، امکان کار در کشور بیشتر خواهد بود.»
گزارش‌ها از شهرهایی که در آن دور دوم انتخابات مجلس برگزار شد نشان می‌داد که استقبال مردم خوب بود. در دور دوم انتخابات مجلس، 90 نامزد با یکدیگر به رقابت پرداختند تا در نهایت، 45 کرسیِ بهارستان تعیین تکلیف شود و پروندۀ انتخابات مجلس دوازدهم نیز بسته شود. در دور اول انتخابات که جمعه 11 اسفند پارسال برگزار شد، 245 کرسیِ نمایندگی با انتخاب مردم مشخص شده بود.
انتخابات در این مرحله در 22 حوزۀ «تبریز، آذرشهر و اسکو»، «شبستر»، «میانه»، «پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان»، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردی»، «تهران، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدابنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبدکاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی»، «ملایر» و «ورامین» برگزار شد.
حوزه‌های انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر تمام‌الکترونیکی برگزار شد. با برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، یک مرحله مهم دیگر برای تشکیل مجلس دوازدهم سپری شد و پس از آن تأیید انتخابات از سوی شورای نگهبان نیاز است.
https://siasatrooz.ir/vdccpoqs02bqi08.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی