يکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷
کد مطلب : 125350
خبری آمد که خبری در راه است!

تغییرات در دولت،آیا رئیسی به خواسته های جبهه پایداری تن می دهد؟!

شرایط وتحولات پیچیده اقتصادی وسیاسی کشور که عرصه همه جانبه راعلیه مردم ومعیشت آن ها رقم زده است،قبل ازهرچیز مویدناکارآمدی بخش عمده ای ازکابینه سیزدهم است که ازمتن وبطن اقتصادآموخته ای ندارند.
خبرهایی به گوش می رسد که احتمالا تغییرات گسترده ای درحال رقم خوردن در دولت است،گمانه زنی ها براین است که رئیسی ناگزیر است تن به این تغییرات بدهد،چراکه اگروضع بدین منوال باشدقطعا دولت وی تنها دولت یکدوره ای درسپهرسیاست ایران خواهدبود.
بخش عمده ای ازاختلافات پشت پرده به جنگ قدرت بین شورای ائتلاف وجبهه پایداری برمی گردد که نتیجه عیان آن رادرعرصه اداره کشورمی بینیم.
گفته می شودرئیسی برای انجام این تغییرات گسترده باید ازیک حکم حکومتی برخوردارشود که دولت ازاکثریت هم اگر افتاد نیازبه رای اعتمادمجددنباشد. هدف اول این تغییرات مخبراست که نتوانسته است تیم اقتصادی دولت را هدایت کند واینک گفته می شود بافشارپایداری چی ها،پرویزفتاح گزینه آن هابرای این سمت است که اگراین اتفاق رخ دهدهم سعیدجلیلی بال وپر بیشتری می گیرد وهم پایه های صندلی میرکاظمی محکمترمی شود.
ازجایگزینی زاهدی وفا بجای محسن رضایی وشمس الدین حسینی بجای خاندوزی هم سخن گفته می شود،اما رئیسی ازیکطرف دیگر هم تحت فشاراست که ازمدیران ارشد وکنارگذاشته شده دولت های قبل نیزبهره ببرد واینکه خودش تاچه حدمایل به این کاراست وتاچه حدگروه های فشاروسهم خواه خارج ازدولت اجازه می دهند،ازرخدادهایی است که باید به انتظار آنها بنشینیم. اینکه چه کسانی هدایت سال سخت اقتصادی ۱۴۰۲رابرعهده بگیرند یک دغدغه ملی است اما ازمجلس بی خاصیت همسو نیز برای ساماندهی این وضعیت آبی گرم نمی شودومردم امیدشان ازاین مجلس ناامیدشده است.
علی ایحال انجام تغییرات در دولت یک ضرورت ویک خواسته عمومی است وباید منتظر بمانیم که رئیسی این حرکت را انجام می دهد وافراد دلخواه خودرا به مسندقدرت می رساند یا باید منتظر کشمکش های او با
جبهه پایداری باشیم.
بهرحال به قول معروف «خبری آمد که خبری درراه است»

نویسنده: «فخا»
https://siasatrooz.ir/vdcdkk0fzyt0xs6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی