پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۵
کد مطلب : 129233

شیران ایران زمین

دیروز مصادف با ۲۹ فروردین ۱۴۰3 همچون سالهای گذشته مراسم بزرگداشت روز ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور و در تهران با حضور فرماندهان نظامی و رئیس جمهور برگزار شد.
۲۹ فروردین ۱۳۵۸ امام خمینی (ره) فرمان پیوند میان ارتش و ملت را صادر کردند و ملت بزرگ ایران با شاخه‌های گل به استقبال ارتشی‌ها رفتند. نگاهی به کارنامه ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر نیروهای مسلح کشورمان بیانگر یک اصل است و آن پیوند ناگسستنی میان این شیران بیشه ایران زمین با ملت است. مراسم امسال روز ارتش در حالی برگزار شد که تحولات منطقه صحنه معادلاتی بود که در چند دهه اخیر بی نظیر بوده است. نیروهای مسلح ایران در عملیات وعده صادق، در پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها در هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق و شهادت چند مستشار نظامی، سرزمین‌های اشغالی را هدف حمله موشکی و پهپادی قرار دادند تا به جهانیان اثبات گردد که ایران هرگز در برابر تعهدی و تجاوز به منافعش در هر نقطه‌ای از جهان که باشد کوتاه نخواهد آمد.
مراسم روز ارتش این پیام را داشته است که جمهوری اسلامی ایران در آمادگی کامل دفاعی قرار دارد و اجازه کوچک‌ترین بحران سازی و تهدیدی را به دشمنان ثبات ایران و منطقه نخواهد داد. ایجاد مراکز پهپادی و جنگنده‌ها همچون عقاب ۴۴، نقش آفرینی موثر در رزمایش مشترک منطقه‌ای همچون رزمایش مشترک دریایی با روسیه و چین، عملکرد موفق در مبارزه با دزدان دریایی که نقش مهمی در ترانزیت دریایی ایران و جهان دارد، اذعان آنانی که زمانی پهپادهای ایرانی را فتو شاپ می نامیدند به توان بالای پهپادی ایران و...تنها بخش کوچکی از اقتدار نظامی ایران است که برگرفته از دستاوردهای بومی نیروهای مسلح است. برگزاری روز ارتش با دستاوردهای دفاعی و نظامی بومی این پیام مهم را به همراه دارد که با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و روحیه جهادی و ایثار می‌توان دستاوردهای بزرگی را رقم زد و ادعای برخی صنایع که تحریم را بهانه تولیدات گران و بی کیفیتی تولیدات خود قرار داده‌اند، صرفا توجیهی برای کم کاری‌ها و ضعف‌های مدیریتی است که ریشه در نداشتن روحیه جهادی و گرفتار بودن مدیران این صنایع در تفکرات لیبرال سرمایه‌داری دارد. تحولات اخیر نشان داد که نیروهای مسلح ایران از ارتش و سپاه با تکیه بر دانش روز و اندیشه بومی توانسته تمامی تحریم‌ها و تهدیدات را پشت سر گذاشته و امروز از نمایش قدرت به عرصه اعمال قدرت رسیده است بگونه‌ای که حتی آمریکا و ناتو نیز پس از پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی توان استفاده از روی میز بودن گزینه نظامی را نیز نداشتند. روز ارتش بر دلاور مردان خطه ایران زمین که با جان خویش به حراست از این سرزمین و ملت بزرگ ایران می‌پردازند مبارک باد.

قاسم  غفوری
https://siasatrooz.ir/vdchxwnzx23niid.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی