چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۹
کد مطلب : 129366

تأثیر انزوای اسرائیل در منطقه و جهان

امروزه، انزوا و ایزوله شدن یکی از موضوعات مهمی است که در روابط بین‌المللی و سیاست‌های جهانی مجدد مورد بحث و گفتگو واقع شده است. علت مطرح شدن مجدد این موضوع طرد شدن اسرائیل در بین کشور های اسلامی و سپس انزوا در محافل بین المللی به‌عنوان یکی از حاکمیت متجاوز و غاصب منطقه خاورمیانه شده است.
تأثیر انزوای اسرائیل در منطقه و جهان
این جریان از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ باهدف باز پس گیری فلسطین اشغالی از دست رژیم غاصب صهیونیستی توسط حماس  با نام طوفان الاقص آغاز شد.
 بعد از گذشت مدتی کوتاه رژیم اشغالگر با ایجاد فضای خفقان و قطع تمام پل های ارتباط جهانی از جمله اینترنت  و ایجاد حکومت نظامی سعی در بایکوت کردن صدای دادخواهان فلسطینی از رژیم غاصب اسرائیل  داشت .
کمی بعد رسانه های  بین الملل و دانشجویان مختلف در سراسر جهان هرکدام به نوع خود تریبونی برای افشای جنایات بی بدیل رژیم غاصب اسرائیل در فضا مجازی و هم حقیقی به صورت برگزاری کارزار مختلف علیه  چندین دهه جنایات اسرائیل شدند و خواهان قطع عادی سازی روابط کشور دنیا بخصوص کشور های اسلامی با این حاکمیت متجاوز شدند .
در کنار اینکه کابینه نتانیاهو با تجمعات اعتراضی مخالفین اش در گوشه گوشه شهر های مختلف و پراکنده کردن این تجمعات و آرام کردن فضا به نفع خود را برنامه ریزی میکرد . مقاومت اسلامی در فلسطین توانست چند پیروزی راهبردی به دست بیاورد چندین منطقه تحت تصرف نظامی خود در بیاورد اتفاق افتادن سریالی این موارد به صورت دقیق و منظم باعث شد رژیم غاصب از قابلیت نیرو هوایی و پهباد های نظامی اش که توسط آمریکا به آنها اعطا شده بود استفاده کند .
تا بتواند فضا را به نفع خود عوض کند و به نوعی دفاعی تهاجمی برای ثبات هرچند سطحی و کوتاه مدت به ارمغان بیاورد.
البته به این اقدام تقابلی اکتفا نکرد و سعی کرد با ایجاد تنش و ایجاد بمباران پهبادی اش در سوریه و شناسایی و ترور افراد شاخص و اصلی جبهه مقاومت که در آخر ین واکنش اش  بر خلاف قوانین ببین الملل به ساختمان در مجاورت کنسولگری ایران در سوریه حمله کرد و باعث شهادت چندین سردار سپاه قدس گردید ‌.این حرکت نوعی بیان داشت که کارد به استخوان رژیم غاصب برخورد کرده و طبق تعبیری دیگر اسرائیل را به مانند قورباغه که در حرارت قرار داده تا نابود کند قرار داده است .
این نشان انجام درست عملیات طوفان الاقصی  بود و به نوعی پایان موفقیت آمیزش در مرحله اول بود .
چندی بعد رهبر فرزانه انقلاب در خطبه نماز عید فطر به رژیم غاصب گوش زد کردند و فرمودند:  نابودی شما حتمی است و پاسخ این خطا استراتژیک تان خواهید دید .
وعده مجازاتی  که رهبر انقلاب در خطبه نماز عید فطر به رژیم غاصب دادند اواخر شب شنبه در عملیاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام وعده صادق، مشت محکم دیگری بر پیکره رژیم جعلی صهیونیستی وارد و اسرائیل را مجبور به کتمان حقیقت که نوعی مشئ همپیمان نظامی شأن آمریکا در عین اسد بود پیش گرفته و مقامات مربوط آن بیان داشتند خسارت جدی نداشته و این عملیات با موفقیت خنثی شده
. در حالی واقعیت خلاف این بود مهندسی فرار از تنش داخلی با ایجاد ترور نیرو های مقاومت اسلامی همه جانبه هم از جهت محکومیت بین المللی نجات نداد و در کنوانسیون تحقیق سازمان ملل محکوم به جنایات جدید در سازمان ملل شد.
و تمام نقشه عادی سازی اش با کشور های منطقه نقشه بر آب شد و به سکوتی دردآور روی آورد.
ابعاد دیگر ماجرا حتی تا تحریم مردم مختلف دنیا از آمریکا تا اروپا و آسیا باعث شده که کالا مرتبط صادراتی این رژیم  مردم خریداری نکنند و آغاز تدریجی ضرر های اقتصادی باشد.
باید دید دست و پا زدن این رژیم جعلی در منجلاب تجاوز و غصب تا چه مقدار آنها زجرآور به هلاکت و نابودی خواهد کشاند.
و ایا اسراییل عمر حاکمیت جعلی تا سال  ۲۰۳۰ میلادی قد خواه داد؟ یا از صفحه روزگار فراتر وعده نابودی ۲۵ ساله عمل خواهد کرد ؟
و تقلا های پایانی اسرائیل راه را برای او به کجا خواهد کشاند ؟
تو راست معجزه در کف ز ساحران مهراس
عصا بیفکن و از بین اژدها مگریز.
(یک بیت از شعر مقام معظم رهبری که اخیرا راجع حوادث مرتبط جبهه مقاومت سرودند) محمد احمدی
https://siasatrooz.ir/vdcepo8zpjh8wxi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی