جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
کد مطلب : 115395
مردم فلسطین در تظاهراتی سراسری خیانت امارات و بحرین را محکوم کردند

سوختن توهمات سازشکاران در جمعه خشم فلسطین

سوختن توهمات سازشکاران در جمعه خشم فلسطین

گروه‌های فلسطینی با صدور فراخوانی در حالی خواستار حضور گسترده مردم در روز «جمعه خشم» در محکومیت عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی شدند که دیروز ملت فلسطین با برپایی تظاهرات در غزه و کرانه باختری بر ادامه مقاومت و محکومیت روند سازش تاکید کردند.
«رهبری ملی واحد مقاومت مردمی فلسطین» روز پنجشنبه با صدور فراخوانی دیروز را روز خشم مردم معترض فلسطین به توافق سازش و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نامگذاری کرد.در فراخوان صادره، از همه فلسطینیان خواسته شده تا در روز «جمعه خشم» حضور گسترده داشته باشند و امضای توافق سازش بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.رهبری ملی واحد مقاومت مردمی فلسطین همچنین خواستار ضرورت وحدت و هماهنگی خطبه‌های جمعه برای گلایه از کشورهایی شد که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی سازی و به فلسطین خیانت کردند.
در ادامه فراخوان تاکید شده که روز جمعه روز عزای عمومی است و در آن پرچم‌های سیاه در محکومیت توافق آمریکا، اسرائیل، امارات و بحرین به اهتزاز در می‌آید.کمیته‌های مردمی مقاومت در برابر رژیم اشغالگر نیز با صدور فراخوانی از مردم فلسطین خواسته تا فردا پس از نماز جمعه در منطقه کفرقدوم در قلقیلیه تظاهرات کنند. پیشتر نیز «رهبری ملی واحد مقاومت مردمی فلسطین» و دیگر گروه‌های فلسطینی روز سه شنبه ۱۵ سپتامبر را روز خشم مردمی در اعتراض به توافق خیانت‌بار امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند. دیروز مردم فلسطین در کرانه باختری و غزه با برپایی تظاهرات سراسری خواستار پایان روند سازش و محکوم سازی خیانت امارات و بحرین شدند.
خبر دیگر آنکه نخست‌وزیر اردن تأکید کرد که در صورتی که رژیم صهیونیستی به اقدامات یک‌جانبه خود ادامه دهد، دست یابی به صلح دائم و فراگیر امکان پذیر نخواهد بود.«عمر الرزاز» نخست‌وزیر اردن، روز پنجشنبه، در گفت‌و‌گو با رادیو «حسنی» موضع اردن در قبال سازش با رژیم صهیونیستی را بیان کرد.
به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی»، نخست‌وزیر اردن با تأکید بر این مسئله که موضع اَمان در قبال آرمان فلسطین «ثابت» است، گفت اردن «همیشه به صلح ایمان داشته و دارد». در این میان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه محور مقاومت در منطقه نمی‌تواند سازش با کشورهای عربی را عقیم کند، مدعی شد به هر کسی که به این رژیم حمله کند، ضربه می‌زنند.
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در روزهای اخیر از امضای توافق عادی‌سازی روابط با دولت‌های امارات عربی متحده و بحرین ذوق‌زده است، زبان به تهدید محور مقاومت در منطقه گشود.
بر این اساس، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: «تلاش‌های ایران و نوابش در غزه و لبنان برای جلوگیری از گسترش صلح، موفق نخواهد شد. ما به هرکسی که علیه ما حمله کند، ضربه می‌زنیم و دایره صلح را به کشورهای بیشتری توسعه خواهیم داد». در همین حال در ادامه مخالفت با روند سازش
یک انجمن مردمی اماراتی در فضای مجازی از جمع آوری بیش از دو میلیون امضاء در مخالفت با جریان سازش با رژیم صهیونیستی خبر داد. انجمن اماراتی «مقاومت علیه سازش» از جمع‌آوری بیش از دو میلیون امضاء از میان کاربران جهان عرب در مخالفت با سازش خبر داد. به نوشته وبگاه عربی۲۱، این انجمن مردمی اماراتی در صفحه توئیتر خود نوشت که تا کنون بیش از دو میلیون امضاء در حمایت از مسأله فلسطین و رد «سازش لعنتی» جمع آوری کرده است. هشتگ «ادعم المقاومه» (از مقاومت حمایت کن) از روز گذشته در توئیتر کلید خورد که کاربران زیادی از آن حمایت و خشم خود را نسبت به کشورهای عربی همسو با رژیم صهیونیستی اعلام کردند.از شامگاه پنجشنبه هشتگ «ادعم المقاومه» (از مقاومت حمایت کن) در توئیتر کلید خورد و با استقبال گسترده‌ای مواجه شد. این هشتگ در راستای حمایت از مقاومت فلسطین و در رد و محکومیت شتاب کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط خود آغاز شد.در این میان رئیس کارکنان کاخ سفید می‌گوید پنج کشور دیگر به صورت جدی امضای توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را پیگیری می‌کنند. در مقابل دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین طرح «صلح عربی» که رژیم‌های سازشگر عربی حتی به آن هم متعهد نبودند، خطرناک‌تر از اعلامیه بالفور خواند و گفت فلسطین از بحر تا نهر حق فلسطینیان است.«زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با شبکه المیادین بر آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ملت فلسطین تاکید کرد.

https://siasatrooz.ir/vdcb9sb8srhb8fp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی