پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۵
کد مطلب : 129235
وقتی توهمات جنگ طلبانه رژیم صهیونیستی دیگر هیچ خریداری ندارد

مخالفت با ماجراجویی علیه ایران به ساکنان اراضی اشغالی رسید

مخالفت با ماجراجویی علیه ایران به ساکنان اراضی اشغالی رسید
ناتوانی رژیم صهیونیستی در واکنش نشان دادن به پاسخ موشکی و پهپادی ایران به جنایات این رژیم چنان است که حتی رسانه‌های صهیونیستی نیز به آن اذعان دارند چنانکه تایمز اسرائیل آورده است نتایج یک نظرسنجی که توسط دانشگاه عبری زبان اورشلیم تهیه شده نشان می دهد بیش از 74 درصد ساکنان اسرائیل با حمله به ایران مخالف هستند .
این نظرسنجی که طی روزهای  14 تا 15 آوریل امسال از هزار و 466 زن و مرد بزرگسال تهیه شده نشان می دهد ساکنان اسرائیل معتقدند که باید بر اساس نظر متحدانش عمل کند .این نظرسنجی نشان می دهد تقریباً سه چهارم افراد با حمله تلافی جویانه اسرائیل در مقابل حمله گسترده ایران که به اتحادتشان  با متحدان آسیب بزند ، مخالف هستند. نظرسنجی دانشگاه عبری زبان اورشلیم همچنین نشان می دهد که بیش از نیمی از اسرائیلی ها بر این باور هستند که اسرائیل به پیشنهادات نظامی و سیاسی متحدانش باید پاسخ مثبت دهد.درپی حمله روز شنبه ایران به مواضع اسرائیل ، متحدان رژیم غاصب صهیونیست و در راس آنها آمریکا از نتانیاهو ، خواسته به ایران حمله نکند.
این نظرسنجی نشان داد که 74 درصد با حمله متقابل اسرائیل به ایران «اگر ائتلاف امنیتی اسرائیل با متحدانش را تضعیف کند» مخالف هستند و فقط  26 درصد اسرائیلی معتقدند در هر شرایطی دولتشان باید حمله ایران را را تلافی کند .همچنین بیش از نیمی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی (56 درصد) بر این باورند که اسرائیل "باید به خواسته های سیاسی و نظامی متحدانش پاسخ مثبت دهد" تا بتواند از یک سیستم دفاعی پایدار برخوردار باشد.
 59 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز معتقد بودند کمک آمریکا به اسرائیل در برابر حمله ایران تل آویو را ملزم به هماهنگی اقدامات امنیتی آینده با واشنگتن می کند .این نظرسنجی همچنین نشان می دهد  44 درصد از اسرائیلی‌ها از حمله نظامی رژیم صهیونیستی به رفح حتی به قیمت «بحران در روابط خارجی اسرائیل» و آسیب رساندن به روابط با ایالات متحده حمایت کردند.
در همین حال خبرگزاری روسی راشاتودی در گزارشی به نقل از کارشناسان نوشت حمله ایران به اسرائیل بسیار موفق‌تر از آن چیزی بود که به نظر می‌رسد.راشاتودی در گزارشی درباره عملیات «وعده صادق» ایران در پاسخ به تجاوزگری رژیم صهیونیستی نوشت: در شب ۱۴ آوریل، ایران یک سری حملات موشکی و هواپیما‌های بدون سرنشین را به اسرائیل انجام داد. این حملات غافلگیر کننده نبود. تهران هشدار داده بود که به تلافی حمله هوایی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سوریه در اول آوریل که منجر به کشته شدن چند افسر عالی رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله دو فرمانده شد، پاسخ خواهد داد. این حمله تلافی جویانه عملیات «وعده صادق» نام داشت.یک نویسنده مشهور انگلیسی با اشاره به پیروزی راهبردی ایران در عملیات «وعده صادق» تاکید کرد این عملیات ایران حامل پیام‌های زیادی برای تل‌آویو و واشنگتن بود و ثابت کرد اسرائیل بدون کمک دیگران قادر به محافظت از خودش نیست.به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «دیوید هرست» نویسنده مطرح انگلیسی و سردبیر وبسایت میدل ایست آی، در یادداشتی به بررسی پیام‌های راهبردی عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ضد صهیونیست‌ها پرداخته و اعلام کرد که این عملیات حامل پیام‌هایی قوی برای اسرائیل و آمریکا و همه متحدانش در منطقه بود.سردبیر نشریه آمریکایی «میدل‌ایست‌آی» پیام حمله ایران را آشکار کردن ضعف اسرائیل عنوان کرد.خبر دیگر آنکه سخنگوی کرملین بار دیگر از مقامات ایرانی و اسرائیلی خواست تا از تنش‌های بیشتر خودداری کنند.
خبر دیگر آنکه دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا برای گفتگو با مقامات ارشد در پی حمله هوایی جمهوری اسلامی در آخرهفته به اسرائیل وارد تل آویو شد.بریتانیا از جمله کشورهایی بود که به ارتش اسرائیل کمک کرد تا موشک‌ها و پهپادهای شلیک شده جمهوری اسلامی به اسرائیل را رهگیری کند.او در ادامه نوشت: «از شما برای ایستادگی محکم بریتانیا و آلمان در کنار اسرائیل در مواجهه با حمله مذموم ایران سپاسگزارم.»نشریه فارین پالیسی با توجه به تنش‌های فعلی در خاورمیانه نوشت: واشنگتن و نه تهران مقصر تشدید اوضاع در خاورمیانه است.
 
میترا یزدچی
https://siasatrooz.ir/vdcjtheviuqe88z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی