بسياري برايشان اين سوال باقي است كه به راستي كاركرد رسانهها و مطبوعات چيست؟ در اينكه رسالت واقعي رسانه چيست، نقل و حديثهاي فراواني تا كنون مطرح شده و مطرح خواهد شد. اما آنچه كه در اين مطلب بيانش خالي از فايده نيست اينكه در شرايطي كه رسانهها و خبرگزاريهاي فراواني در پي اقدامات سياسي و درافتادن در بازي له و عليه هستند، گاهي شنيدن ابتكار يك رسانه آن هم در اقدامي به ظاهر ساده اثرگذاري و جايگاه ويژه و البته نقش رسانه را به خاطرمان ميآورد.
چند روز پيش شبکه ماهوارهای ايرانيان با اجراي رضا رشيدپور، مجري سالهاي پيش شبكههاي تلويزيوني داخلي، در خصوص انتشار خبر فروش و حراج آثار نقاشي پيرزني سالخورده كه با فروش نقاشيهاي كودكانه امرار معاش ميكند، اقدام ميكند.
ننه صنوبر وقتي نقاشيهايش و ابتكارش در تلويزيون خودمان هم پخش شد براي بسياري جذاب و ديدني بود كه پيرزني نقاشي بكشد و از مردم بخواهد هر كه ميخواهد به هر قيمتي از او خريداري كند. حالا اما اين ابتكار او توسط يك شبكه ماهوارهاي تبديل به يك فراخوان براي عرضه در يك نگارخانه و حضور مردم علاقمند براي خريد ميشود.
نگارخانه نهاوند كه در مناطق شمالي تهران فعاليت دارد ميزبان آثار ننه صنوبر ميشود و این خبر توسط رضا رشيدپور در شبکه ماهوارهاي ايرانيان مطرح ميشود. فارغ از قضاوت در خصوص عملكرد اين شبكه ماهوارهاي و سمت و سوي جريانات فعال در آن، نكته ظريف آن است كه اين فراخوان به حدي مورد اقبال قرار ميگيرد تا حدی که ترافیک شدیدی برای خرید آثار ننه صنوبر بوجود میآید و ازدحام جمعیت باعث میشود حتي نیروی انتظامی برای ايجاد آرامش، رضا رشیدپور و ننه صنوبر را از آن منطقه دور و به یک مرکز انتظامی در حوالی همان محل منتقل کنند.
جان كلام آنكه به نظر ميرسد در چنين ماجراهايي است كه ميتوان رشحاتي از كاركرد مردمي يك رسانه را ديد و به فعاليت رسانهها اميدوار بود.