چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵
کد مطلب : 129297

حمایت یا اعتراف به شکست

دویست روز از نسل کشی در غزه می‌گذرد و در حالی که جهانیان خواستار آتش بس و پایان حمایت‌های غرب از رژیم صهیونیستی هستند، مجلس نمایندگان و سنای آمریکا بسته ۲۶ میلیارد دلاری کمک نظامی به رژیم صهیونیستی را تصویب کرد. پیش از این نیز تارنمای «وال استریت ژورنال» نوشت: دولت بایدن در حال بررسی معرفی یک قرارداد تسلیحاتی جدید بری حمایت از تل آویو است.
هر چند که دولتمردان و نمایندگان آمریکایی بر این ادعایند که بسته حمایتی مذکور برای تقویت نظامی رژیم صهیونیستی برابر تکرار نشدن عملیات‌هایی همچون دفاع مشروع وعده صادق است اما سراسیمگی دو حزبی آمریکا برای تصویب این بودجه از یک سو بیانگر دستاوردهای گسترده وعده صادق است و خسارت‌های سنگین رژیم صهیونیستی است که واهی بودن ادعای مهار 99 درصدی موشک‌ها و پهپادهای ایران را آشکارتر می‌سازد. از سوی دیگر این اقدام نوعی اقدام جدید پس از شکست سناریوی رسانه‌ای بزرگنمایی حادثه اصفهان است که برای کاهش فضای رعب و وحشت قابل شده در سرزمین‌های اشغالی پس از وعده صادق صورت می‌گیرد. بر این اساس در نگاه نخست این بسته حمایتی را باید نشانه‌ای بر شکست‌های سنگین رژیم صهیونیستی از طوفان الاقصی تا وعده صادق دانست در حالی که به اذعان ناظران سیاسی و نظامی طوفان الاقصی در حالی هیمنه نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی فرو ریخت که وعده صادق تمامی خطوط بازدارندگی رژیم صهیونیستی و حامیان غربی اش را سرنگون و رسوایی غیر قابل جبرانی برای آنها ثبت کرد.
وضعیت بحرانی و غیر قابل ترمیم رژیم صهیونیستی زمانی آشکارتر می‌شود که رسانه‌های این رژیم شنبه شب گزارش دادند که وزارت دارایی این رژیم برای تأمین هزینه جنگ افزایش مالیات‌ را در دستور کار قرار داده است. از سوی دیگر برای سومین بار از زمان آغاز جنگ غزه، مؤسسات اعتباری اقدام به کاهش رتبه اعتباری رژیم اسرائیل کردند.این بار موسسه اعتبارسنجی بین‌المللی «استاندارد اند پورز» در گزارشی رتبه اعتباری رژیم اسرائیل را از AA- به A+ کاهش داد. در همین حال فرماندهان ارشد اطلاعاتی و نظامی این رژیم اعلام استعفا کردند.
نکته قابل توجه آنکه آمریکایی‌ها همزمان با حمایت دهها میلیارد دلاری از رژیم صهیونیستی همچنان به ژست‌های به اصطلاح حمایتی از فلسطین و پیگیری آتش بس برای فریب افکار عمومی و بازی‌های انتخاباتی بایدن و دموکرات‌ها  ادامه می دهند چنانکه در اقدامی تشریفاتی پایگاه خبری اکسیوس به نقل از سه مقام آمریکایی که نامشان را فاش نکرد، گفت: واشنگتن بزودی گردان" نتزا یهودا" وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی که در سال ۱۹۹۹ به عنوان یک واحد ویژه برای سربازان فوق ارتدوکس یهودی تشکیل شد را به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری، تحریم می‌کند. تقارن این ادعا با حمایت 26 میلیارد دلاری از ارتش صهیونیستی که 7 ماه است در حال کشتار و نسل کشی در غزه است، تهی بودن و سیاسی کاری آن را بر همگان آشکار می‌سازد که البته گستردگی ابعاد جنایات صهیونیست‌ها و نیز ناتوانی متحدان رژیم صهیونیستی در فضای رسانه‌ای مانع از تحقق ریاکاری‌های کاخ سفید و شخص بایدن شدن است چنانکه یواس‌ای تودی با اشاره به نتایج نظرسنجی‌های اخیر اعلام کرد که محبوبیت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در میان جوانان این کشور در حال کاهش است و این امر می‌تواند زنگ خطری برای این سیاستمدار دموکرات در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری ایالات متحده باشد. در روزهای اخیر دانشگاه‌های آمریکا صحنه تظاهرات و تجمعات ضد صهیونیستی و مخالفت با حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی شده است که از یک سو بیانگر وضعیت بحرانی انتخاباتی بایدن است و از سوی دیگر رسیدن پرچم حمایت از فلسطین و انزجار از رژیم صهیونیستی به درون اولین حامی این رژیم است که شکستی سنگین برای رژیم صهیونیستی ارزیابی می‌گردد.
 به هر تقدیر می‌توان گفت اقدامی که از سوی مجالس سنا و نمایندگان آمریکا صورت گرفته است در کنار آنکه نمی‌تواند ترمیم کننده هیمنه نظامی و اطلاعاتی و بازدارندگی فرو ریخته رژیم صهیونیستی باشد اما از یک سو تاکیدی دوباره بر مشارکت آمریکا در کشتار غزه است و از سوی دیگر زمینه سازی برای استمرار جنایات این رژیم و چراغ سبزی برای عملیات رفح می‌باشد که کشتارهای جدیدی را در کارنامه رژیم صهیونیستی و حامیانش ثبت خواهد کرد.

قاسم  غفوری
https://siasatrooz.ir/vdchwwnzq23niid.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی