شيار۱۴۳ مفتخر به اخذ جايزه فروش از گيشه سينماي ايران

اينكه بين هزينه و سرمايه‌گذاري براي يك فيلم و ميزان فروش آن نسبت مستقيم باشد، اصلا انتظار دور از ذهني نيست. انتظاري كه به تبع آن ضرورت دارد در بررسي گيشه هر فيلم، نيم نگاهي هم به ميزان سرمايه‌گذاري انجام شده بر آن فيلم داشته باشيم.
فيلم شيار۱۴۳ از جمله فيلم‌هايي است كه اگرچه با سختي‌ها و موانعي جهت حضور در جشنواره سي‌و دوم فجر همراه بود، اما حضور گرم و موثرش نشان داد كه چگونه مي‌تواند فيلمي كم‌خرج هم در ميان جايزه‌بگيران جشنواره جا گيرد.
حالا و در ميانه دوره اكران هم اين فيلم در حال اخذ جايزه خود از گيشه است.
روز گذشته امیر قطبی سخنگوی دفتر پخش «فیلمیران» پیرامون فروش فیلم «شیار ۱۴۳» گفت: «فیلم «شیار ۱۴۳» با در اختیار داشتن ۷۵ سالن سینما در کشور و در ۱۶ روز اکران ۵۳۰ میلیون تومان در تهران و ۳۵۰ میلیون تومان در شهرستان و در مجموع ۸۸۰ میلیون تومان فروش داشته است.»
اين يعني فيلمي دفاع‌مقدسي كه ساده و ارزان ساخته شده و زمان توليد آن در حدود دو ماه جمع شده است، توانسته است در گيشه هم خودي نشان دهد و سرافراز باشد. حالا شيار۱۴۳ تا ورود به باشگاه ميلياردي‌هاي سينماي ايران تنها نزديك به ۲۰هزار مخاطب سينما رو دارد تا حضورش در بين ميلياردي‌هاي گيشه ثبت شود.
محمدحسین قاسمی تهیه‌کننده فیلم «شیار ۱۴۳» درباره دلایل فروش این فیلم گفته است: «رمز موفقیت فیلم «شیار ۱۴۳» نگاه انسانی آن به مادران شهدای این سرزمین و نگاه به دور از شعار و کلیشه‌های رایج در برخی از آثار دفاع‌مقدسی است.»
قاسمی ضمن بیان این نکته که انعکاس نظرهای مردمی در فضای اجتماعی به شدت می‌تواند در فروش و دیده شدن یک فیلم کمک کند، افزوده: «فیلم «شیار ۱۴۳» نیاز مردم از سینمای دفاع‌مقدس را برآورده کرده است، استقبال از این فیلم نشان می‌دهد که برخی از مدیران و فیلمسازان باید راه‌های جدیدتری برای روایت این‌گونه از فیلم‌ها بیابند. باید برای جلب رضایت مخاطب از کلیشه‌ها فاصله گرفت.»
رضا سعیدی‌پور مدیر پردیس سينمايي آزادی هم درباره اكران شيار۱۴۳ مي‌گويد: فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» رویکرد متفاوتی نسب به فیلم‌های دفاع‌مقدسی دارد و نوع تبلیغات آن هم بسیار متفاوت است. «شیار ۱۴۳» مخاطبان خاص خود را دارد. 

وضعیت فروش آثار روی پرده
جدا از فیلم «شیار ۱۴۳» كه در ۱۶ روز اکران به فروش ۸۸۰ میلیون تومانی دست پیدا کرده است، مي‌توان به مرور فروش ساير فيلم‌هاي روي پرده پرداخت.
امیر قطبی سخنگوی دفتر پخش «فیلمیران» پیرامون فروش فیلم «آن چه مردان درباره زنان نمی دانند» نیز افزود: «این فیلم تنها در ۹ روز اکران و با در اختیار داشتن ۴۲ سالن در تهران ۱۷۰ میلیون تومان و ۴۰ میلیون تومان در شهرستان و در مجموع ۲۱۰ میلیون تومان فروش داشته است.»
قطبی درباره فروش فیلم «خواب زده ها» هم بیان داشت: «این فیلم با از دست دادن سرگروه خود بعد از ۹ هفته نمایش ۱ میلیارد و ۲۰ میلیون تومان در تهران و ۵۰۰ میلیون تومان در شهرستان فروش داشته است.»
بر اساس این گزارش حبیب اسماعیلی مدیر دفتر پخش «مولود رسانه» نیز پیرامون آخرین آمار فروش فیلم «ساکن طبقه وسط» گفت: فیلم سینمایی «ساکن طبقه وسط» در طی ۶ هفته اکران خود در ۳۴ سالن سینما در کشور به فروش ۱ میلیارد و ۳۰ میلیون تومانی دست یافته است.»
همچنین سعید خانی مدیر دفتر پخش «نسیم صبا» هم در این گفتگو بیان داشت: فیلم سینمایی «آرایش غلیظ» پس از ۱۰ هفته اکران و با در اختیار داشتن ۱۴ سینما ۹۱۰ میلیون تومان در تهران و ۳۶۰ میلیون تومان در شهرستان و در مجموع ۱ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان فروش داشته است.»
غلامرضا فرجی مدیر دفتر پخش «حوزه هنری» نیز در مصاحبه با خبرنگار سینماپرس از فروش فیلم «میهمان داریم» خبر داد و گفت: «این فیلم در ۱۶ روز اکران و با در اختیار داشتن ۱۶ سالن سینما در تهران ۱۲۰ میلیون و ۹۵ میلیون تومان در شهرستان و در مجموع ۲۱۵ میلیون تومان فروش داشته است.»
این گزارش حاکیست محمد مختاری مدیر دفتر پخش «هدایت‌فیلم» پیرامون آخرین وضعیت فروش فیلم «آتش‌بس ۲» اظهار داشت: فیلم سینمایی «آتش‌بس۲» پس از ۱۱ هفته اکران و با در اختیار داشتن ۱۲ سینما ۲ میلیارد و ۵۹۶ میلیون تومان در تهران، ۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان در شهرستان و در مجموع ۴ میلیارد و ۱۴۶ میلیون تومان فروش داشته است.»
وی افزود: «اکران فیلم «آتش‌بس ۲» تا چهارشنبه ادامه دارد.»

https://siasatrooz.ir/vdceoz8o.jh87pi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی

خدا بزاره صداوسیمارا که شب روز داره تبلیغ میکنه انقدر قمپذ درکردن نداره