يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲
کد مطلب : 129481

«رسول اف» همچنان بر مدار بی‌قانونی

«رسول اف» همچنان بر مدار بی‌قانونی
ماجرای ساخت فیلم‌های بدون مجوز و زیرزمینی همچنان ادامه دارد، این فیلم‌ها معمولا در تلاش است تا چهره‌ای سیاه از ایران را در میان افکار عمومی جهان جلوه دهد.
محمد رسول اف یکی از آن فیلم‌سازانی است که بارها اقدام به ساخت فیلم در داخل ایران بدون مجوز و اکران آن در دیگر کشورها به ویژه کشورهای غربی کرده است.
«دانه انجیر مقدس» همان فیلمی است که رسول اف ساخته و در بخش مسابقه فستیوال کن امسال حضور دارد.
رسول اف بارها به دلیل اقدامات غیرقانونی در ساخت فیلم‌های بودن مجوز و اکران آن‌ها در دیگر کشورها و جشنواره‌ا محکوم شده و متحمل کیفر گشته است با این وجود او همچنان دست به اقدامات غیر قانونی که پسند کشورهای غربی و حشنواره‌های آنها است می‌زند.
در واقع چنین کارگردان‌هایی در راستای اهداف کشورهایی گام بر می‌دارند که هدفشان تخریب ایران اسلامی است و هر اندازه که دوز سیاه نمایی بیشتر باشد مرد قبول‌تر در جشنواره‌های غربی واقع می‌شود.
در همین زمینه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست رونمایی از اثر «مائده» محمد روح‌الامین در جمع خبرنگاران درباره فیلم غیر قانونی محمد رسول اف گفت: تولید و انتشار فیلم‌هایی که مجوز ندارد ممنوع و خلاف قانون است. ما و سایر نهادها در قبال آن وظیفه داریم و ضرر این تخلفات بیش از همه متوجه جامعه سینمایی می‌شود و هر جا این روند را مشاهده کنیم از آن جلوگیری می‌کنیم. در جایگاه وزارت فرهنگ و ارشاد خودمان را تنظیم‌گر فضای فرهنگی و نگهبان قانون می‌دانیم و از این مرزهای قانونی صیانت می‌کنیم.
«فیلم دانه انجیر مقدس»به صورت مخفی فیلمبرداری شده و موضوعی خارج از چارچوب‌های امنیتی کشور دارد.
با انتشار عکس‌هایی از این فیلم توسط جشنواره فیلم کن مشخص شد بازیگران این فیلم بدون حجاب جلوی دوربین ظاهر شده‌اند.
همه کشورهایی که در ساخت فیلم فعالیت دارند، قوانینی برای تولید آثار سینمایی وضع کرده‌اند که تولید کنندگان باید آنها را رعیت کنند. اما می‌بینیم که برخی هموچون محمد رسول اف، پا روی قانون می‌گذارند و برای کشور هزینه می‌تراشند.فیلم‌هایی که چنین افرادی می‌سازند،‌جشنواره پسند است، آن هم حشنواره‌هایی که در کشورهای غربی و ضد ایران برپا می‌شود. اکثر چنین فیلم‌هایی در آن جشنواره‌ها برگزیده شده و به آنها جایزه داده می‌‌شود.
https://siasatrooz.ir/vdcc4oqss2bqi08.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی