?>?> همه دعوتیم به جشن تولد امام رضا(ع) | سیاست روز
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۵
کد مطلب : 129525

همه دعوتیم به جشن تولد امام رضا(ع)

همه دعوتیم به جشن تولد امام رضا(ع)
عباس حیدری دبیر اجرایی جشن بزرگ امام رضایی‌ها در نشست خبری که دیروز برگزار شد افزود: برنامه‌های متعددی در دهه کرامت امسال پیش بینی شده که برخی از آنها اجرا و برخی دیگر در حال اجراست و تعدادی هم در روزهای آینده برگزار می‌شود که بزرگترین برنامه دهه کرامت جشن امام رضایی هاست.
وی افزود: جشن بزرگ امام رضایی‌ها در ۱۰ شهر بزرگ کشور برگزار می‌شود و امسال هم مراسم ویژه‌ای روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت و در شب ولادت امام رضا (ع) جشن امام رضایی‌ها را در مشهد برگزار می‌کنیم. همچنین برای برگزاری این جشن در تهران ابتدا پویش «ایران حرم است» اجرا شد برنامه‌های متعددی برای این پویش در نظر گرفته شد که می‌توان به مسابقات ویژه کودکان، اعزام زائر اولی‌ها به مشهد با اولویت زنان سرپرست خانوار، برنامه ویژه بیماران سرطانی و اعطای کمک به آنها، آزادسازی ایرانیان و دیگر موارد اشاره کرد.
حیدری گفت: برای این پویش سایت محبان الرضا در نظر گرفته شد که موکب یاران و خادمان می‌توانند در آن ثبت نام کنند همچنین برنامه‌های تلویزیونی نیز برای این پویش در نظر گرفته شده که می‌توان به برنامه کتاب شیرین با موضوع زیارت، برنامه ترکیبی میدان خراسون و برنامه ایران حرم است اشاره کرد.
وی افزود: مراسم جشن بزرگ امام رضایی‌ها جمعه ۲۸ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۲۲ از میدان هفت تیر تا میدان ولیعصر برگزار می‌شود. تلاش شده تا مراسم دیگری در این روز برگزار نشود تا مردم بتوانند از این مراسم بهره مند شوند ممکن است برخی مشکلات ترافیکی در راستای برگزاری این برنامه ایجاد شود که پیشاپیش از مردم برای این مسائل عذرخواهی می‌کنیم.
دبیر اجرایی جشن بزرگ امام رضایی‌ها گفت: بیش از ۴۰۰ موکب خدمات فرهنگی و پذیرایی برای این مراسم پیش بینی شده و ۱۲ هزار نفر در این موکب ها به شهروندان خدمت رسانی می‌کنند. وی افزود: خادمان این مراسم در موکب ها از گروه‌های جهادی و خیران تهرانی هستند، البته شهرداری تهران در این مراسم برنامه‌های زیرساختی را مهیا می‌کنند و هزینه‌های دیگر مراسم توسط مردم و گروه‌های جهادی و خیران تامین می‌شود.
در ادامه مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: ستاد دهه کرامت از سه ماه قبل و پیش از آغاز سال جدید در معاونت اجتماعی شهرداری تهران شکل گرفت. در این زمینه با برگزاری جلسات مختلف طراحی مشترکی انجام شد و از همه ظرفیت‌های فرهنگی، رسانه‌ای و میدانی در این امر استفاده شد تا زمینه پویش ایران حرم است طراحی شود و د ر این رابطه مجموعه‌های مختلف پای کار آمدند تا برنامه‌های ویژه دهه کرامت به خوبی اجرا شود. وی افزود: جشن امام رضایی‌ها جزو برنامه‌های ویژه مجموعه جبهه انقلاب است، این برنامه در سال اول در دانشگاه تهران و در سال دوم در میدان خراسان برگزار شد و با توجه به استقبال مردم از این مراسم برنامه امسال به صورت ویژه و گسترده برگزار می‌شود. برنامه‌های این مراسم از ساعت ۱۶ آغاز می‌شود و در میدان ولیعصر دو برنامه اصلی را با حضور گروه‌های شاد و خواننده‌های مطرح و گروه‌های سرود برگزار می‌کنیم یعنی بخش اول قبل از اذان و بخش دوم پس از اذان است.
وی گفت: ساعت ۲۰ برنامه‌هایی همچون ارتباط زنده با حرم و نقاره زنی در قالب برنامه‌های جنبی برگزار می‌شود. برای برگزاری مراسم این چنینی به سراغ تمامی مجموعه‌های فرهنگی و مردمی شهر می‌رویم تا بتوانیم بهترین خدمات را به شهروندان ارائه کنیم.
https://siasatrooz.ir/vdcb59b8srhb5sp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی