پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۵
کد مطلب : 125201

همافران در عصر حاضر

نوزدهم بهمن ماه روزی مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ملت ایران است؛ روزی که پرسنل نیروی هوایی یا...
نوزدهم بهمن ماه روزی مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ملت ایران است؛ روزی که پرسنل نیروی هوایی یا همان همافران با امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۷ بیعت کردند و زمینه ساز تسریع در روند پیروزی انقلاب شدند. نگاهی به کارنامه ۴۴ ساله نیروی هوایی پر افتخار جمهوری اسلامی ایران بیانگر درس‌ها و نکاتی خاص است که محور و شاکله اصلی آن را بصیرت در تشخیص نیاز لحظه است. در آن سال بصیرت و آگاهی نیروی هوایی زمینه ساز آن شد که محاسبات آمریکا و رژیم پهلوی، نادرست از ‌ آب درآمده و از جایی ضربه خوردند که تصورش را نمی‌کردند و این نخستین و بزرگ‌ترین درسی بود که پرسنل نیروی هوایی از خود به ارمغان گذاشتند و آن اینکه اگر نیروهای جبهه حق و اسلام، در هر میدان جهادی اعم از جهادهای نظامی، علمی، تحقیقاتی و سایر عرصه‌ها، حضور فعال، مؤثر و امیدوارانه داشته باشند و از جلال و جبروت ظاهری طرف مقابل نهراسند، قطعاً محاسبات دشمن با شکست همراه خواهد شد. حضور مستمر و فعال در عرصه هشت سال دفاع مقدس بعد دیگری از بصیرت و تشخیص نیاز لحظه بود که حماسه‌های بزرگی را در تاریخ این مرز و بوم به ثبت رساندند چنانکه عملیات نیروی هوایی که برای نخستین بار در عملیات هوایی سوخت رسانی کرده و در نهایت نیز نیروی هوایی رژیم صدام را زمین‌گیر کردند در تاریخ جنگ‌ها در جهان ثبت شده است.
با پایان دفاع مقدس، دور جدید بصیرت و شناخت نیازهای کشور از سوی نیروهای مسلح از جمله نیروی هوایی در چارچوب خودکفایی دفاعی و نظامی آغاز گردید چنانکه امروز ایران در جمع برترین‌های نظامی جهان قرار دارد بگونه‌ای که حتی آمریکایی‌ها رسما اذعان کرده‌اند که آغاز جنگ با ایران به مزنله آتش کشیده شدن تمام منطقه و منافع آمریکا خواهد بود. رونمایی از نخستین پایگاه هوایی زیرزمینی نیروی هوایی ارتش در روزهای اخیر نمودی از این رویکرد دفاعی پیشگیرانه در برابر هر تهدیدی است که تعیین کننده معادلات حال و آینده منطقه خواهد بود.
نکته مهم و اساسی در بصیرت و شناخت نیازهای این روزهای کشور ورود به عرصه جهاد تبیین است. این حقیقتی انکار ناپذیر است که دیکتاتوری رسانه‌ای یکی از انواع دیکتاتوری قدرت‌های غربی با وجود ادعای آزادی بیان آنها همچنان ادامه دارد که مصادیقی از آن حذف نام و عکس شهید سلیمانی در فضای مجازی است. آنها هر کلمه و تصویری را که با سیاست‌های غربی معارض باشد، ممنوع‌الانتشار می‌کنند و در مقابل از همین فضا برای تخریب اسلام و جمهوری اسلامی و ملت ایران، استفاده حداکثری می‌کنند و بر آنند تا از این فضا به آنچه در طول دوران هشت سال جنگ و دوران تحریم‌ها علیه ایران دست نیافته‌اند، دست یابند.
آنها برای اجرای این سیاست، با بزک کردن چهره رژیم طاغوت و پوشاندن خیانت‌های آنها، حتی به دنبال تزیین و آرایش رژیم پهلوی بوده و چنان وانمود می‌کنند که ملت ایران با انقلابشان نه تنها دستاوردی نداشته‌اند بلکه با عقب گرد مواجه شده‌اند. در چارچوب این جنگ رسانه‌ای، در مقابل، با مخدوش کردن چهره انقلاب، پیشرفتها، حقایق و نقاط مثبت انقلاب را کتمان، و نقاط ضعف را صدها برابر بزرگ‌نمایی می‌کنند تا با ایجاد حس حقارت و شکست، ملت ایران را از ادامه راه انقلاب اسلامی باز دارند حال آنکه این حقیقت را پنهان می‌کنند که دستاوردها و پیشرفت‌های کشور ناشی از روحیه انقلابی‌گری و جهادی بوده است و عقب ماندگی‌ها آنجایی روی داده است که تفکر لیبرال سرمایه داری امور را در دست گرفته است که مولفه‌های آن نیز رویکرد به بی‌عدالتی، اشرافی‌گری، خودبرتر پنداری با ادعای برخودار شدن بیشتر از صفره انقلاب، فساد و رانتخاری و احتکار بوده است. نمود عینی این رفتارها را در ماه‌های اخیر در ابعاد گسترده‌ای در این رسانه‌ها می‌توان مشاهده کرد که با هزاران دروغ و خبر سازی جعلی به دنبال دو قطبی سازی و چند پاره کردن ایران بوده‌اند.
بر این اساس می‌توان گفت که در مقابل این تهاجم رسانه‌ای، جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است. امروز مقابله با تهاجم دشمن برای تحریف واقعیت‌ها، دستاوردها، پیشرفتها و اقدامات حماسه‌آمیز نظام اسلامی نیازمند یک حرکت دفاعی و تهاجم ترکیبی با محوریت فریضه فوری و قطعی جهاد تبیین است.
امروز به صراحت می‌توان گفت که تهاجم ترکیبی جبهه دشمن علیه ایران یعنی تهاجم اقتصادی، سیاسی، امنیتی، رسانه‌ای و دیپلماسی در حال اجراست و لذا در مقابل این تهاجم ترکیبی و دسته‌جمعی، نمی‌توانیم همیشه در موضع دفاعی بمانیم و ما نیز باید در زمینه‌های مختلف از جمله رسانه‌ای، امنیتی و اقتصادی تهاجم ترکیبی داشت. نکته مهم آن است که فرزندان ایران زمین در نیروی هوایی که هم دوران رژیم پهلوی و هم انقلاب را درک کرده‌اند، می‌توانند با تبیین دقیق و صحیح این دو دوران و بیان دستاوردهای چهار دهه انقلاب اسلامی ملت ایران در عرصه دفاعی بویژه در حوزه نیروی هوایی که ایران از کشوری وابسته به کشوری مستقل مبدل ساخته است ،در کنار مقابله با خط تحریف و وارونه نمایی‌هایی که دشمن اجرا می‌کند، افق روشن و حقیقی را در پیش روی جوانان این مرز و بوم برای ادامه راه انقلاب قرار دهند.

نویسنده: قاسم غفوری
https://siasatrooz.ir/vdciuwazzt1arr2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی