پنجشنبه ۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۲
کد مطلب : 126177

فرار از رسوایی بیشتر

اروپا که به پیروی از آمریکا به صورت مستقیم و غیر مستقیم حامی تروریست‌ها بوده و آنها را ابزاری برای برهم زدن امنیت و حتی تجزیه سایر کشورها می
اروپا که به پیروی از آمریکا به صورت مستقیم و غیر مستقیم حامی تروریست‌ها بوده و آنها را ابزاری برای برهم زدن امنیت و حتی تجزیه سایر کشورها می‌داند این روزها شاهد تحولاتی قابل توجه در حوزه تروریسم بوده است. از یک سو مقامات دولتی فرانسه هرگونه تجمع گروهک تروریستی منافقین را ممنوع اعلام کردند و از یک سوی پلیس آلبانی با حمله به مقر گروهک منافقین در  شهر «دوروس» ده‌ها نفر از منافقین را بازداشت کرده و تعدادی نیز زخمی شده‌اند.
هر چند که برخی رسانه‌های بیگانه از جمله فارسی زبانان معاند برآنند تا این اقدامات را به تبانی این کشورها با جمهوری اسلامی در راستای توافق برجام نسبت دهند اما بیانیه‌های آلبانی و فرانسه به روشنی احساس خطر این کشورها از ماهیت تروریستی این گروهک را آشکار می‌سازد.
وزارت کشور آلبانی بعد از این اتفاق در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات پلیس این کشور مطابق با قوانین و بر اساس حکم دادگاه عالی مبارزه با تروریسم صورت گرفته است.در این بیانیه آمده: «مطابق توافق میان ما و سازمان (گروهک منافقین) در سال 2014، اعضای این گروه صرفا به دلایل انسان دوستانه در کشور ما پناهنده شده بودند، اما با انجام اقدامات تروریستی و سایبری این توافق را نقض کرده‌اند.»طبق بازرسی‌های انجام شده توسط نیروهای امنیتی آلبانی برخی از وسائل الکترونیکی از جمله تعدادی پهپاد ضبط شده است. طبق گفته پلیس آلبانی، گروهک تروریستی منافقین در داخل اردوگاه یک مرکز هکری ایجاد کرده بودند که با آن به موسسات خارجی حملات سایبری انجام می‌دادند. همچنین پلیس فرانسه در بیانیه‌ای علت ممنوعیت برگزاری نشست منافقین را احتمال بروز مشکلات امنیتی و اخلال در نظم عمومی اعلام کرده است.
نکته قابل توجه آن است که نگرانی میزبانان قسم خورده حمایت از منافقین از ماهیت تروریستی آن چنان شدت گرفته است که حتی آمریکا که رسما و بارها خود را حامی و تجهیز کننده این گروهک می‌داند نیز گزینه‌ای جز اعلام برائت از آن ندارد چنانکه وزارت خارجه آمریکا در مورد درگیری صدها مامور پلیس در آلبانی با اعضای منافقین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که: «ما از حق دولت آلبانی برای تحقیق درباره هرگونه فعالیت بالقوه غیرقانونی در داخل مرزهای خود حمایت می‌کنیم.»
این اعترافات به ماهیت تروریستی و ضد امنیتی منافقین در حالی است که ایران سالهاست که درباره رفتارها و خمیر مایه تروریستی این گروهک هشدار داده و همواره نیز به عنوان پیشگام مبارزه با تروریسم در برابر‌ آنها قرار گرفته است. تجربیات تلخ این روزهای کشورهای غربی  که زمانی حامی این گروهک بوده و اکنون امنیت خود را در معرض تهدید می بینند درسی برای سایر غربی هاست که دل بسته برخوردار شدن از این گروهک‌ها برای اهداف ضد ایرانی خود می‌باشند حال آنکه تحولات فرانسه و آلبانی و پیش از آن عراق نشان داده که این گروهک به واسطه ذات تروریستی خویش به هیچ اصولی پایبند نیست و خیانت و جنایت بخش جدایی ناپذیر آن است و حتی به حامیان خود نیز رحم نخواهد کرد.
نکته دیگر آنکه غربی‌ها در اغتشاشات پاییز سال گذشته دل بسته مدعیان اپوزیسیون خارج نشین از پهلوی و اسماعیلیون گرفته تا مهتدی و علینژاد و... بودند و هزینه‌های بسیاری برای سیرک‌های آنها پرداختند حال آنکه منشور همبستگی ادعایی آنها چند ماه هم دوان نیاورد و در نهایت نیز با رسوایی بسیار ائتلاف مذکور فرو پاشید. این فروپاشی و البته برملا شدن فسادهای مالی گسترده این افراد در لوای ادعای اپوزیسیون ضد جمهوری اسلامی بودن، چنان هزینه‌هایی را برای غرب رقم زد که در نهایت نیز جز کم کردن فتیله حمایت از آنها گزینه‌هایی برایش باقی نماد.
مجموع آنچه بر سر گروهک تروریستی منافقین آمده و نیز سرنوشت اپوزیسیون خارج نشین نشان داد که این گروه‌ها ضمن آنکه دچار اختلافات جدی با خود هستند،نه تنها در داخل کشور بلکه در عرصه خارجی و حتی نزد کشورهای مخالف ایران نیز هیچ جایگاهی ندارند و عبور از آنها تنها گزینه‌ای است که پیش پای اربابان غربی آنها قرار دارد تا از رسوایی بیشتر حمایتشان از تروریست و بی وطنانان ورشکسته سیاسی جلوگیری نمایند.  
 
قاسم  غفوری
https://siasatrooz.ir/vdcbz0b8zrhb58p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی